2 strategie, na které by se majitelé malých podniků měli zaměřit:
- Širší trendy digitálního marketingu, které je možné očekávat v odvětví jako celku.
- Menší taktické strategie, které jsou mainstreamové a jsou v plném proudu.
První strategie je určena pro připravenost a výsledky v dlouhodobém horizontu, zatímco druhá strategie je pro relevanci a výsledky v současnosti.
Jaké jsou nejlepší PPC marketingové strategie pro následující rok?
Pro placená média jako celek je nejlepší strategie napříč kanály. Ale tyto strategie jsou zaměřeny na sociální sítě a vyhledávání.
- Zviditelněte se na Facebooku
Především opatření na ochranu soukromí ovlivňují každý aspekt marketingu, ale především u reklamy na Facebooku sledujeme snížení počtu velikostí publika – především těch, které si můžete vybrat v rámci platformy, tak svých remarketingových publik z návštěvnosti webu.
Chcete mít jistotu, že poskytujete algoritmu dostatek dat, se kterými bude moci pracovat? Pokud už kampaně provozujete jako obvykle, nebo se snažíte své reklamy na Facebooku škálovat, vždy oslovujte co nejširší publikum.
Můžete to udělat následovně:
- Zaměřujte se na zájemce na základě stránek s velkou sledovaností ve vaší specializaci.
- Rozšiřte vaše lookalikes z 1 % na 5 %.
- Udělejte reklamy tak, aby oslovily relevantní zákazníky.
- … zviditelněte se na Facebooku, ale ne při hledání!
Všimněte si, jak za poslední rok vzrostly náklady na reklamu ve vyhledávání za potenciálního zákazníka. Může za to celá řada trendů, ale jedním z nich je ten, že se volná shoda stává širší než kdy předtím. Google tlačí na inzerenty, aby používali volnou shodu. Ale také reklamu zobrazují širšímu publiku napříč SERP, které nemají komerční záměr.
Jaká je strategie? Držte se frázové a přesné shody. Zůstaňte na vrcholu svých seznamů vylučujících slov.
- Vyzkoušejte reklamy typu click-to-Messenger
Podle průzkumu lidé stále méně publikují zprávy svým fanouškům a více se přesouvají k menším skupinám. Mnozí se mohou domnívat, že lidé nebudou mít tak velký zájem o zprávy s reklamami. Další studie však poukazují na to, že trendy v sociálních médiích aktuálně do značné míry pokrývají sociální zákaznické služby prostřednictvím chatbotů.
Co to znamená v praxi? Možná stojí za to vyzkoušet reklamy typu click-to-Messenger a click-to-WhatsApp. Tak jednoduše zjistíte, zda mohou být dobrým prostředkem pro oslovení vašeho publika v kanálu, který často používají.
- Opřete se o automatizaci
Mnozí automatizaci neuznávají. A do tohoto anti-automatizačního myšlení je poměrně lehké upadnout. Ale skutečnost je taková, že existuje hodně aspektů automatizace, které nám mohou výrazně pomoci. Ale pouze ve chvíli, kdy zůstáváme bdělí a nespoléháme se pouze na ně. Základem je vědět, které funkce používat a které ne.
- Chytré kampaně? Nedělejte je.
- Volná shoda + chytré nabídky? K těm se nepřibližujte.
- Automatické nabízení cen? Ano, ale jedině použité se správnou strategií.
- Responzivní reklamy ve vyhledávání? Ano, pokud víte, jak je používat.
- Výkon Max? Skvělá věc, pokud máte dobře nastavený rozpočet.
Nezapomínejme, že strojové učení a automatizace jsou nezbytné pro vytváření přehledů a řízení cílení, která jsou šetrná k ochraně soukromí, na kterých Google tak usilovně pracuje, když se připravujeme na ukončení podpory souborů Cookies třetích stran.
Když to vezmeme kolem a kolem, strojové učení a automatizace se zanedlouho dostanou do popředí. A je důležité věnovat čas tomu, abychom pochopili, jak a kde zajistit kompatibilitu s vaším byznysem.
Nejlepší strategie SEO a webových stránek pro rok 2023
Zatímco se SERP neustále mění a vyvíjí, SEO zůstává v podstatě stejné. Naším úkolem je neustále vytvářet užitečný obsah. A úkolem společnosti Google je vyvíjet SERP tak, aby se tento obsah zobrazoval. Pro letošní rok je třeba mít na paměti hned několik důležitých úprav.
- Více slaďte vaše SEO & CRO
Google Analytics 4 (GA4) v červenci nahradil Universal Analytics (UA). Nejdříve se ujistěte, že máte dobře nastavenou službu GA4. Protože tato služba používá zcela jiný model. A vaše data UA nebudou k dispozici jako historická data v GA4.
I když je to poměrně velký průšvih, tento odlišný model nabízí hodně výhod, včetně zákaznicky orientovaných měření a zpráv.
Například:
- Můžete vidět cesty návštěvníků napříč zařízeními v jedné službě.
- Získáte informace o životním cyklu zákazníků.
- Budete mít k dispozici předpovědi a statistiky strojového učení týkající se nákupů, obchodu zákazníků a tržeb.
Tyto informace vám usnadní zaměřit se na kvalitu před kvantitou. Abyste toho mohli plnohodnotně využít, bude GA 4 vyžadovat, abyste přehodnotili své KPI a metriky SEO a více je propojili s vašimi cíli příjmů a CRO.
Co to znamená v praxi? Určitě budete chtít vědět, jak přiřadit hodnoty konverzí (i když nejste elektronický obchod).
- Zaměřte se na specializovanou specializaci
V posledních měsících došlo k několika změnám v pomyslných vahách přiražených různých faktorům hodnocení Google. Především se zvýšily specializované specializace a novým faktorem je důvěryhodnost. Faktory, které „snížily“ váhy, jsou přesto stále důležité.
Google mimo to v červenci aktualizoval své pokyny pro hodnocení kvality vyhledávání, které přepracovaly jeho definici nekvalitních stránek. A v srpnu spustil svůj nový užitečný systém aktualizace obsahu.
Všechny tyto faktory poukazují na rostoucí důraz na vytváření odborných znalostí ve vašem výklenku. Jak to použít v praxi:
- Najměte odborníky, kteří se věnují tématu ve kterém podnikáte, jako autory blogů.
- Optimalizujte texty webových stránek.
- Vytvořte kvalitní obsah týkající se vašeho oboru.
- Věnujte se klíčovým tématům souvisejícím s vašimi hlavními nabídkami.
- Používejte stránky pilířů a interní propojení pro lepší hodnocení.
- Propagujte své příspěvky na sociálních sítích.
- Povzbuzujte influencery, aby vás také propagovali na svých sítích.
Když už se zmiňujeme o hodnotících faktorech, zkontrolujte si, zda jsou vaše firemní zápisy přesné a aktuální.
- Zjednodušte obsah SEO
Nepleťte si podrobný obsah o tématech ve vašem výklenku se spletitým obsahem.
Co to znamená? Udržujte své klastrové stránky stále zaměřené.
Jak toho dosáhnout?
- Udržujte své klastrové stránky těsně zarovnané s hlavním klíčovým slovem.
- Udržujte sekce čisté.
Při svých zkušenostech s úpravami za poslední rok jsem zjistil, že dělám hodně „úklidů“. Autoři předkládají články, které obsahují přespříliš užitečných informací, ale v sekcích se tyto informace vzájemně překrývají.
V praxi jsem se setkal například s příspěvkem: „Průvodce pro začátečníky“, který měl:
- Spoustu informací „co je“ v úvodu.
- Příliš mnoho výhod probíraných v části „co je“, i když přímo pod ní je sekce výhod.
- Spousta užitečných tipů v sekci „jak na to“, které by měly být v sekci „tipy“.
Zjistil jsem, že přesouvám obsah do správné sekce a často ho odstraňuji, protože se opakuje v dané sekci hned několikrát.
Pokud píšete texty pro SEO, musíte myslet z hlediska člověka, který hledá odpovědi. Ne znalosti. Ten, kdo potřebuje odpověď na svou otázku, si vybere článek na SERP, o kterém si myslí, že nejlépe odpovídá na tuto otázku. A pak tuto odpověď hledá v článku.
Při psaní obsahu je důležité udržovat sekce jasné, zřetelné a přehledné. Usnadněte si navigaci v příspěvku pomocí správně zvolených nadpisů a kvalitního obsahu. Nejenže to uspokojí čtenáře, ale také to usnadní Googlu zobrazování jednotlivých odpovědí v rozšířených výsledcích a vybraných úryvcích.
To dává každému jednotlivému obsahu a sekci ve vašem obsahu nejvyšší šance na umístění v SERP a poskytování hodnoty vaší cílové skupině.
- Používejte vyskakovací okna ke sběru dat první strany
Už několik let svým klientům doporučujeme, aby vytvořili data první strany. Pevně doufáme, že jste do tohoto vlaku naskočili, protože v určitém okamžiku tu bude svět bez cookies třetích stran. Ale jak to vypadá prakticky a takticky?
Jedním z nejlepších způsobů, jak shromažďovat data první strany, je vytváření kvalitních e-mailových seznamů.
Nyní existuje řada způsobů, jak toho na vašem webu dosáhnout. Ale jeden z nejúčinnějších je prostřednictvím vyskakovacích oken. Zde je postup:
- Vyžadujte od uživatelů, aby vyplnili formulář s dostatečným množstvím informací, aby mohli projít vaším systémem hodnocení potenciálních zákazníků.
- Vytvářejte chráněný obsah (užitečné průvodce a bezplatné nástroje), který odpovídá vašim hlavním tématům v blogu.
- Propagujte je prostřednictvím vyskakovacích oken jedinečných pro každou kategorii blogu.
Nyní máte k dispozici seznamy potenciálních zákazníků, které můžete informovat pomocí e-mailů a nahrát je jako výchozí publikum.
Nejlepší marketingové strategie pro e-mail a sociální média
Sociální média a e-mail jsou stále nejlepšími způsoby, jak oslovit stávající i nové potenciální zákazníky. Pojďme se na to společně podívat.
- E-maily „vyberte si své vlastní dobrodružství“
Prohlédněte si jakýkoliv příspěvek o trendech e-mailového marketingu. Najdete zde interaktivní e-maily, u kterých může uživatel provést akci přímo v e-mailu. Jako je recenze, nákup, hlasování atd. A nemusí vůbec přecházet na vstupní stránku. To je pravděpodobně o něco schůdnější pro větší značky, ale i vy můžete něco podobného dělat v souladu s tímto trendem. Jak? Jít s e-mailem ve stylu „vyberte si své vlastní dobrodružství“.
Stále můžete mít ústřední výzvu k akci, ale můžete ji udělat atraktivnější pomocí nejrůznějších způsobů. Zde je příklad:
Připravte e-mail, ve kterém adresáty pobídnete: „Klikněte na svou největší prioritu pro příští rok, abyste získali klíčové statistiky a jasná opatření, která můžete začít provádět hned teď.“ Všimněte si, že taková akce udělá e-mail více personalizovaným a ještě obsáhlejším.
- Zacházejte s každou platformou jako s TikTokem
Starší platformy sociálních sítí procházejí krizí identity, protože TikTok přebírá svět. Těžko říct, zda existuje způsob, jak se odlišit nebo se vyvinou tak, aby byly více jako TikTok. Ale právě teď vidíme více toho druhého.
Pro vás to znamená, že i když jsou vaše nejlepší kanály stále Instagram a Facebook, měli byste vytvářet obsah s myšlením, které vaše publikum očekává od TikToku.
Zaměřte se na:
- Poutavý obsah, který čtenáře chytne hned na začátku.
- Pravidelně natáčejte krátká videa/filmy.
- Dělejte své příspěvky zábavné, i když půjde o vzdělávací videa, návody či školení.
- Sociální optimalizace motoru
Stále častěji se setkáváme s tím, že uživatelé internetu (Gen Z) hledají odpovědi na své otázky na TikToku nebo Instagramu, místo na Googlu. Ano, stále je to pouze 40 %. A je to Gen Z. Ale je třeba uvědomit si, že toto procento se bude dále zvyšovat. A než se nadějete, Gen Z bude tvořit největší procento spotřebitelské publikace.
Naučte se zacházet se sociálními platformami jako s vyhledávači. A to jak pro místní, tak sociální vyhledávání. To znamená správně kategorizovat a klasifikovat vše pomocí značek umístění, mapových pinů, uživatelských značek, hashtagů a dalších. Tímto způsobem budete mít archiv hodnotících signálů uložený pro budoucnost, protože na tom hodně záleží.
Nejlepší celkové marketingové strategie pro rok 2023
Jak už jsme zmínili výše, náklady se na reklamu ve vyhledávání zvýšily, a to v důsledku změn platformy Google Ads. Je to však také dáno tím, že makroekonomické trendy způsobily, že si spotřebitelé více uvědomují své výdaje, což pravděpodobně snížilo míru konverze.
To je ovšem širší téma, které je potřeba zvážit pro celou marketingovou strategii v nadcházejícím období. Zde jsou dva způsoby, jak se přizpůsobit.
- Vytvořte strategii plného trychtýře
V žádném případě se nejedná o novou marketingovou strategii. Jen je důležitější než kdy jindy. I když si spotřebitelé více uvědomují utrácení a potenciálně více váhají s konverzí, neznamená to, že nejsou schopni konverze. I když prodáváte nepodstatné věci.
Pokud se příliš zaměřujete na konverze spodního trychtýře, můžete narazit na pár problémů. Využijte strategii plného trychtýře. Tím můžete získat potenciální zákazníky a odtud je pak budete moci jednoduše vychovávat pomocí svého trychtýře. Neznamená to, že je přemlouváte. Znamená to, že prokážete svou hodnotu a získáte jejich důvěru v průběhu času. Oni budou jistější, že se vyplatí investovat. O tom je vnímaná hodnota. Navíc, když se na nekomerčních SERP bude zobrazovat více reklam, budete možná moci těžit z inzerce nabídek v horní části cesty, jako jsou e-knihy.
- Osvětlete identitu a výraz
Mezi tím, jak se nová generace Z stává větším procentem spotřebitelské populace, roste úsilí o začleňování a rozmanitost mezi značkami. Sociální sítě se individualizují a mají velký vliv na naše životy. A v důsledku toho všeho je důležitost a identita v centru pozornosti.
Lidé chtějí být vidět, slyšet a být oceňováni. V následujícím období bude třeba začlenit tento koncept do celé identity vaší značky. Ujistěte se, že:
- Ve svých snímcích reprezentujete různé identity (pohlaví, etnický původ, sexualitu, náboženství, fyzické schopnosti).
- Chcete od svých zákazníků zpětnou vazbu.
- Své publikum povzbuzujete k tomu, aby oslavilo svou jedinečnost, vybralo si vlastní dobrodružství a vlastnilo svůj příběh.
Nejlepší marketingové strategie (rekapitulace)
Jak vidíte, sociální sítě, vyhledávače, e-mail a mix placených a organických strategií jsou stále tou nejlepší cestou. Zde je rekapitulace nejlepších marketingových strategií pro nadcházející období:
- Rozšiřte se na Facebooku, ale ne při hledání.
- Vyzkoušejte reklamy typu click-to-Messenger.
- Vsaďte na automatizaci.
- Slaďte své SEO a CRO.
- Zaměřte se na specializovanou specializaci.
- Zjednodušte obsah SEO.
- Pomocí vyskakovacích oken sestavujte data první strany.
- Vyberte si vlastní e-maily pro dobrodružství.
- Zacházejte s každou platformou jako s TikTokem.
- Zaměřte se na sociální optimalizace.
- Využijte strategie plného trychtýře.
- Osvětlete identitu a výraz.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Kristýna Franclová
Foto zdroj: pixabay.com