I když máte robustní e-mailovou marketingovou kampaň, která je klíčovou součástí vaší strategie oslovování firem, přibližně 10 % vašich e-mailů nikdy nedorazí k adresátům. Kvůli různým faktorům se e-maily stávají nedoručitelnými, což znamená, že příjemce nikdy nemá šanci si přečíst obsah, který jste vytvořili s vynaložením svého drahocenného času a úsilí. Často také končí ve složkách spamu, kde je už nikdo neuvidí. Chcete se spojit s každým, kdo má zájem o vaše sdělení. Možná jste si mysleli, že jste prošli nejtěžší částí shromažďování kvalitních e-mailových adres, ale je možné, že vaše pečlivě vytvořené sdělení se k vašemu publiku nikdy nedostane.
Když e-maily skončí ve složce spamu, sníží se míra, s jakou vaše e-maily pracují na zvyšování povědomí o značce, nových potenciálních zákaznících, prodejních konverzích a dalších ukazatelích. Vaše e-mailová marketingová kampaň je kvůli nízké doručitelnosti e-mailů méně úspěšná.
Chcete-li vědět, jak se vyhnout spamovým filtrům a jak zlepšit doručitelnost e-mailů, seznamte se s osvědčenými postupy, které marketingoví profesionálové používají ke zlepšení svých výsledků a navázání důležitých kontaktů s vaším publikem při každém stisknutí tlačítka odeslat.
Co je to doručitelnost e-mailů?
Doručitelnost e-mailů je míra, s jakou zpráva odeslaná prostřednictvím platformy elektronické pošty dorazí k zamýšlenému příjemci.
Marketingoví profesionálové sice budou chtít sledovat, kolik příjemců zprávu otevře a klikne na odkazy vložené v obsahu, ale to se nestane, pokud e-mail nebude nikdy doručen. Doručitelnost je nejdůležitější první krok v každé e-mailové marketingové kampani. Doručitelnost e-mailů má více nuancí. Tato metrika sleduje, zda se daný e-mail nejen nevrátil, ale zda prošel filtry a dostal se do běžné schránky. Doručitelnost znamená, že váš e-mail nepřijde nazmar a není ignorován ve složkách "reklamy" nebo "spam".
Proč je doručování e-mailů pro vaši firmu důležité
Když budete pracovat na zlepšení doručitelnosti e-mailů, okamžitě poznáte, proč je to důležité: Můžete se vyhnout času, který vy nebo členové vašeho týmu možná ztrácíte, když děláte běžné chyby v e-mailovém marketingu. Pokud se vám podaří oslovit o 20 % více lidí, kteří se přihlásili do vašeho e-mailového seznamu, budete ve své marketingové práci o 20 % efektivnější.
Existují však i další důvody, proč se vyplatí řešit problémy s doručováním e-mailů, aby vaše e-mailová marketingová kampaň pokaždé dosáhla úspěchu. Na doručitelnosti e-mailů záleží, protože:
- Když se vaše e-maily zobrazí, zvýší se angažovanost současných i budoucích zákazníků.
- Investice do platforem pro e-mailový marketing a autorů obsahu se vám lépe vrátí.
- Vaše reputace se zvýší, protože se naučíte vyhýbat složkám se spamem.
- Zákazníci vám budou více důvěřovat, protože budou číst váš cílený obsah a budou mít k němu vztah.
Nebudete vědět, kolik obchodů byste mohli získat, kdybyste zvýšili doručitelnost e-mailů, takže někdy je těžké vidět, co vám chybí. Existuje však dobrý důvod, proč je zaměření na doručitelnost e-mailů součástí osvědčených postupů e-mailového marketingu. Každý e-mail, který mine svého čtenáře, je zbytečně vynaložené úsilí.
Jaká je dobrá míra doručitelnosti e-mailů?
E-mailová platforma, kterou používáte - spolu s mnoha dalšími faktory - určuje míru doručitelnosti e-mailů, kterou můžete pro svou firmu využít. Studie ukazují, že na celém světě skončí v průměru pouze 84,8 % e-mailů v zamýšlené schránce. To znamená, že každý šestý e-mail je zablokován.
Někteří odesílatelé však mají lepší a někteří horší míru. Míra doručitelnosti se také liší u marketingových a transakčních e-mailů, a pokud se zabýváte nějakým druhem elektronického obchodování, vaše firma pravděpodobně posílá obojí. Transakční e-mail se týká něčeho, co příjemce již provedl, například nákupu nebo vložení položek do košíku, ale ještě nedokončil prodej, tzv. e-mail o opuštěném košíku. U těchto e-mailů je větší pravděpodobnost, že se dostanou do schránek.
Marketingové e-maily jsou naopak navrženy tak, aby příjemce k něčemu vybídly, a ve zprávě je často obsažena výzva k akci. Tyto typy zpráv jsou zasílány ve větším množství než přímé transakční e-maily typu one-to-one, které mohou, ale nemusí být automatizované.
Co je to test doručitelnosti e-mailů?
Existují dva hlavní způsoby testování doručitelnosti e-mailů a marketingoví profesionálové používají oba. Za prvé můžete sledovat metriky e-mailů a zjistit, jak dobře si vaše e-maily vedou v porovnání s cíli, které jste si pro kampaň stanovili. Porovnejte výsledky různých kampaní nebo různých segmentací e-mailových seznamů pro kvantifikovatelné ukazatele, jako např:
- Míra otevření
- Míra prokliků
- Míra odhlášení
- Míra spamu
Pokud máte vysoký počet odhlášení z odběru nebo upozornění na spam - nebo velmi nízký počet otevření a kliknutí - možná budete chtít zavést osvědčené postupy doručitelnosti e-mailového marketingu uvedené níže.
Za druhé, k testování pravděpodobnosti, že váš e-mail skončí jinde než ve schránce, lze použít řadu bezplatných online nástrojů. Například nástroje jako Sender Score a BarracudaCentral mohou zkontrolovat, zda poskytovatel internetových služeb nebo ISP, od kterého odesíláte, nebyl nějakým způsobem zařazen na černou listinu. Pokud má poskytovatel nízkou reputaci, e-mailové systémy přirozeně předpokládají, že e-maily jsou nechtěné.
Kromě toho můžete svůj e-mail prohnat dalšími bezplatnými nástroji, jako je Mail Tester nebo Litmus, a analyzovat obsah, zda neobsahuje něco, co je v rozporu s nejlepšími postupy doručitelnosti e-mailů. Spamové filtry například hledají určitá slova lákající na kliknutí, nadměrné množství vykřičníků a nadměrné množství velkých písmen. Testování obsahu před odesláním vám může ušetřit pozdější problémy.
Ačkoli kvůli napjatému marketingovému harmonogramu může být testování každého e-mailu nemožné, je dobré naplánovat pravidelné testy v průběhu kampaně, abyste se poučili. Čím více úsilí vynaložíte na zlepšení doručitelnosti a pochopení důvodů, proč e-maily odskakují, tím snazší to bude pro budoucí kampaně.
Co ovlivňuje míru doručitelnosti e-mailů?
Míru doručitelnosti e-mailů ovlivňuje několik proměnných, z nichž všechny můžete časem zlepšit.
Skóre reputace odesílatele
Skóre reputace odesílatele je číslo přidělené poskytovateli internetových služeb, které udává pravděpodobnost odesílání spamu. Algoritmy jsou sestaveny tak, aby zohledňovaly počet odeslaných e-mailů, četnost označení zprávy příjemcem jako spam, počet vrácených e-mailů, míru otevření, míru odhlášení a to, zda jste již na černé listině konkrétních příjemců.
Čím vyšší je skóre reputace odesílatele, tím větší je pravděpodobnost, že se budete těšit z úspěšného doručení e-mailů.
Mezi zjevné spamy patří podivné jméno odesílatele, neověřená e-mailová adresa a špatný design. Ujistěte se, že vaše firemní e-maily tyto problémy řeší, abyste dosáhli lepší pověsti odesílatele.
Obsah e-mailu
Při e-mailovém marketingu může být lákavé snažit se upoutat pozornost slovy s velkými písmeny, jako jsou ZDARMA, IHNED nebo dokonce zdánlivě neškodné KLIKNI ZDE. To jsou však příklady slov, která ovlivní doručitelnost vašeho e-mailu. Spamové filtry pomocí algoritmů prověřují e-maily a hledají klíčová slova, fráze a vzory, které naznačují, že e-mail je spam. Obsah e-mailu, včetně řádku předmětu a textu, musí filtrem projít, aby se dostal do schránky.
Používání pouze jednoho e-mailového seznamu
Při prvních začátcích v e-mailovém marketingu mnoho firem vysype všechny e-mailové adresy, které získá, do jedné velké složky, která se používá k rozesílání všech e-mailů. Problém je v tom, že je větší pravděpodobnost, že e-mail pošlete někomu, kdo ho neocení - a ten ho s větší pravděpodobností nahlásí jako spam.
Rozdělení seznamu e-mailů do menších, cílenějších skupin je osvědčený postup známý jako segmentace. Pokud věnujete čas organizaci a čištění svých e-mailových seznamů, výrazně tím zlepšíte doručitelnost e-mailů.
Vaše e-mailová infrastruktura
To, jak je nastaven váš poskytovatel e-mailových služeb, hraje také důležitou roli v tom, jak e-mailové služby příjemce posuzují vaše e-maily. Ne všechny softwarové aplikace a webové stránky ověřují, zda jsou vaše e-maily ověřeny podle standardů SPF i DKIM, ale oba tyto standardy jsou důležité. Je také třeba nastavit záznamy DMARC.
Pokyny krok za krokem k zajištění doručitelnosti e-mailů
Nyní, když lépe rozumíte koncepcím doručování e-mailů, můžete podniknout kroky k maximalizaci a zlepšení míry doručitelnosti e-mailů.
Vyberte správného poskytovatele e-mailových služeb
Majitelé firem, kteří se poprvé pouštějí do strategií e-mailového marketingu, si mohou myslet, že jako profesionální poskytovatel e-mailových služeb stačí používat služby Google Mail, Yahoo, AOL nebo Microsoft Outlook. To však může mít vliv na míru doručitelnosti. Jednoduše řečeno, spamovým algoritmům připadá podezřelé, že by poskytovatel e-mailových služeb určený pro osobní komunikaci rozesílal tolik zpráv zákazníkům. Místo toho se rozhodněte po poskytovateli e-mailových služeb s dobrou pověstí v oblasti doručitelnosti.
Nastavte si ověřování
Ověření e-mailové adresy pro odesílání zpráv zákazníkům: Jednoduchý průvodce
Proč je ověření důležité?
Ověření e-mailové adresy slouží k tomu, aby se příjemce zpráv mohl přesvědčit o tom, že vaše zprávy jsou skutečně od vás a nejedná se o spam. Díky tomu se vaše zprávy dostanou do hlavních poštovních schránek a zvýší se jejich otevřenost.
Jak ověřit e-mailovou adresu?
Existují dva hlavní způsoby ověření:
- Použití poskytovatele e-mailového marketingu:
- Výhody: Jednoduché nastavení, často automatické ověření.
- Příklady: Constant Contact, Mailchimp, Sendinblue.
- Postup: Při registraci nebo nastavení nové kampaně vás poskytovatel provede procesem ověření.
- Vlastní e-mailová doména:
- Výhody: Větší přizpůsobení, lepší pověst odesílatele.
- Náročnost: Vyžaduje technické znalosti nebo spolupráci s IT odborníkem.
- Postup:
- CNAME: Přidání záznamu CNAME do DNS nastavení vaší domény.
- Záznamy DKIM TXT: Přidání záznamu DKIM TXT do DNS nastavení vaší domény.
Co jsou záznamy CNAME a DKIM TXT?
- CNAME: Aliasový záznam, který propojuje vaši doménu s ověřovací službou poskytovatele e-mailového marketingu.
- DKIM: Digitální podpis, který ověřuje autenticitu vašich zpráv.
Vyčistěte své e-mailové seznamy
Dále je čas vyčistit vaše e-mailové seznamy. Začněte seznamem nedoručitelných e-mailových adres z poslední odeslané zprávy. Vymažte všechny "hard bounce", což se týká e-mailových adres, které již neexistují. Čím vyšší je počet "hard bounces", tím horší je míra doručitelnosti vašich e-mailů.
Poté věnujte čas segmentaci seznamu e-mailových adres do menších demografických skupin. Způsob uspořádání těchto seznamů zcela závisí na produktech, službách a cílové skupině vaší společnosti. Využijte údaje, které máte o preferencích svých zákazníků.
Vytvářejte personalizovaný obsah
Jakmile budete mít cílenější seznam příjemců e-mailů, bude vytváření smysluplného obsahu pro lidi, kteří se přihlásili k odběru dalších informací, snazší. Klíčovým slovem je zde relevance: Ujistěte se, že vše, co posíláte, je cíleno na osobu adresáta.
Abychom to uvedli na pravou míru, musíte věnovat čas tvorbě předmětů a obsahu e-mailů, které stojí za to odeslat. Vaši zákazníci se chtějí dozvědět nové informace, které jim nějakým způsobem pomohou zlepšit život. Díky personalizaci je méně pravděpodobné, že se z odběru odhlásí, nebo v horším případě označí vaši zprávu jako spam.
Design pro mobilní zařízení
Platformy pro e-mailový marketing, mají vestavěné šablony designu, díky kterým vaše zprávy snadno vypadají stejně dobře, jako zní. Vizuální stránka vašich e-mailů musí vyniknout jak na stolních počítačích, tak na mobilních zařízeních.
Většina uživatelů e-mailů otevírá zprávy pomocí mobilního zařízení, proto je důležité mít e-maily vhodné pro mobilní zařízení, aby byla míra doručitelnosti vysoká. Zvažte výběr šablony s jedním sloupcem, jedinou jasnou výzvu k akci a co nejkratší zprávu.
Odesílejte s plánem
Spammeři mají tendenci posílat obrovské bloky e-mailů najednou, ale blokátory spamu očekávají, že renomované společnosti budou mít pravidelnější vzorec. Stanovený harmonogram nejenže pomůže s doručitelností e-mailů, ale také u vašich zákazníků vybuduje důvěryhodnost a konzistenci.
Myslete dopředu na rušné sezóny; možná budete muset zvýšit počet e-mailů v předstihu. Vytvořte si marketingový kalendář a řiďte se jím, abyste dosáhli lepších výsledků a také lepší míry doručení.
Osvědčené postupy pro dobrou doručitelnost e-mailů
Osvědčené postupy pro dobrou doručitelnost e-mailů se dělí do tří kategorií: Reputace, obsah a infrastruktura. Podívejme se podrobně na všechny tři, abyste se mohli ujistit, že děláte vše pro dobré doručování e-mailů.
Budování a udržování pověsti e-mailu
Stejně jako u reputace v reálném životě může náprava škod trvat dlouho - proto je vždy lepší zaměřit se na prevenci pomocí správných e-mailových návyků.
Začněte tím, že budete e-maily posílat pouze lidem, kteří se k jejich zasílání přihlásili. Je lákavé zakoupit předvyplněné seznamy e-mailových adresátů, ale e-mailový marketing je účinný spíše v kvalitě než jen v kvantitě. Nezapomeňte, že obdržet e-mail je jako dostat poštou papírový dopis. Mělo by vám připadat stejně výjimečné.
Jedním ze způsobů, jak budovat e-mailový seznam a svou pověst, je zasílání jasných potvrzovacích e-mailů. Dvakrát si ověřte, že daná osoba chce dostávat vaše zprávy, a pak vždy někde v každém zaslaném e-mailu přidejte snadno nalezitelný odkaz pro odhlášení. Nesnažte se nikoho obelstít nebo skrývat možnosti komunikace. Se svými zákazníky rozvíjíte vztah a je v pořádku, že ne každý bude mít zájem.
Chcete-li zlepšit svou reputaci, budete se chtít vyhnout spamovým pastem a černým listinám. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je ověřit e-mailovou adresu odesílatele, která by měla mít známý název. Nikdo nestojí o e-mail od "superobchod1234@gmail.com", ale použití celého jména majitele firmy jako odesílatele říká, že daná osoba je ochotna hrdě stát za jakoukoli zprávou, kterou značka posílá.
Úvahy o obsahu e-mailu
Email vyžaduje personalizované sdělení a čas a péči, která je spojena s krásným designem. Už to není začátek 90. let se zeleným počítačovým písmem, které se špatně čte. Aby bylo vaše sdělení doručeno a přečteno, je důležité zaměřit se na obsah a design každého e-mailu.
Jakákoli zpráva, kterou posíláte, by měla být napsána s ohledem na cílovou skupinu. Toto publikum se může lišit od jednotlivých segmentů vašeho e-mailového seznamu, proto při plánování marketingových kampaní myslete dopředu, abyste příjemci poslali co nejrelevantnější, nejrelevantnější a nejpoutavější zprávu.
Přizpůsobte si e-mailovou komunikaci
Začněte s automatickou uvítací sérií, která se spustí, když se osoba poprvé zaregistruje do vašeho e-mailového seznamu. S ohledem na demografické údaje, cíle, zvyky a preference cílové skupiny vytvořte sérii vřelých uvítacích zpráv, které budou sdílet hodnoty a styl vaší značky.
Mít personalizovaný obsah také znamená, že zpráva by měla působit, jako by přicházela od jednoho člověka k druhému. To je další důvod, proč je dobré personalizovat pole "od" jménem někoho, kdo může být tváří vaší firmy.
Nikdy neposílejte e-mail z adresy, která nepřijímá odpovědi. Jednou ze sil e-mailového marketingu je iniciovat konverzaci a povzbudit zákazníky na jejich nákupní cestě, ale pokud neodpovíte, dělá to pravý opak. Dokonce můžete jít ještě o krok dál směrem k usnadnění odpovědí na dotazy zákazníků tím, že na svých webových stránkách zřídíte centrum preferencí pro odběratele.
Zásadní jsou také řádky předmětu: Nikdy byste neposlali něco spamového svému příteli, neposílejte to tedy ani svým současným a budoucím zákazníkům.
Úvahy o designu
Při navrhování začněte s jasnou představou o identitě vaší značky. Každá zpráva by měla vizuálně zobrazovat hodnoty a kvalitu, které vaši firmu odlišují od konkurence. Pro každý e-mail používejte stejnou paletu barev, písma a případně i šablonu, abyste pro příjemce vytvořili konzistenci celé kampaně. Měli byste použít skvělý design a sdělení, aby vaše e-maily stály za místo ve schránce.
Technické aspekty a infrastruktura
Nakonec můžete udělat i některé věci na pozadí, abyste zlepšili doručitelnost e-mailů. Jak již bylo zmíněno, budete chtít ověřit poskytovatele e-mailových služeb pomocí DKIM, SPF a DMARC, aby vaše zprávy nebyly automaticky odesílány do složek spamu. Dostat se z černé listiny je sice možné, ale vyžaduje to čas a kvalitní obsah.
Jedním ze způsobů, jak zajistit, aby vás příjemci neoznačili jako spam, je zavést proces dvojitého přihlášení pro všechny nové registrace k e-mailu. Za tímto účelem vytvořte první automatický uvítací e-mail jako potvrzení, které vyžaduje, aby příjemce udělal další krok a kliknul na tlačítko výzvy k akci. Tím se v jejich myslích upevní vztah k vaší značce a budou pozorněji vnímat vaše zprávy.
Závěr
Pro mnoho majitelů firem mohou být problémy s doručitelností e-mailů zdrcující. Čím více se však dozvíte o spamových filtrech a odezvách e-mailů, tím snadněji se vyhnete nástrahám, kvůli kterým vaši tvrdou práci v e-mailovém marketingu nikdo ani neuvidí. Stojí za to věnovat čas odstranění falešných e-mailových adres z vašich e-mailových seznamů a řešit problémy s reputací v zájmu dlouhodobého prospěchu vašich výsledků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com