Chatboty jsou většinou nasazovány ve větších firmách, kde suplují uživatelskou podporu. Chatbot totiž dokáže neúnavně odpovídat na jednotvárné, stále se opakující dotazy zákazníků, na které lze dát jasnou odpověď, nebo zákazníka odkázat na vyčerpávající zdroj informací. Odpovídá navíc rychle a je v provozu 24 hodin denně. Tím ulehčuje práci lidským zaměstnancům uživatelské podpory, kteří se mohou soustředit na složitější problémy, kde informace podaná chatbotem nestačí a je nutný zásah člověka. Vyplatí se však provozovat chatbot i v menších firmách, kde není takový nápor na uživatelskou podporu?
Zde je 15 signálů, které ohlašují, že je čas investovat do chatbotu i ve vaší firmě.
1. Máte blog
Chatbot může zajistit vašim příspěvkům vysokou sledovanost. Dokáže totiž oznámení o zveřejnění nových příspěvků na blogu rozeslat pomocí Facebook Messengeru, což vám zaručí až osminásobně vyšší míru otevření než u e-mailu.
2. Používáte e-mail marketing
Rozesílání nabídek pomocí chatbotu má stejné výhody jako rozesílání e-mailem – je ale přirozenější a pro adresáty atraktivnější, má vyšší míru otevření a nemá tak špatnou reputaci jako e-mailing.
3. Propagujete produkty pomocí reklamy na Facebooku
Reklamy v Messengeru nabízí marketérům mnohem více – možnost získat kontaktní informace a přihlášení k odběru zpráv o novinkách.
4. Děláte automatický marketing
Chatboty podporují automatizaci marketingu – plánování, upomínky, průzkumy a další.
Vše, co lze udělat pomocí e-mailingu, jde udělat prostřednictvím chatbotu ve Facebook Messengeru, kde však získáte větší angažovanost než u tradičních marketingových kanálů, jako je e-mail.
5. Děláte „pomalé“ kampaně
Pokud je pro váš byznys typický delší nákupní proces nebo vaši zákazníci potřebují před nákupem poradit, používáte pravděpodobně pomalé marketingové kampaně, které provedou zákazníka celým marketingovým funnelem až ke konverzi. Právě tento typ kampaně dokáže chatbot účinně zvládnout za vás.
6. Již máte na webu chat s uživatelskou podporou
Uživatelská podpora prostřednictvím chatu je skvělá věc. Ještě lepší je ale chat pomocí Facebook Messengeru a s využitím chatbotu. Messenger ukládá celou historii chatu, a navíc získáte kontaktní informace uživatelů, pomocí kterých je můžete v budoucnu oslovit. Chatbot navíc nikdy nenechá zákazníky čekat na odpověď, nemluvě o skutečnosti, že je mnohem levnější než živý operátor, takže vám nasazení chatbotu ušetří peníze.
7. Máte seznam nejčastěji kladených dotazů
Chatboty jsou skvělé na rychlé a účinné zodpovězení často kladených otázek. Stačí nastavit stránku s odpovědí na otázku a spustit ji na základě použitých klíčových slov.
8. Zajímáte se o efektivnější komunikaci se zákazníky
Chatbot dokáže uživatele nenásilnou cestou provést celým nákupním procesem až ke konečné konverzi.
9. Jste unavení z nízké míry otevření e-mailových zpráv
Průměrná míra otevření je u e-mailu asi 10–15 %, zatímco průměrná angažovanost u zpráv na Facebook Messengeru činí 70–80 %. Chatbot zajistí, že se vaše zprávy dostanou k maximálnímu počtu adresátů.
10. Chcete nabízet nonstop zákaznický servis
Chatboty nikdy nespí ani si neberou dovolenou a jsou připraveny pomoci odpovědět na dotazy vašich zákazníků 24 hodin denně, 7 dní v týdnu po celý rok.
11. Chcete zvýšit obrat prodeje
U zákazníků, kteří intenzivně komunikují s vaší firmou a ptají se na bližší podrobnosti o vašich produktech, rapidně stoupá pravděpodobnost, že si něco koupí.
12. Vaši zákazníci preferují interakci s chatbotem
56 % lidí by s vámi raději komunikovalo pomocí chatu než pomocí telefonického hovoru. Je to pohodlnější a zákazník má čas si otázku i odpověď dobře promyslet. Dejte lidem to, co chtějí!
13. Pokud chatbot na zodpovězení otázky nestačí, vždy může komunikaci převzít živý operátor
Díky tomu zákazník dostane vždy uspokojující odpovědi na své dotazy a vy nebudete muset zaměstnávat tolik operátorů podpory. Chatbot zvládne všechny základní dotazy hladce a pracovníkovi uživatelské podpory se tak uvolní ruce pro důkladné vyřízení složitějších problémů.
14. Vaši konkurenti již chatboty používají
Chatboty v rámci Facebook Messengeru každý měsíc odesílají více než dvě miliardy zpráv. Mnoho vašich konkurentů již chatboty používá, a ti ostatní o tom již uvažují. Nenechte si ujet vlak!
15. Najděte nové zákazníky tam, kde je jich nejvíc
Bezpochyby nejvíce uživatelů je právě nyní na Facebooku s jeho 1,2 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. Využijte této příležitosti a oslovte tolik nových zákazníků, kolik je jen možné.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com