Proč si některé reklamy pamatujeme více než jiné? Proč nás některé na první pohled zaujmou, a jiné okamžitě zapomeneme, popřípadě je ani nezaregistrujeme? Je to pouze náhoda, nebo mají tvůrci těchto pozoruhodných reklam nějaký tajný recept, pomocí kterého nás donutí si reklamu pamatovat? A pokud ano, jak to můžeme udělat také tak? To jsou otázky, které si klade mnoho inzerentů, kteří se snaží prorazit na poli placené internetové reklamy.
Během vědeckého výzkumu na téma reklam byla účastníkům položena otázka: Co si pamatujete z poslední reklamy na cestování, kterou jste viděli online? Většina respondentů (49 %) si vybavila obrázek nebo grafické ztvárnění. 41 % lidí si vzpomnělo na výhodnou cenovou nabídku a 37 % uživatelů si vzpomnělo na personalizaci reklamy (reklama byla určena přímo jim, nabízela destinaci, kterou plánovali navštívit apod.). Přestože byl tento výzkum zaměřen na reklamu v cestovním ruchu, jeho výsledky by se daly spolehlivě aplikovat i na většinu jiných odvětví. Důvodů je několik.
- Lidé jsou převážně vizuálně zaměřeni. Zrakem vnímáme 90 procent všech podnětů. Lidský mozek dokáže zpracovat obrazovou informaci více než šedesát tisíckrát rychleji než text.
- Lidé jsou velmi citliví na cenu. Málokdo z nás se nemusí starat o to, kolik co stojí. Pokud uvidíme něco levněji než jinde, zaujme nás to.
- Jsme rádi, když se nám ostatní věnují a vše se točí kolem nás.
Snažte se, aby vaše textové reklamy byly vizuálně přitažlivé
Jak toho docílit? Textová reklama je samozřejmě primárně založená na textu, přesto však existuje způsob, jak ji udělat vizuálně přitažlivější. Pokud používáte Bing Ads, můžete své reklamy vylepšit pomocí Multi Image Extensions. Jde o rozšíření textové reklamy, které umožnuje přidat k vašemu textovému inzerátu až pět obrázků, které se zobrazí v případě, že se váš inzerát nachází na horní pozici.
►Tímto způsobem okamžitě získáte pozornost návštěvníků.
Kromě toho, že přitáhnou pozornost návštěvníka, mají Multi Image Extensions ještě další, neméně důležitou funkci. Každý z obrázků dokáže přivést návštěvníka na jinou landing page. Pokud prodáváte více produktů, můžete každému z nich přiřadit jeho obrázek a návštěvník se po kliknutí dostane přímo na specifickou cílovou stránku, kde si jej může rovnou zakoupit.
Výhody Multi Image Extensions
- Fungují nezávisle na jiných rozšířeních.
- Ke každému z obrázků můžete zobrazit až 14 znaků textu.
- Můžete zobrazit až 5 obrázků najednou.
- Můžou být použita pro jakákoli klíčová slova, pokud jsou ovšem relevantní k obrázku a cílové stránce.
- Abyste zvýšili relevantnost reklamy, můžete na cílových stránkách použít stejné obrázky jako v reklamě.
Pokud používáte jiné PPC platformy a k obrázkovému rozšíření nemáte přístup, nevěšte hlavu.
"Vhodně zvolená slova dokážou vyvolat v lidské mysli podobné emoce jako obrázky a učiní váš inzerát více zapamatovatelným."
Používejte slova s emotivním zabarvením, senzorická slova, která vyjadřují určité pocity, vztahující se k hmatu, čichu, zraku, chuti nebo zvuku. Například výrazy jako: potěší všechny smysly, pohladí chuťové pohárky a podobně.
- Používejte v inzerátech senzorická slova k vyvolání obrazů, emocí a pocitů.
- Používejte popisný jazyk k vykreslení žádané situace.
- Popište, jaké pocity zákazník zažije s vaším produktem.
Zdůrazněte výhodnost a jedinečnost vaší nabídky
►Sleva nebo nízká cena vždycky zabere. To je pravidlo, které je známé od nepaměti.
Je ale také důležité, jakým způsobem tyto slevy zákazníkům předložíme, zejména když chceme přilákat jeho pozornost v záplavě ostatních výhodných nabídek.
Zákazníci většinou chtějí nejvíce vědět tři věci:
- Kolik to stojí
- Kde se to dá koupit
- Jestli je cena nižší než obvykle
►Tyto informace byste proto měli ve svém inzerátu upřednostnit. Pomohou vám k tomu propagační rozšíření v Google Ads.
Tento typ rozšíření umožňuje zvýraznit speciální nabídky v případě, že lidé hledají zboží co nejlevněji. Zobrazuje se pod textovou reklamou a umožňuje až na dvou řádcích textu popsat, čím je vaše cenová nabídka výjimečná. Google Ads zobrazuje propagační rozšíření PPC reklamy na PC, tabletech i mobilních telefonech a umožňuje inzerentům oslovit potenciální zákazníky s nabídkou, které nedokážou odolat.
Další možností je využití cenových rozšíření, která jsou dostupná v Google Ads i v PPC reklamě Bing.
►Tato cenová rozšíření jsou výborná z několika důvodů. Nejen že informují návštěvníky, kolik váš produkt stojí, ale také kde jej mohou koupit.
Důležitá pravidla:
- Ceny, které uvedete v cenovém rozšíření, musí být viditelně uvedeny také na cílové stránce.
- Odkaz z cenového rozšíření nemusí vést na stejnou URL jako zbytek reklamy. Můžete jej směrovat klidně na stránku se speciální cenou nebo na jiného prodejce.
- V cenovém rozšíření nejsou povolena určitá slova, jako například sleva nebo doprava zdarma.
Ušijte návštěvníkům reklamu přesně na míru
►Pokud má návštěvník pocit, že se reklama strefila přesně do jeho vkusu a vystihuje jeho aktuální potřeby, má mnohem větší tendenci nakoupit.
Jak toho ale dosáhnout? Využijte pokročilých možností PPC reklamy. Můžete začít sestavením remarketingového listu založeného na údajích, které získáte z dynamických URL adres. Pochopením toho, co zákazník na vaší stránce hledal, lépe porozumíte jeho zájmům a důvodům, proč vaši stránku navštívil. Díky těmto informacím pak můžete lidem cíleně zobrazovat reklamu na produkt, který si u vás prohlíželi. Dosáhnete tak maximální relevance, a díky tomu, že zobrazujete lidem reklamu na produkty, o které již v minulosti projevili zájem, taktéž vysoké míry prokliku a vyššího konverzního poměru.
Jak nastavit dynamické URL?
- Stanovte proměnné, které jsou podle vás nejvíce typické pro váš produkt.
- Vytvořte vlastní publikum založené na vyhledávání těchto proměnných.
- Vytvořte vhodné reklamy, které přilákají návštěvníky zpět na váš web.
- Zvyšte relevanci reklam pomocí cílení na publikum s pravděpodobným zájmem o koupi.
Co je to „Cílení na publikum s pravděpodobným zájmem o koupi“ (In-market audiences)? Jde o funkci dostupnou v PPC reklamách Google Ads a Bing. Tato funkce umožní inzerentům oslovit publikum na základě informací, které o nich Google sbírá. V in-market audiences je obrovské množství nejrůznějších kategorií, na které lze cílit. Můžeme tak oslovit uživatele, kteří se zajímají o cestování obecně, i takové, jejichž zájem je soustředěn například na Maledivy. Google tyto informace zjistí z toho, jaká slova vyhledáváte, na jaké reklamy klikáte, jaké stránky navštěvujete, a spousty dalších faktorů, které mu umožní doručit reklamy těm správným lidem.
Pokud váš byznys není natolik specifický, že by se nevešel do jedné z mnoha kategorií (což je dosti nepravděpodobné), určitě Cílení na publikum s pravděpodobným zájmem o koupi vyzkoušejte. Kromě cílené reklamy je to také výborný nástroj ke zvýšení vašeho dosahu. Umožní vám to oslovit i lidi, kteří si chtějí koupit typ produktu, který prodáváte, ale dosud o vaší značce nic neslyšeli.
►Cílení na publikum s pravděpodobným zájmem o koupi vám tak může přivést mnoho dlouhodobých, loajálních zákazníků.
Oslovení publika, které má skutečný zájem o váš produkt či službu, dramaticky zvyšuje pravděpodobnost konverze. Podle dat, která zveřejnil vyhledávač Bing, reklamy, které používají tento typ cílení, dosahují o 28 procent vyšší proklikovosti a o více než 48 procent vyššího konverzního poměru než běžné reklamy.
Jak nastavit Cílení na publikum s pravděpodobným zájmem o koupi
- Otevřete řádkové položky, popřípadě objednávky a klikněte na Seznamy publik.
- V tomto cílení klikněte na typ publika „Třetí strana“, které má v názvu „Display & Video 360 in-market“. Najdete zde seznamy publik, ze kterých si vyberete to, které se nejvíce hodí k tématu vaší stránky.
- Jakmile budete mít vybráno, klikněte na „Dokončit“.
- A je to! U cílení na publikum s pravděpodobným zájmem o koupi nemusíte čekat, až se vám naplní remarketingový seznam, ani než se aktivuje sledovací pixel na vaší stránce. Vše by mělo začít fungovat okamžitě.
Vytvářejte reklamy, které se lidem vryjí do paměti
"Přestože se vytváření reklam, které na zákazníka udělají nezapomenutelný dojem, zdá jako velice obtížná výzva s nejistým výsledkem, ve skutečnosti to není tak složité."
- Vytvářejte vizuálně přitažlivé reklamy
- Nabídněte lepší cenu nebo slevu
- Trefte se do zákazníkova vkusu
Není k tomu zapotřebí žádná raketová věda, nástroje k dosažní úspěchu jsou k dispozici a může je použít každý z nás. V článku je popsána pouze malá část způsobů, jak udělat reklamu pro uživatele více přitažlivou. Existuje spousta dalších rozšíření pro PPC reklamy a mnoho psychologických postupů, pomocí kterých můžete návštěvníky vyhledávačů přesvědčit ke kliknutí právě na váš web. Různé typy cílení na publika, responzivní reklamní formáty, reklamy s dynamickým vkládáním klíčových slov a mnoho dalšího. Technologie se řítí vpřed mílovými kroky a PPC reklama rozhodně nezůstává pozadu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com