Na sociální síti LinkedIn můžete s nabídkou svého zboží či služeb oslovit více než 560 milionů aktivních profesionálů z celého světa. LinkedIn nabízí několik způsobů reklamy, z nichž jeden se nazývá Sponzorované zprávy InMail.
LinkedIn je unikátní sociální síť, která nabízí výbornou příležitost k propagaci vašich služeb nebo produktů díky své unikátní uživatelské základně, která se velmi liší od ostatních sociálních sítí, jako jsou Facebook, Instagram či Twitter. Lidé na LinkedIn jsou většinou profesionálové ve svých oborech, s nadprůměrnými příjmy, a často mohou ve svých podnicích rozhodovat o větších investicích. Tito lidé mají zájem zejména o obsah, který souvisí s jejich prací či podnikáním, s čímž souvisí i způsob komunikace s ostatními uživateli.
Díky rozdílům oproti jiným sociálním sítím jsou uživatelé na LinkedIn vnímaví k poměrně odlišným reklamním formátům, reklamním sdělením a jazyku než na jiných sociálních médiích. Uživatelé LinkedIn jsou velmi zaměstnaní a časově zaneprázdnění lidé, kteří pravděpodobně nejsou zvědavi na obsah, který je možno brát jako „zábavný“ nebo neprofesionální, a s největší pravděpodobností jej nebudou sdílet, už jen z toho důvodu, že většina z nich pravděpodobně používá LinkedIn v práci nebo ke služebním účelům.
Reklamní platforma Sponzorované zprávy InMail
Chcete-li se svou obchodní nabídkou oslovit profesionální publikum, LinkedIn vám k tomuto účelu nabízí vlastní reklamní formát, personalizované zprávy přímo v doručené poště uživatelů. Tento typ reklamy se nazývá Sponzorované zprávy InMail, které vypadají, jako by přišly přímo od někoho ve vaší organizaci, jsou ale jasně označeny jako propagované zprávy. Jakmile se uživatel přihlásí do svého účtu LinkedIn, může si ji kdykoli přečíst.
►V tomto článku si projdeme nastavení služby Sponzorované zprávy InMail a seznámíme se s některými osvědčenými postupy, které vám umožní použít Sponzorované zprávy InMail k efektivní propagaci vašich výrobků a služeb.
Nastavení reklamní kampaně ve službě Sponzorované zprávy InMail
Ze všeho nejdříve začněte nastavením kampaně. Přejděte do Správce kampaní, buď přímo na stránce linkedin.com/marketing-solutions/ads, nebo pomocí navigace z profilu LinkedIn. Klikněte na „Produkty“ a objeví se panel, kde vyberte možnost „Inzerovat na LinkedIn“.
"Od února 2019 je k dispozici nové rozhraní, které je přehlednější a umožnuje snadnější nastavení reklam."
Ze všeho nejdříve zvolte cíl reklamy. Na výběr máte z několika cílení rozdělených do skupin:
- Zvyšování povědomí o značce
- Cíle
- Konverze
Vyberte si cílení podle toho, za jakým účelem chcete reklamní kampaň spustit. V části formát reklamy zvolte „Reklama ve zprávě“. Na této obrazovce nastavíte také cílení na konkrétní publikum, které můžete definovat podle mnoha kritérií. Je zde také potřeba nastavit rozpočet, to znamená, kolik peněz chcete do reklamy investovat. Jakmile novou kampaň uložíte, dostanete se na obrazovku, kde si vytvoříte svou reklamní zprávu.
►Můžete zvolit odesilatele, kterým budete buď vy, nebo můžete poslat správu jménem někoho jiného.
Nastavení odesilatele
Odesilatele vybírejte podle cílů vaší kampaně a povahy vaší nabídky. Pokud vybíráte jako odesilatele někoho jiného, pamatujte, že musí mít nejméně 1. úroveň připojení a musí mít na účtu profilový obrázek. Novému odesilateli musíte nejprve poslat žádost o souhlas, kterou musí nejdříve potvrdit. Nový odesilatel dostane zprávu se žádostí vysvětlující všechny podmínky, kterou musí odesilatel přijmout nebo zamítnout. Pokud odesilatel žádost přijme, může ji poté kdykoli odvolat v nastavení svého profilu. Jakmile nastavíte odesilatele, můžete přejít k nastavení své reklamní zprávy.
Nastavení reklamní zprávy Sponzorované zprávy InMail
V reklamní zprávě InMail můžete nastavit následující položky:
- Jméno reklamy
- Odesilatel
- Předmět
- Popis
- Text zprávy
- Volitelné zápatí a Smluvní podmínky
- Adresa URL cílové stránky
- Bannerová reklama ve velikosti 300×250 pixelů
- Výzva k akci
Nejsložitější je pochopitelně napsat reklamní zprávu, která by měla představit vaši obchodní nabídku, a přesvědčit adresáta o jejích kvalitách, přitom by však stále měla znít osobně a ne jako nevyžádaná pošta.
►Nezapomeňte, že adresáti vaší zprávy jsou často velmi zaměstnaní lidé, kteří nemají čas ani náladu na nevyžádanou poštu, které mají jistě dost v běžném mail boxu.
Tipy a triky
Vyberte správného odesilatele. Pokud nabízíte například službu týkající se internetové bezpečnosti, zvolte jako odesilatele například technického ředitele vaší firmy nebo vedoucího pracovníka z divize bezpečnosti, nikoli například pracovníka z marketingového oddělení.
Předmět zprávy by měl být stručný a výstižný, aby zaujal adresátovu pozornost. Předmět je totiž tou nejdůležitější součástí zprávy, která rozhoduje o tom, zda příjemce zprávu vůbec otevře.
Vaše zprávy by měly být co nejvíce adresné. Vkládejte do zpráv dynamicky generované příjemcovo jméno a pracovní pozici. Pokud oslovíte adresáta jeho jménem, dramaticky tak zvyšujete pravděpodobnost, že si vaši zprávu přečte.
Používejte kvalitní obrázky vyjadřující spojení s vaší značkou. Ujistěte se, že váš banner vyjadřuje jasné spojení se značkou vaší firmy, která je tak na první pohled identifikovatelná. Jakmile adresát otevře vaši zprávu, mělo by mu být na první pohled jasné, o co jde. Pokud banner z nějakého důvodu nemáte, umístěte do zprávy namísto toho například obrázek vašeho produktu.
Soustřeďte se na jasnou a jednoduchou výzvu k akci. Neumisťujte do zprávy příliš mnoho výzev k akci. Použijte pouze jednu, která nejlépe odpovídá smyslu vaší zprávy, a napište ji tak jasně, jak jen to jde. Jedno ze základních pravidel pro výzvy k akci zní: Minimalizujte počet přídavných jmen a příslovcí ve prospěch podstatných jmen a sloves. Používejte takzvaná „akční“ slova, která doplňte vaší konkurenční výhodou a vhodným klíčovým slovem. Podle LinkedIn nejlépe konvertující akční slova na této sociální síti jsou:
- Zkuste
- Registrujte
- Rezervujte
- Přidejte se
- Potvrďte
- Stáhněte
Kdy použít Sponzorované zprávy InMail
Sponzorované zprávy InMail jsou skvělým způsobem, jak získat nové zákazníky pro své produkty či služby a zvýšit povědomí o své značce mezi kvalifikovaným a odborným publikem. Mezi nejvhodnější produkty pro propagaci prostřednictvím tohoto typu reklamy patří:
- Registrace na různé události či konference, ať už online, nebo v reálném světě
- Členství v různých online programech či kurzech
- Distribuce elektronického obsahu, například různých návodů nebo e-booků
- Distribuce demoverzí užitečných programů
- Zvyšování povědomí o vaší značce
Cílení
►Pokud již máte s reklamou na LinkedIn nějaké zkušenosti, cílení pro Sponzorované zprávy InMail je stejné jako pro ostatní reklamní formáty dostupné na síti LinkedIn.
Můžete cílit na velmi specifické segmenty uživatelů podle oborů, demografických dat, vzdělání, zájmů i pracovních zkušeností. Můžete také opětovně oslovit vaše předchozí zákazníky pomocí retargetingu, popřípadě můžete oslovovat profesionály na základě seniority a titulu ve vašem oboru. Možnosti cílení jsou velmi podrobné, jelikož LinkedIn disponuje velmi rozsáhlými znalostmi o svých uživatelích, jejich věku, vzdělání, pracovní pozici, kontaktech a chování na internetu.
Přesné cílení je pro úspěch reklamní kampaně na LinkedIn mnohem důležitější než jinde, jelikož uživatelé této sítě jsou většinou technicky založení specialisté, inteligentnější a zkušenější než běžná populace. Mají však také vesměs vyšší příjmy a rozhodovací pravomoci, díky čemuž mohou rozhodovat o vyšších investicích zejména v B2B segmentu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com