Rychlost načítání stránek je důležitá. Ale toto pravidlo zatím platí zejména u desktopových verzí. Na mobilních telefonech se prozatím rychlost v hodnocení webů v žebříčcích vyhledávačů nepromítne.
Existuje mnoho důvodů, proč je dobré, aby se vaše webové stránky na mobilních zařízeních načítaly co nejrychleji. Při lepší rychlosti webu můžete očekávat vyšší míru konverze a tím pádem zvýšení zisků. Většina uživatelů totiž web opouští v případě, že se nenačte do 3 vteřin.
A většina z těchto zákazníků také tvrdí, že jejich návštěva na webu se s největší pravděpodobností nebude opakovat. Pokud je tedy web příliš pomalý, některé zákazníky ztratíte jednou provždy.
Hodnocení webu na základě rychlosti
Je pravda, že jedním z faktorů, na základě kterých, Google hodnotí webové stránky, je jejich rychlost. Letos dokonce Google tvrdil, že bude hodnotit rychlost webu na mobilních zařízeních namísto rychlosti na desktopu při hodnocení mobilních verzí. Prozatím však nebylo zaznamenáno, že by weby, které se na mobilních telefonech zobrazují rychleji, měly lepší hodnocení. Stránky, které jsou responzivní, ale nesplňují požadavek rychlého načítání, zkrátka prozatím nejsou nijak penalizovány.
Průměrná rychlost
Na základě testů ze seznamu webů s největším počtem přístupů z organického vyhledávání, jejichž seznam je možné naleznout na webu SEMrush, vyplývá, že průměrně načtení stránek trvalo od 7-11 vteřin. Stránky, které se načítají během 10 vteřin však nejsou, co se týče organického vyhledávání, zobrazovány na horších pozicích než stránky, které se zobrazují rychleji. To tedy znamená, že rychlost mobilního webu může mít vliv na míru konverze, ale pro SEO zatím není důležitá.
Závěr
Znamená to tedy, že bychom se nyní vůbec neměli starat o rychlost mobilní verze webu? V současné době rychlosti mobilní verze webu není nutné přikládat nejvyšší prioritu. Nicméně, do budoucna můžete očekávat, že její důležitost bude stoupat.
autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, marketingland.com, google.com, foto: pixabay