Jaké CMS používají profesionálové pro lepší SEO?

Proč je SEO důležité
Efektivní SEO je pro úspěch webu velice důležité. Na jeho výkon může mít vliv mnoho faktorů, včetně použitého CMS. Jak vybrat ten nejlepší?

Pokud chcete své webové stránky efektivně spravovat a získávat organickou návštěvnost z vyhledávačů, neobejdete se bez CMS, který umožňuje efektivní optimalizaci stránky pro vyhledávače – SEO. Co je to CMS? Je to zkratka pro systém správy obsahu – softwarovou aplikaci, která umožňuje uživatelům vytvářet a spravovat webové stránky, aniž by je museli od začátku kódovat nebo aniž by to vůbec museli umět.

Pomocí CMS můžete vytvářet, spravovat, upravovat a publikovat obsah v uživatelsky přívětivém rozhraní. Místo kódování můžete přizpůsobit design a funkčnost webu stažením nebo zakoupením šablon a rozšíření. Se stránkami může pracovat více uživatelů naráz – a mnoho dalšího. Je to zkrátka velmi užitečný nástroj, který umožňuje tvořit weby i lidem, kteří neumějí kódovat. Pokud jste používali systém pro správu webových stránek, jako je WordPress nebo Wix, máte již se systémem CMS zkušenosti. Systémů správy obsahu je v současné době poměrně široká nabídka, ne všechny ale zvládnou to samé. Pokud nám jde o SEO neboli optimalizaci pro vyhledávače, musíme se zaměřit na ty, které obsahují pokročilé optimalizační možnosti.

Proč je SEO důležité

I když je dobrý systém CMS nutností, ty, které jsou optimalizovány pro SEO, posunou vaši stránku ještě o kus dále.

Všeobecně se má za to, že většina prvků, které Google používá k hodnocení vašich webových stránek, má spojení s CMS. Vyhledávače se při rozhodování o umístění stránky dívají kromě obsahu také na její výkon, i na všechny HTML prvky na stránce. Proto je tak důležité mít systém CMS, který je vhodný pro SEO.

Při výběru se proto zaměřte na to, aby systém CMS generoval čisté a kvalitní HTML kódy. Nejlepší systémy vám také poskytnou kontrolu nad důležitými SEO faktory, jako je URL adresa stránky a meta popisy.

Čím snáze si vyhledávače přečtou vaši stránku, propojí její obsah s relevantními klíčovými slovy a pochopí, o čem vaše stránka je, tím vyšší pozici jí přiřadí.

Jaké vlastnosti by měl mít správný CMS vhodný pro SEO?

Existují dva typy CMS programů: hostované a nehostované. Hostované programy jsou umístěny na serveru jiné společnosti a údržba webu je zahrnuta v poplatku, který za software zaplatíte. Výhodou takového CMS je bezúdržbovost – nemusíte nic nastavovat ani řešit – vše zajistí programátor poskytovatele. Nevýhodou je ovšem menší flexibilita a většinou pravidelné měsíční poplatky za užívání systému. Nehostované CMS si oproti tomu jednorázově zakoupíte, popřípadě v některých případech bezplatně stáhnete a dál za používání neplatíte. Musíte si ovšem zajistit instalaci na nějakém serveru a vše si sami nastavit.

Nehostované CMS programy mají větší flexibilitu, ale pravděpodobně budete muset spolupracovat s webovým vývojářem, abyste z nich vytěžili maximum.

Ať už si vyberete kterýkoli z nich, program CMS vhodný pro SEO by měl mít následující funkce:

• Přizpůsobitelné prvky stránek
• Možnost nastavení tvaru URL adresy
• Nástroje pro blogování
• Nástroje pro vnitřní prolinkování
• Funkce třídění obsahu a tagování
• Možnost nastavit přesměrování 301
• Responzivní šablony
• Certifikace zabezpečení SSL
• Přehledná navigace
• Mapy stránek sitemap.XML

Každý z těchto prvků je svým způsobem pro hodnocení vašich stránek nějak důležitý.

Přizpůsobitelné prvky stránek

Váš CMS systém by měl umožňovat přizpůsobení alespoň meta popisu, alt textu u obrázků a názvu příspěvků na vašich webových stránkách. V ideálním případě by měl umožnit jednoduché přizpůsobení tvaru URL adresy.

Abyste měli práci s prvky co nejjednodušší, měl by CMS obsahovat počítadlo znaků, které vás bude informovat o tom, zda mají vaše meta popisy a názvy ideální délku pro vyhledávače.

Nastavení URL adres

Pro uživatele je nepohodlné a matoucí, pokud URL webu obsahuje v URL adrese dlouhé řetězce písmen a znaků. Najděte proto takový CMS, který vám umožní přizpůsobit URL adresu pro každou stránku. Můžete ji zjednodušit pro snadnější čtení a případně vložit klíčová slova pro SEO.

Nástroje pro blogování

Ať už má vaše stránka jakýkoli účel, přidání blogu jí umožní využít jeden z nejvýkonnějších SEO nástrojů. Téměř každá CMS platforma, která stojí za zmínku, bude mít v sobě takový editor, který vám umožní přidávat obrázky, videa, tlačítka výzvy k akci a další interaktivní funkce.

Blogy jsou ideálním způsobem, jak poskytnout podrobné informace o předmětu vašeho podnikání nebo odpovědět na složité otázky – obojí je pro návštěvníky stránek přidanou hodnotou. V kombinaci se správnými klíčovými slovy a jejich přirozeným použitím mohou být příspěvky na blogu základem vaší obsahové strategie.

Nástroje pro interní prolinkování

Odkazování na vlastní obsah, pokud je relevantní, je dalším způsobem, jak zvýšit SEO hodnocení webu. Interní prolinkování pomáhá vyhledávačům najít veškerý související obsah, který máte k danému tématu, což zvyšuje autoritu vašeho webu a jeho pozici ve vyhledávání. Vnitřní odkazová struktura také zvyšuje pravděpodobnost, že lidé zůstanou na vašem webu déle, protože se prokliknou na další informace, které je zajímají.

Dobrý CMS systém by měl obsahovat nástroj nebo doplněk, který je to schopen udělat automaticky nebo vám tento proces alespoň usnadní. Pochopitelně byste měli mít také možnost odkazovat na interní obsah ručně.

Kategorie a tagování

Správný systém CMS by vám měl umožnit rozdělení stránek a příspěvků do širších kategorií, které pak upřesníte pomocí tagů. Váš blog může být například rozdělen do několika kategorií podle obsahu a tyto příspěvky pak lze označit pomocí tagů, které obsah upřesní, usnadní jeho nalezení a zajistí jeho vnitřní prolinkování.

Možnost přesměrování 301

Váš systém CMS by měl umožňovat přesměrování návštěvnosti z nefunkčních stránek. Na každém blogu se občas vyskytne obsah, který zde již nechcete. Ať už je zastaralý nebo nadbytečný, je škoda jej mazat a přijít tak o odkazy, které na něj směřují. Přesměrování vám umožní nasměrovat návštěvnost správným směrem, aniž byste museli stránky z webu mazat.

Responzivní šablony

Responzivní šablony

Vzhledem k tomu, že více než polovina lidí prohlíží web pomocí chytrých telefonů, je velice důležité optimalizovat web pro mobilní zařízení. K tomu vám pomůže responzivní struktura stránek, která je schopná se automaticky přizpůsobit zařízení, na kterém si uživatel váš web prohlíží – například na malém displeji telefonu. Optimalizace pro mobilní zařízení vám pomůže také ve vyhledávačích, které mají tendenci zobrazovat výsledky vhodné pro mobilní zařízení přednostně.

Certifikace zabezpečení SSL

Vyhledávače upřednostňují weby s lepším zabezpečením. Jelikož lidé raději používají stránky, které jsou bezpečné, Google začal zabezpečení SSL používat jako jeden z faktorů hodnocení stránky. Pokud se rozhodnete pro hostovaný CMS, pravděpodobně budete mít SSL zabezpečení automaticky v ceně a o nic se nemusíte starat, což vám ušetří starosti s údržbou a každoročním nákupem nového certifikátu.

Přehledná navigace na stránce

Pokud se lidé budou moci na vašich stránkách snadno orientovat, získají mnohem lepší uživatelský zážitek. Stejně tak vyhledávače, které se snaží na stránky nahlížet očima jejich uživatelů, je budou s větší pravděpodobností hodnotit příznivě, pokud se po nich budou moci snadno pohybovat.

Ujistěte se, že váš CMS, pro který jste se rozhodli, umožňuje podrobně a logicky kategorizovat stránky a příspěvky tak, aby to uživateli dávalo smysl.

Mapy stránek sitemap XML

Dobrý CMS program dokáže vytvořit celou mapu vašeho webu, kterou poté mohou vyhledávače použít k nalezení a indexování vaší stránky. Pokud nemůžete najít takový, který by to uměl, zkuste nějaký sitemap plugin, který si můžete do vašeho CMS stáhnout. Důležité je, aby mapa stránek byla automatická, to znamená, aby se sama aktualizovala po každé změně, kterou na webu uděláte.

Vyzkoušejte CMS platformy vhodné pro SEO

Jaký CMS tedy použít, aby byl dopad na SEO co nejefektivnější? Vyzkoušejte některý z následujících, které jsou nejen velmi populární, ale také zdarma. Měli byste však experimentovat s více platformami, abyste nalezli takovou, která vám bude vyhovovat nejvíce.

Wordpress

WordPress

Jeden z prvních CMS, o kterém už slyšel téměř každý. Má kolem sebe velkou komunitu, jedná se o nejrozšířenější CMS na světě. Je ideální pro tvorbu blogu a má velmi dobré nástroje pro SEO. K dispozici je obrovské množství šablon a doplňků, placených i zdarma, díky kterým si Wordpress můžete přizpůsobit téměř absolutně podle svých požadavků.

Magento

Open-source platforma pro elektronické obchodování od společnosti Adobe je dalším skvělým CMS, který uživatelům umožňuje spravovat všechny prvky jejich webových stránek z jednoho místa. Magento se dodává ve dvou verzích – v bezplatné open source verzi a v placené variantě.

Magento je vybaveno mnoha standardními funkcemi vylepšujícími SEO, jeho bezplatná verze je však vhodná spíše pro menší weby. Pokud chcete jeho výhod využít na maximum, je vhodné vyzkoušet placenou verzi.

Vylepšete si SEO s pomocí správného CMS

Systémů pro správu obsahu je hodně. Nyní, když již víte, na co se zaměřit, můžete začít zkoušet, které vám budou vyhovovat nejvíce. Zjistěte, které z nich mají funkce, které potřebujete, které odpovídají vašemu rozpočtu, a které vám nabízejí největší flexibilitu. Díky vhodnému CMS budete moci mnohem efektivněji optimalizovat váš web pro vyhledávače a sledovat, jak stoupá v žebříčcích.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp