Lokální SEO pomáhá vaší firmě vyniknout a také zvýšit návštěvnost vašich provozoven tím, že osloví zákazníky ve vašem blízkém okolí. Vzhledem k tomu, že u lidí z blízkého okolí je pravděpodobnější, že si pořídí produkty nebo služby, které váš podnik nabízí, je pravděpodobné, že vám lokální SEO zajistí také vysoký konverzní poměr.
Když většina lidí přemýšlí o lokálním SEO, mají standardně tendenci zaměřit se na svůj firemní profil na Googlu, lokální recenze a zpětné odkazy. Pokud se snažíte oslovit zákazníky ve vašem blízkém okolí, jsou tyto faktory rozhodně přínosné. Nicméně optimalizace na stránce hraje také významnou roli v signálech, které ovlivňují vaše lokální pozice.
On-page SEO vám pomůže získat vyšší pozice v organických výsledcích vyhledávání i v Mapách Google.
Zde je několik tipů pro on-page optimalizaci, které vám pomohou zvýšit vaši viditelnost v místním vyhledávání.
Ujistěte se, že jsou vaše údaje konzistentní napříč webem
Údaji myslíme název firmy, adresu a telefonní číslo. Tyto tři jednoduché informace mohou rozhodnout o úspěchu vaší lokální SEO strategie. Ujistěte se, že máte tyto informace na svých stránkách zobrazeny na viditelném místě. Skvělým místem pro umístění je například zápatí, protože se bude zobrazovat na každé stránce.
Ještě lepší je propojení s mapou Google
Své údaje můžete také zobrazit na stránce „O nás“ a na stránce s kontakty. Důležitá je konzistence. Je důležité, aby tyto klíčové informace o firmě byly stejné všude tam, kde vás potenciální zákazníci najdou online – a všude tam, kde je Google může použít pro srovnání, aby zajistil jejich správnost. To pomáhá vyhledávačům a robotům propojit body mezi vaším firemním profilem Google, webovými stránkami a dalšími místními citacemi na webu.
►Nezapomínejte na drobné detaily, jako je sro. vs s.r.o. nebo zkratky v adrese – „nám.“ není pro Google totéž, co náměstí. Vyberte si jeden tvar a ten důsledně používejte všude – nejen na webu, ale i na sociálních sítích.
Vylepšete obsah na stránce
Obsah vašich stránek je příležitostí ukázat zákazníkům i vyhledávačům, že jste autoritou v oblasti služeb, které nabízíte. Kromě služeb, které v této oblasti poskytujete, uvádějte i konkrétní údaje, jako jsou orientační body a názvy ulic. Ujasněte si, proč by zákazník měl potřebovat vaše služby v dané oblasti.
Čím více bude z vašeho obsahu jasné, kde vaše firma působí, tím lepší bude uživatelský zážitek pro zákazníka. Přemýšlejte tak, jak přemýšlí váš zákazník. Kdyby hledal vaši službu ve svém okolí, jaké výrazy by použil? Zahrnul by do nich název města, čtvrti, nebo dokonce ulice? Odpovědi na tyto otázky vám pomohou určit, jaký typ obsahu potřebujete, a jaká klíčová slova do tohoto obsahu zahrnout.
Lokální klíčová slova
Tato klíčová slova vám pomohou zaměřit se jak na kombinovaná vyhledávání [autoservis na Praze 6], tak na vyhledávání na základě GPS [autoservis], pokud se vyhledávající nachází na Praze 6.
Zde přicházejí ke slovu vyhledávání "v mé blízkosti". Google porovnává polohu uživatele (pomocí IP nebo geolokace) s weby, které obsluhují oblast v blízkosti uživatele, a poskytuje tak výsledky tohoto vyhledávání. Tato klíčová slova můžete optimalizovat na stránkách služeb nebo na cílených stránkách vytvořených speciálně pro danou službu a cílovou oblast, pokud nabízíte služby na více místech.
►Na příkladu autoservisu řekněme, že máte pobočky na Praze 1, Praze 8 a v Kolíně. Pro každou z těchto poboček byste měli mít vlastní podstránku optimalizovanou na lokální klíčová slova. Každá z těchto stránek by měla být cílená a optimalizovaná pro danou lokalitu.
Optimalizujte tagy title a meta description
Víme, že tagy title a meta description jsou důležité, pokud jde o SEO. Vytvořením stránek s místními službami jste právě vytvořili další prostor pro vytvoření vysoce cílených tagů title a meta description, ve kterých lze použít klíčová slova na místní úrovni + vaše služby.
►Skvělé tagy title a meta description dávají návštěvníkům vašich stránek i vyhledávačům základní představu o celkové struktuře stránky a o tom, co mohou očekávat při čtení obsahu.
Dejte si pozor, abyste do tagů title a meta description pouze nenacpali klíčová slova, protože to bude pro návštěvníky i pro vyhledávače nepřirozené.
Vnitřní propojení
Využijte sílu interních odkazů na celém webu, abyste zákazníka i vyhledávače informovali o tom, že jste k dispozici zákazníkům v dané oblasti. Když přidáváte místní názvy do obsahu na stránce, můžete je použít také jako text odkazu na stránky konkrétních služeb. Můžete být také trochu kreativní a vytvořit widgety, seznamy a bloky, které obsahují více odkazů na vaše oblasti služeb na stránkách nejvyšší úrovně.
►Mohou mít například podobu bloku "Oblasti ČR, kde poskytujeme své služby", který bude obsahovat název oblasti, obrázek a krátký popis. Link by pak odkazoval na stránku s lokalitou.
Značky Schema.org
Značení Schema.org může vyhledávačům pomoci lépe porozumět vašemu webu. Jde o způsob zvýraznění konkrétních strukturovaných dat.
Co jsou strukturovaná data? Jsou to informace, které jsou uspořádány a označeny tak, aby mohly být lépe pochopeny stroji. Stručně řečeno, značky Schema.org jsou informace, které pomáhají vyhledávacím algoritmům najít konkrétní typy informací na vaší webové stránce.
Tagy Schema.org pro místní podniky označí v kódu důležité a relevantní informace, jako jsou adresy, recenze, provozní doba, účty na sociálních sítích, oblasti poskytování služeb a další informace. Tato data sdělují robotům vyhledávačů vše o tom, kdo jste, co děláte, kde to děláte a proč vám ostatní důvěřují.
►Díky tomu máte o něco větší kontrolu nad informacemi, které na stránce poskytujete, místo abyste se spoléhali na to, že vyhledávače si zjistí různé informace samy.
Jak poznám, že to funguje?
Jakmile budete mít vše optimalizované a připravené, budete chtít vědět, zda má vaše optimalizace skutečně vliv na vaši lokální SEO strategii. Existuje mnoho nástrojů, nicméně my se na několik z nich rychle podíváme.
Nástroje pro místní výsledky vyhledávání
Není nad to podívat se přímo na výsledky vyhledávání SERP v konkrétní oblasti. Pokud se v ní však nenacházíte, můžete se na ně podívat v simulovaném prostředí, které napodobuje místní oblast, na kterou se zaměřujete. Můžete to udělat pomocí nástrojů pro místní výsledky vyhledávání, jako jsou Local Falcon, Merkle a BrightLocal. S těmito nástroji máte dokonce možnost zobrazit Mapy Google, zvolit výsledky na stolním počítači nebo mobilním telefonu, a zvolit místo, pro které chcete výsledky.
Analýza firemního profilu Google
Při optimalizacích, pokud jsou úspěšné, byste měli zaznamenat také zvýšení metrik svého firemního profilu na Googlu, ať už se jedná o prokliky na váš web, hovory nebo počet recenzí. Se zvyšující se viditelností byste totiž měli přirozeně zaznamenat i nárůst návštěvnosti.
Na lokálním SEO není v podstatě nic složitého. Jde o to ukázat, že vaše nabídka je vhodná především pro lidi žijící v blízkém okolí. Jakmile zákazníci uvidí, že poskytujete to, co hledají, v místě, které si přejí, zbytek je přirozený.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com