Responzivní obsahové reklamy Vám usnadní práci, jelikož fungují na principu automatizace, a tak Vám usnadní práci. Přesto, že jde o výchozí nastavení obsahových reklam, existuje stále spousta inzerentů, kteří se je zdráhají používat. Pojďme se společně podívat na to, jaké jsou tedy vlastně výhody používání responzivních obsahových reklam a proč byste je měli využívat pro propagaci svých produktů.
Co jsou responzivní obsahové reklamy a jak se liší od standardních obsahových reklam?
Responzivní obsahové reklamy (= Responsive Display Ads = RDA) fungují tak, že inzerenti poskytnou Googlu různé obrázky a textové prvky a ten automaticky vytvoří různé kombinace reklam tím, že upraví jejich velikost a vzhled, aby odpovídaly dostupným reklamním prostorům.
Základní rozdíl mezi responzivními obsahovými reklamami a standardními obsahovými reklamami spočívá v tom, že inzerenti nemusí Googlu poskytovat několik verzí reklam v různých velikostech. Místo toho, vytvořením responzivních obsahových reklam mohou své reklamy zobrazit téměř na nekonečně mnoha místech v různých variantách. To nejen snižuje náklady tím, že je eliminována potřeba vytvářet mnoho různých velikostí reklam, ale umožňuje také začlenění prvků videa. Google poté určuje, jaký text, obrázek nebo video materiál využít a jak ho nejlépe prezentovat pro dosažení nejlepších výsledků.
Jaké výhody responzivní obsahové reklamy přinášejí?
I když mnozí inzerenti původně využívají reklamy s responzivním designem kvůli časové a nákladové úspoře při tvorbě různých grafických rozlišení, někdy se přehlíží jejich další výhoda, a to výrazně lepší konverzní poměr. Ačkoliv neexistuje záruka, že využití reklam s responzivním designem zaručeně zvýší konverzní míru u RDA, stále více inzerentů pozoruje pozitivní vliv těchto reklam na své kampaně.
Co je důvodem zlepšení konverzního poměru?
Větší dosah – Díky tomu, že responzivní obsahové reklamy mohou být snadno přizpůsobeny různým typům velikostí reklamních prostor, mají inzerenti snadný a rychlý přístup k mnoha možnostem, kde své reklamy umístit. To je v kontrastu se standardními obsahovými reklamami, které mají pevně dané rozměry. S nárůstem počtu zobrazení se zvyšuje počet příležitostí ke kliknutí a tedy i k dosažení konverzí.
Google upřednostňuje RDA před standardními obsahovými reklamami – Sice neexistuje „oficiální“ prohlášení, které by tento fakt potvrzovalo, nespočet skutečných účtů ale dokazuje, že tomu tak je. Jestliže Vaše standardní reklama soutěží v aukci o zobrazení v reklamním prostoru s inzerentem, který se snaží o umístění responzivní obsahové reklamy, pravděpodobně spíše zvítězí on než Vy.
Optimalizace strojového učení – Základem pro výběr optimální kombinace reklam v reálném čase je Vaše historie výkonu, obsah reklamního materiálu a cílová skupina Vaší kampaně, což pomáhá optimalizovat strojové učení. Jednoduše řečeno, i kdybyste byl nejlepším expertem na placenou reklamu, nikdy nedokážete provádět tak sofistikované optimalizace pro každý jednotlivý zobrazený inzerát.
Jak postupovat dál?
Nyní už víte, jak responzivní obsahové reklamy fungují a jaké mají výhody. Pojďte se proto podívat na to, jaký má být Váš další postup.
Přidejte responzivní obsahové reklamy do Vaší stávající reklamní kampaně. Přihlaste se do svého účtu Google Ads a začněte přidávat reklamy s responzivním designem do svých stávajících kampaní. Google Vám nabídne spoustu užitečných rad pro vytváření reklam. Dbejte na to, abyste vyplnili všechna pole, a sledujte ukazatel síly reklamy. Ten Vám nabídne tipy na to, jaké další prvky byste měli přidat a vytvořit tak co nejlepší reklamy.
Porovnejte výsledky responzivní obsahové reklamy s výsledky standardní obsahové reklamy. Až budete mít dostatečné množství dat, podívejte se na rozdíl ve výkonu mezi vašimi RDA a standardními reklamami. Responzivní reklamy by Vám měli přinést větší množství zobrazení, protože je možné je umístit na více inzertních ploch oproti standardním reklamám, jejichž grafické rozměry jsou neměnné.
Závěr
Responzivní reklamy otevírají dveře spoustě novým příležitostem, které můžete využít ve svůj prospěch. Responzivní obsahové reklamy Vám umožní zobrazit inzeráty na mnohem větším množství inzertních ploch, jelikož z Vámi dodaných podkladů umí Google sám vytvořit vyhovující reklamní inzerát pro danou reklamní plochu. Využijte proto této funkce a dostaňte z inzerování maximum.
Pokud Vás zajímají další tipy ze světa optimalizace reklam Google Ads, neváhejte si přečíst náš další článek. Potřebujete-li pomoci s nastavením reklamních kampaní v Google Ads, neváhejte se obrátit na naše profesionály.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com