Úspěch či neúspěch PPC kampaní závisí na mnoha faktorech, z nichž některé si ani neuvědomujeme. Jedním z nich může být například počasí. To, že počasí ovlivňuje chování a náladu lidí, je dávno známým faktem. Méně známé je to, že počasí dokáže ovlivnit nákupní chování lidí, a tím i konverzní poměry vašich PPC reklam.
Jak může počasí ovlivnit nákupní chování lidí?
Mnoho vědeckých studií prokázalo, že s rostoucí průměrnou denní teplotou obecně klesá ochota lidí nakupovat online. Je to pochopitelné, lidé raději vyrazí ven, než by seděli u počítače, což má za následek menší efektivitu PPC kampaní. Samozřejmě, existují produkty, kde je tomu přesně naopak, například plavky, plážové hračky, campingové potřeby a podobně, jejichž prodej v teplém počasí naopak roste.
►Tohoto jevu můžete využít a nastavit své PPC reklamy na Facebooku tak, aby se automaticky pouštěly jen při určitém počasí nebo teplotě v konkrétní lokaci. Tím dosáhnete mnohem lepšího cílení, a tím pádem i konverzního poměru, než kdybyste lidem pouštěli reklamy bez ohledu na počasí, které je právě za jejich oknem.
Co je cílení podle počasí?
Cílení podle počasí je způsob, jak vytvořit a nastavit automatická pravidla pro různé reklamní účty, která poté aktivují či deaktivují sady reklam, v závislosti na splnění určitých předem definovaných kritérií, například typu počasí (slunečno, polojasno, deštivo, větrno) a průměrné teploty. Kromě aktivace a deaktivace reklam můžete v závislosti na počasí upravovat vaše nabídky CPC a změnit kreativy tak, aby co nejlépe rezonovaly s počasím v dané geografické lokaci. Pokud tedy například v Českých Budějovicích prší, můžete spustit reklamu na deštníky, a na kampaně na zahradní grily nastavit nižší CPC.
Jak cílit automaticky reklamu na Facebooku v závislosti na počasí
Ve správci reklam na Facebooku zatím tuto funkci nenajdete. K jejímu zprovoznění budete muset využít aplikaci některé třetí strany, například firmy WeatherAds.io. Zde si můžete jednoduše nastavit podmínky, při kterých má dojít k požadované akci.
Můžete spouštět akce podle aktuální teploty ve stupních Celsia nebo Fahrenheita, a to buď podle aktuální teploty, teploty během posledních 7 dnů, nebo pokud je teplota v předpovědi na příštích 7 dnů. Je zde samozřejmě také možnost operátorů jako "rovná se", "menší než", "větší než" a další.
►Kromě cílení na teplotu jsou k dispozici téměř všechny typy počasí, jako například déšť, sníh, slunečno, oblačno, bouře, krupobití, vánice, hurikán, tornádo, mráz, mlha a mrznoucí déšť, a podmínky, jako rychlost větru, vlhkost, tlak nebo UV index.
Tipy na PPC kampaně založené na počasí v jednotlivých ročních obdobích
Cílení založeného na sledování momentálního počasí můžete využít i v sezonních kampaních zaměřených na jednotlivá roční období.
Využijte v reklamách jarní oteplení
Po dlouhém, chladném, deštivém nebo mrazivém zimním období se většina lidí nemůže dočkat teplejšího počasí. Využijte zvyšujících se teplot a nabídněte svým zákazníkům zboží, které na jaře určitě využijí. Jaro je sezónou jako stvořenou pro zahrádkáře, kutily a chataře, takže pokud prodáváte něco z tohoto sortimentu, nastávají vám žně. Pokud vaši reklamu předložíte zákazníkům během slunečných dní probouzejícího se jara, bude ještě mnohem účinnější.
PPC kampaně pro horké letní počasí
Pokud prodáváte grily a grilovací příslušenství, klimatizace, plavky, campingové potřeby či opalovací krémy, léto je vaší hlavní sezónou. Pomocí PPC kampaní cílených na počasí můžete tuto sezónu využít mnohem efektivněji než pomocí běžných PPC reklam. Pokud vaši návštěvníci na Facebooku nebo Instagramu čelí nepohodlí kvůli horkému počasí, využijte tuto příležitost v reklamním textu a nabídněte jim kreativní řešení. Pravděpodobně budou v takové situaci mnohem ochotnější koupit si například přenosnou klimatizaci, než když venku prší.
Podzimní PPC kampaně
Pokud prodáváte sortiment, o který je zájem na podzim, jako například školní potřeby, dekorace na Dušičky či Halloween, nebo podzimní oblečení, umocněte efekt vašich PPC kampaní automatizovanými pravidly založenými na teplotě nebo takovými, které se budou spouštět během deštivých či větrných dní. Během podzimních plískanic můžete lidem také připomenout blížící se zimní období.
Zima přichází - využijte toho v PPC kampaních
Jak se blíží zimní období, vyzkoušejte spouštění reklam během chladnějších dní. Pokud prodáváte zimní pneumatiky, lyže nebo snowboardy, je nejvyšší čas lidem připomenout, že zima se blíží a je třeba myslet na nákup potřebného vybavení.
►Studené počasí také může ovlivnit zákazníky, aby si zboží objednali online, místo aby jej jeli shánět do obchodu v nepříznivém počasí.
Vyzkoušejte cílení podle počasí ve své příští kampani na Facebooku
Pomocí kombinace automatických pravidel v závislosti na počasí ve spojení s cílením na správně vybrané publikum, geografické lokace, s chytlavým reklamním textem, poutavými kreativami a relevantními vstupními stránkami bude váš konverzní poměr růst, a s ním i váš zisk. Pomocí cílení na počasí budete moci předstihnout vaše konkurenty, kteří zatím tyto pokročilé metody cílení PPC reklam nepoužívají.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com