Výzkumy ukazují, že více než 84 procent uživatelů internetu věří online recenzím a hodnocení ostatních uživatelů stejně, jako doporučení od svých známých. Ve skutečnosti většina lidí, kteří se zajímají o koupi nějakého produktu, se nejdříve shání po recenzích od ostatních zákazníků. To ukazuje, že pozitivní recenze na váš produkt nastartují váš byznys mnohem lépe než cokoli jiného.
Jak získat pozitivní recenze
Jedním z nejúčinnějších způsobů získání pozitivní uživatelské recenze jsou Google reviews. Tato služba umožňuje vašim zákazníkům ohodnotit vaše zboží či službu, a zanechat tak zprávu pro budoucí zájemce o produkt.
Seznamte se s Google reviews
Možná jste si v minulosti všimli, že u některých výsledků vyhledávání se objevují dodatečné informace, jako odkazy na podstránky, otevírací doba provozovny, nebo hvězdičky, které vyjadřují uživatelské hodnocení stránky. Čím více hvězdiček stránka má, tím je její hodnocení lepší. Pokud budou uživatelé s vašimi produkty spokojeni, mohou dát vaší stránce pozitivní hodnocení, které se projeví vyšším počtem hvězdiček. Kromě hvězdiček, mohou uživatelé zhodnotit zkušenost s vaší stránkou i krátkou recenzí.
Je jasné, že pozitivní hodnocení stránky masivně zvyšuje CTR a konverzní poměr, díky tomu, že návštěvníci vaší stránce více důvěřují. Kladné hodnocení však také může působit jako pozitivní signál pro Google, který následně umístí vaši stránku na vyšší pozice ve vyhledávání a umožní vám získat ještě více potenciálních zákazníků.
Aby se u vaší stránky ve výsledcích vyhledávání objevilo hodnocení uživatelů, musíte nejdřív tuto možnost nastavit ve službě Google my Business.
Dejte návštěvníkům možnost hodnotit vaše stránky
Aby vaši zákazníci měli možnost hodnotit vaše produkty, je zapotřebí nejprve aktivovat službu Google my Business. Tato služba Googlu je zdarma a přinese vám mnohem více výhod, než jen možnost recenzí a hodnocení od spokojených zákazníků. Mimo jiné se adresa vaší provozovny bude zobrazovat v mapách Google, což vám může přivést další zájemce o vaše zboží. Při registraci pečlivě uveďte všechny požadované informace o vašem podnikání a počkejte na ověření vašich údajů.
Požádejte zákazníky o zhodnocení vaší služby či produktu
Nyní, když máte spuštěné Google my Business, mohou zákazníci hodnotit váš produkt a toto hodnocení se bude zobrazovat ve vyhledávání. Jak však přimět zákazníky, aby hodnotili vaše produkty? Nejjednodušší způsob je prostě vaše zákazníky požádat, aby zhodnotili spokojenost s vaší službou nebo produktem. Podobně to dělají srovnávače zboží, například Heureka. Po několika dnech od nákupu zašlete zákazníkovi zdvořilý e-mail, ve kterém ho požádáte, aby zhodnotil spokojenost s nákupem, popřípadě přidal krátkou recenzi.
Vyhněte se však tomu, abyste zákazníkovi za pozitivní hodnocení něco slibovali, například slevu na příští nákup a podobně. Google to považuje za manipulativní taktiku a může vaší stránce udělit penalizaci.
Dostal jsem negativní hodnocení, co mám dělat?
Nezáleží na tom, že jsou vaše služby super velmi kvalitní, negativní recenzi se čas od času nevyhnete. V takovém případě máte několik možností. Můžete napsat na podporu Googlu, že je recenze nepravdivá, a požádat o její vymazání. Popište podrobně a pravdivě všechny důvody, proč s hodnocením nesouhlasíte a proč žádáte o jeho odstranění. Tato možnost je však velmi zdlouhavá a její výsledek je velice nejistý.
Mnohem lepší možností, jak se vypořádat s negativním hodnocením, je na recenzi odpovědět, a vysvětlit svůj postoj, popřípadě se omluvit a navrhnout nápravu. Tím můžete nejen zmírnit dopad negativní recenze, ale obrátit ji ve svůj prospěch, protože ostatní uživatelé uvidí, že se zákazníky komunikujete a neberete stížnosti na lehkou váhu. Negativní hodnocení vám také poslouží jako cenná zpětná vazba, která napoví, co vše byste měli ve svém podnikání zlepšit.
Nejlepší způsob, jak se vypořádat s negativními recenzemi, je však ten, mít mnohem více těch pozitivních. Poskytněte zákazníkům výjimečně kvalitní služby a oni to zcela jistě ocení.
Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
foto zdroj: pixabay.com