Reakce Googlu na spamové zpětné odkazy a negativní dopad na hodnocení

nechtěné zpětné odkazy
Co dělat se spamovými zpětnými odkazy, které jsou Googlem vnímány jako škodlivé pro hodnocení ve vyhledávání?

Co dělat s nárůstem spamových zpětných odkazů 

Zajímalo nás, co dělat s nárůstem spamových zpětných odkazů, které jsou vnímány jako negativní dopad na hodnocení. John Mueller z Googlu říká, na co bychom se měli zaměřit. 

Pozorování spamových zpětných odkazů

V praxi se stále častěji setkáváme s nárůstem spamových zpětných odkazů. A setkáváme se i s tím, že tento nárůst úzce souvisí s negativním dopadem na jejich hodnocení. Mimo to mají mít spamové zpětné odkazy vliv na celkovou důvěryhodnost. A právě důvěryhodnost je to, na co poslední dobou apelujeme nejvíce. 

A nechceme, aby naši klienti kvůli spamovým zpětným odkazům přišli o měsíce své dřiny. Proto jsme si přečetli vyjádření Johna Muellera ze společnosti Google. 

Jak se podle něj těmto problémům efektivně vyhnout?  

Otázka na Johna Muellera: 

„Není možné nevšimnout si výrazného nárůstu spamových zpětných odkazů směřujících na weby. Tyto odkazy však negativně ovlivňují hodnocení dotyčného webu ve vyhledávačích i celkovou důvěryhodnost, ačkoliv usilovně pracujeme na odstranění těchto spamových zpětných odkazů. Může někdo poskytnout návrhy nebo přímo pokyny týkající se osvědčených postupů a nástrojů pro odstranění spamových zpětných odkazů a obnovení integrity odkazovaného profilu daného webu?“

Odpověď: 

„Není nutné něco dělat se spamovými zpětnými odkazy. Google je totiž ignoruje. Není ani potřeba používat Disavow Tool (ten Googlu říká, aby ignoroval konkrétní zpětné odkazy, za které je zodpovědný vydavatel).

Důrazně doporučuji zaměřit se na jiné věci. Systém Googlu je opravdu dobrý v řešení náhodných spamových odkazů. Ale stejně jako uživatelé se zasekává na webech, které nejsou dobré. Udělejte ze svých stránek skvělé místo. Takové, které bude Google milovat,“ říká John Mueller.

O „celkové důvěryhodnosti“

Metriky třetích stran nenabízejí informace o tom, jak Google vidí vaše internetové stránky. Jsou to pouze názory třetí strany, které můžete použít k měření jednoho webu s druhým. 

Naše zkušenosti v oblasti SEO sahají do doby, kdy Google používal zobrazení hodnocení PageRank na liště Google. Pracovali jsme na tom, aby byly všechny námi spravované weby indexované. Přesto ani vlastní nástroj PageRank společnosti Google negarantoval webu schopnost lepšího hodnocení. 

Vyzkoušejte například Skóre Topical Trust Flow od Majestic. Tento nástroj je užitečný pro sdělování jednotlivých druhů odkazů proudících na váš web a poskytuje představu o tom, co zpětné odkazy o vašem webu říkají. 

Jinak jsme „metriku autority“ nikdy nepoužili, protože SEO s dlouholetými zkušenostmi tyto metriky nepoužívá. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp