Nástroje pro efektivní a kreativní design Facebook reklam

Nástroje pro efektivní a kreativní design Facebook reklam
Facebook nabízí inzerentům mnoho účinných způsobů, jak přivést návštěvníky na jejich stránky a získat nové zákazníky. Využíváte je všechny?

Snahou Facebooku je co nejvíc zjednodušit inzerentům jejich práci. Nabízí proto v rámci svého reklamního účtu spoustu dalších funkcí, jejichž cílem je tvorbu reklam zefektivnit a urychlit. Nejde jen o klasické PPC reklamy nebo videoreklamy, Facebook se snaží neustále přinášet nové a nové kreativní formáty a umístění. Možná úspěšně používáte klasické formáty PPC reklam, které Facebook nabízí, je tu však mnohem více možností, které byste měli prozkoumat, pokud jde o diverzifikaci kreativních formátů. V tomto příspěvku se podíváme na několik nástrojů dostupných ve Facebook Ads, které vám mohou pomoci s urychlením tvůrčího výrobního procesu.

Kreativní portál

Kreativní portál je skvělé místo, kde si můžete vaše reklamy vyzkoušet nanečisto. Můžete zkoušet různé kreativní nápady, zkoušet, jak by vypadaly a fungovaly v různých umístěních, sdílet je s ostatními členy vašeho kreativního týmu a teprve tehdy, až uvidíte, že vaše reklamní kreativa je dokonalá, můžete ji zařadit do vaší kampaně.

Návrhy reklam můžete zobrazovat na Facebooku nebo Instagramu a podívat se na její náhled na jakémkoli zařízení. Na reklamu můžete kliknout nebo si ji přehrát, stejně jako by už byla zveřejněná. Návrhy reklam můžete jednoduše uspořádat do složek, které můžete sdílet s ostatními kreativci – práce na návrzích reklam tak bude hračka.

Díky službě Kreativní portál bude struktura vaší kampaně ve Správci reklam čistá a přehledná, a zároveň získáte možnost efektivní spolupráce na vývoji nápadů pro vaše návrhy reklam.

Přidání více variant textu

Pokud se nemůžete rozhodnout, kterou variantu textu nebo nadpisu v reklamě použít, už nemusíte vytvářet několik kopií reklamy. Místo toho využijte této zcela nové funkce a přidejte více možností primárního textu, nadpisu a popisu. Můžete přidat až 5 variant, Facebook poté s použitím své umělé inteligence najde kombinaci, která funguje nejlépe a tu použije ve vaší reklamě.

Sada pro vytváření videa

Přestože jsou videoreklamy tak univerzální a poutavé, jejich produkce může být nákladná a časově náročná. Videoreklamy jsou skvělým zdrojem zákazníků, jelikož dokážou předvést váš produkt v pohybu, a ve většině případů jsou navíc levnější než jiné formáty.

Snadným způsobem, jak zapojit videoreklamy do vašeho marketingového mixu a proměnit statické snímky na poutavá videa, je použití vestavěného nástroje pro tvorbu videa na Facebooku. Můžete použít některou z mnoha dostupných šablon a vložit do videa překryvný text, měnit písma a barvy. Můžete také měnit u svého videa poměry stran pro různá umístění, takže vaše videoreklama bude vypadat úchvatně, kdekoli ji umístíte.

Sada pro vytváření videa je také skvělým řešením v případě, že vaše grafické reklamy obsahují příliš mnoho textu, a hrozí jim proto, že nebudou schváleny. Pomocí Sady pro vytváření videa můžete proměnit fotografie s textem v krátkou a poutavou videoprezentaci a vyhnout se tím problémům kvůli příliš velkému překryvnému textu.

Pomocí sady pro vytváření videa můžete také tvořit reklamy přizpůsobené mobilním zařízením. Tyto reklamy využívají vaše fotografie k vytvoření videí, do kterých následně přidáte textová překrytí a loga. Sada pro vytváření videa obsahuje různé šablony, které si můžete přizpůsobit ve Správci reklam. Každá ze šablon nabízí více možností přizpůsobení, což vám umožní přidávat pozadí, loga a texty podle potřeby.

Videoreklamy na Facebooku

Rychlá prostředí

Díky Rychlým prostředím se vaše reklamní sdělení dostane k potenciálním zákazníkům rychleji. Facebook Rychlá prostředí se načítají okamžitě po spuštění, jsou optimalizovaná pro mobilní zařízení a jejich účelem je upoutat pozornost vaší cílové skupiny zákazníků. V Rychlém prostředí mohou vaši návštěvníci sledovat videa a fotografie, procházet karuselové reklamy, a dokonce posouvat obsahem pouhým nakloněním svého mobilního telefonu.

Cílem rychlých prostředí je poskytnout návštěvníkům okamžitý interaktivní zážitek z vaší reklamy přes celou obrazovku.

Můžete použít jednu z několika přednastavených šablon a přizpůsobit si ji k obrazu svému, nebo si můžete rychlé prostředí vytvořit od základu. Rychlé prostředí může obsahovat obrázky, videa, prezentace, tlačítka a samozřejmě také text. Rychlá prostředí jsou skvělou volbou, pokud se váš web načítá pomalu.

Stejná reklama ve více jazycích

Pokud inzerujete své produkty ve více státech, kde se mluví různými jazyky, nyní vám k tomu stačí jediná kampaň. Facebook totiž umožňuje nabízet reklamu ve více jazycích. Váš rozpočet se přitom automaticky optimalizuje, aby se reklamy v konkrétním jazyce doručovaly správným lidem a ve správný čas.

Před zavedením této funkce jste museli vytvořit více verzí reklamy pro různé trhy. To kromě většího množství vynaložené práce a peněz také omezilo učení algoritmů, protože reklamy pro jednotlivé jazyky byly umístěny v různých reklamních sadách, a umělá inteligence se učila na každé zvlášť. Nyní můžete do jedné reklamy přidat až 49 jazykových variací a celý proces tvorby reklamy zjednodušit a zlevnit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp