Většina obchodníků, kteří k propagaci svého byznysu používají PPC reklamy na Facebooku, při spuštění nové kampaně kontroluje, jak kampaň funguje a těší se na první zobrazení, návštěvy, konverze. Co si však počít, pokud otevřete statistiky nově spuštěné reklamní kampaně, kde však namísto kýžených návštěv vidíte jen samé nuly? Zkušenější obchodníci v takové situaci nejdříve zkontrolují, jestli je reklamní kampaň zapnuta a jestli mají nastaven správný časový rámec pro zobrazování statistik. Co však dělat, když je vše správně nastaveno a zapnuto, ale statistiky přesto nic neukazují?
►Nepropadejte panice. Níže se podíváme na nejběžnější důvody, proč se vaše PPC reklamy na Facebooku nezobrazují, a ukážeme si, jak vyřešit každý z nich.
Pravděpodobně víte, že Facebook v posledních letech čelil několika problémům vztahujícím se k soukromí uživatelů. Jedním z řešení, se kterým následně Facebook přišel, je nutnost cílit vaše reklamy na minimálně 1000 osob.
Pokud tedy v cílové skupině nemáte alespoň 1000 aktivních uživatelů, vaše reklamy se nebudou zobrazovat.
Může se to stát několika způsoby:
- Parametry cílení, které jste vybrali, jsou příliš přísné a na Facebooku prostě není dostatek uživatelů, kteří těmto parametrům odpovídají.
- Vyloučili jste příliš velké množství publika ve snaze být efektivní.
- Váš seznam zákazníků neobsahuje tolik lidí, kolik jste doufali.
- Vaše cílení je nastaveno nesprávně.
►Pokud se snažíte vaše reklamy co nejvíce zacílit a oslovit pouze úzce zaměřené publikum,
může to způsobit, že se vaše reklamy nebudou zobrazovat vůbec.
Jak tento problém vyřešit?
Pokud vaše publikum není dostatečně velké, aby se reklama mohla zobrazovat, budete jej muset rozšířit tak, aby obsahovalo alespoň 1000 lidí. Možná budete muset přidat některá další chování nebo zájmy, možná byste měli rozšířit svá demografická omezení, nebo pokud jde o publikum založené na seznamu zákazníků, budete muset do seznamu jednoduše přidat další uživatele. Ať už použijete jakýkoli způsob, budete muset oslovit publikum alespoň 1000 nebo více uživatelů, aby se vaše reklamní kampaň na Facebooku začala zobrazovat.
Vaše reklamy byly zamítnuty nebo omezeny
Facebook má jistá pravidla, pokud jde o reklamy, které můžete zobrazovat. Pokud vaše kampaň těmto pravidlům neodpovídá, vaše PPC reklama se nezobrazí.
Jedno z omezení se týká textu v obrázcích. Každá reklamní kreativa může obsahovat pouze 20 % textu, jinak bude její zobrazení omezeno nebo zcela vypnuto. Tuto velice častou chybu si můžete zkontrolovat pomocí online nástroje, který Facebook nabízí.
►Speciální pravidla se týkají také některých kategorií, jako je obsah pro dospělé, politika, seznamky a podobně. Tyto kategorie mají zvláštní režim a vyžadují další schválení, nebo jsou přímo omezeny.
Někdy se stane, že je vaše reklama zamítnuta kvůli porušení pravidel, přestože jste žádná pravidla neporušili. Umělá inteligence Facebooku není ještě zdaleka dokonalá a někdy automaticky odmítne reklamy, které ve skutečnosti pravidla neporušují. Pokud jsou vaše reklamy zamítnuty nespravedlivě, můžete kontaktovat podporu a požádat o opětovné schválení. Možná to nebude hned a bude to vyžadovat nějakou komunikaci, ale obvykle se budete schopni dovolat spravedlnosti.
Co si počít, pokud Facebook vaše odvolání zamítne?
Facebook má bohužel v tomto případě poslední slovo. Pokud vaše odvolání bude zamítnuto, nezbude vám nic jiného, než opravit reklamy tak, aby odpovídaly požadavkům Facebooku, v opačném případě se vaše reklamy nebudou zobrazovat.
Vaše reklama má velmi špatnou nebo velmi nízkou interakci
Facebook se snaží svým uživatelům zajistit, aby jeho prostředí bylo poutavé a zábavné. U reklamních kampaní to znamená, že se reklamy s malou nebo žádnou interakcí nezobrazují tak často jako ty, které mají hodně pozitivních interakcí.
Všechny reklamní kreativy jsou posuzovány podle tří faktorů:
- Hodnocení kvality: Hodnocení, které říká, jak vnímá reklamu vaše publikum. Kvalita se měří pomocí zpětné vazby k vašim reklamám a zkušenostem uživatelů po kliknutí. Vaše reklama je porovnávána s reklamami, které soutěží o stejné publikum.
- Hodnocení míry interakce: Hodnocení očekávané míry interakce vaší reklamy. Interakce zahrnuje všechna kliknutí, lajky, komentáře a sdílení. Vaše reklama je hodnocena podle reklam, které soutěží o stejné publikum.
- Hodnocení míry konverze: Hodnocení očekávané míry konverze vaší reklamy. Vaše reklama je hodnocena podle reklam, které mají stejný cíl optimalizace a soutěží o stejné publikum.
Co si počít, pokud máte špatnou nebo velmi nízkou interakci
První (a nejjednodušší) věc, kterou můžete v takovém případě udělat, je vytvořit novou reklamu a doufat, že bude uživateli přijímána lépe.
Parametry vaší nabídky nebo rozpočtu jsou příliš omezující
Základem PPC reklamy na Facebooku je algoritmus, který určuje, kdo uvidí vaše reklamy a kdo ne. Ani v rámci cílového publika se vaše reklama nemusí zobrazit všem uživatelům, protože Facebook je zobrazuje těm, o kterých si myslí, že s největší pravděpodobností naplní cíl, pro který optimalizujete, ať už jde o zobrazení vstupní stránky, odeslání formuláře, online nákup, nebo jinou interakci.
Tento algoritmus využívá principy strojového učení a umělé inteligence, které se učí z předchozích výsledků, ať už pozitivních nebo negativních. Pokud je však váš rozpočet příliš omezen, nebo jsou kritéria cílení příliš přísná, nemusí mít umělá inteligence dostatek vstupních dat pro správnou funkčnost.
Pokud například chcete prodávat hrnce za 1000 Kč a snažíte se PPC reklamu optimalizovat na konverze, přičemž stanovíte denní rozpočet jen 50 Kč, je to poněkud málo. Kvůli tomuto tak malému rozpočtu nemůže mít vaše reklama dostatek konverzí, aby se mohl systém dostatečně rychle učit.
Stejně špatné je, pokud dáte denní rozpočet rozumně vysoký, ale místo toho stanovíte přísné limity nabídek, například na 1 Kč. Podobně jako v případě nízkého denního rozpočtu nebude Facebook schopen s tak nízkou nabídkou oslovit publikum s největší pravděpodobností konverze. Stejně jako v předchozím případě dojde umělá inteligence k názoru, že reklama nebude mít úspěch, a přestane ji zobrazovat úplně.
Co s tím dělat
Udržujte svůj denní rozpočet a cenu za proklik v rozumné výši, abyste Facebooku poskytli dostatek dat na učení a optimalizaci. Co se týče minimální výše denního rozpočtu, můžete jej například stanovit jako 50 % vaší maximální CPA. Takže podle výše zmíněného příkladu s hrnci za 1000 Kč by to bylo okolo 500 Kč denně. Může to samozřejmě být více, či o něco méně, ale každopádně by jeho výše měla být přiměřená. Pokud zjistíte, že Facebook utratil celý rozpočet už v 10 hodin dopoledne, měli byste asi uvažovat o jeho zvýšení. Pokud si nemůžete dovolit utratit tolik, možná byste měli pozastavit reklamy na Facebooku úplně nebo se pokusit změnit cíl vašich kampaní.
►Pokud jde o cenu za nabídky, je nejlepší začít s automatickým nabízením cen co nejníže a poté cenu upravit na základě výkonu reklamy.
Pokud se reklamy na Facebooku nezobrazují, ze všeho nejdříve identifikujte problém a poté použijte některá z výše zmíněných řešení. Existuje celá řada důvodů, proč se vaše PPC reklama na Facebooku nemusí zobrazovat, ale pokud neporušujete flagrantním způsobem pravidla, není důvod, proč by to tak mělo zůstat. Každý problém má řešení - využijte tyto tipy a přimějte vaše reklamy, aby se co nejdříve znovu zobrazovaly a generovaly zisk.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com