Kdo není v dnešní době na sociálních sítích, ten jako by ani nebyl. Pokud chcete svou firmu propagovat prostřednictvím sociálních sítí, velmi pravděpodobně do svého marketingového portfolia zařadíte i Instagram. Jako médium, které v popularitě i počtu uživatelů pomalu dohání Facebook, nabízí Instagram skvělé možnosti pro propagaci vašeho podnikání.
Uživatelé Instagramu často používají tuto síť k hledání a objednávání různých produktů, a podnikatelům nabízí Instagram spoustu možností, jak cíleně propagovat jejich výrobky a služby. Instagram jde podnikatelům vstříc v jejich snaze informovat zákazníky o produktech a firemní profily přinášejí mnoho dalších možností propagace, které jako majitelé firem využijete.
Propagujte svůj byznys pomocí Instagram Stories
K využití všech možností propagace, které Instagram nabízí, byste ve své marketingové strategii v žádném případě neměli zapomenout na Instagram Stories (Instagram Příběhy). Tato služba umožňuje uživatelům vytváření vlastních příběhů z fotografií a videa, krátkých filmových úseků i koláží z fotografií, které můžete doplnit různými texty, kresbami, grafickými prvky nebo emotikony. Své příběhy mohou uživatelé následně uveřejnit buď pro určitý okruh uživatelů, pouze pro své followery, nebo pro všechny uživatele Instagramu. Tyto příběhy vydrží na zdi Instagramu 24 hodin a nabízejí skvělou možnost, jak zviditelnit vaše podnikání.
Přidejte odkazy do svých příběhů
Velkou výhodou pro majitele firem je nová možnost přidaná do Instagram Stories, a to zveřejňování odkazů. To nabývá na důležitosti hlavně ve světle faktu, že v běžných příspěvcích na Instagramu není přidávání odkazu možně.
Namísto toho jste odkázáni na tlačítko, které zobrazí uživatelům váš profil, který byl dříve jediným místem, kam jste mohli umístit odkaz na své stránky. Tento způsob nebyl uživatelsky příliš přívětivý, jelikož vyžadoval kliknutí navíc. A kromě toho bylo obtížné propagovat v rámci jednoho účtu více než jeden produkt. Jedinou alternativou bylo dosud umístění neklikacího odkazu, což je ale mnohem méně uživatelsky příjemné.
Kdo může uveřejňovat odkazy v Instagram Stories
Poté, co mnozí majitelé firem začali používat Příběhy k propagaci vlastních produktů, rozhodl se Facebook povolit v rámci této služby klikatelné odkazy. Původně byla tato možnost vyhrazena pouze firmám s ověřeným účtem nebo subjektům, které měly více než milion followerů. Bohužel, ověření účtu je povoleno jen skutečně velkým hráčům, jako jsou celebrity, politici a velké firmy.
Nyní však Facebook umožnil používání této služby i menším firmám, které mají na Instagramu více než deset tisíc followerů.
A to nejlepší na konec: Facebook údajně uvažuje o dalším snížení hranice počtu followerů pro zobrazování linků v Příbězích, což by bylo naprosto skvělé!
Jak vytvořit Instagram Příběh s funkčními odkazy
• Začněte nový příběh. Začněte vytvářet příběh kliknutím na ikonu kamery nahoře na stránce a vytvořte obrázek nebo video. Někdo může dát přednost nahrání již dříve vytvořeného obrázku nebo videa, ale v tomto případě nesmí být soubor starší než 24 hodin. Pokud chcete nahrát obrázek, který je starší než 24 hodin, můžete toto omezení obejít tak, že vytvoříte jeho screenshot a ten nahrajete do systému namísto něj.
• Vložte funkční odkaz do vašeho Instagram příběhu. Pokud máte ověřený účet na Instagramu nebo máte více než deset tisíc followerů, uvidíte nahoře v liště ikonku řetězu. Vypadá jako dvě spojená očka. Klikněte na ni a objeví se nové okno, do kterého můžete zadat internetovou adresu vaší cílové stránky. Po zadání a odeslání URL adresy se ikona řetízku zvýrazní bílým kolečkem.
• Zkompletujte svůj příběh a zdůrazněte váš odkaz. Nyní můžete váš obrázek různě upravovat různými smajlíky, filtry, texty, výzvami k akci a podobně, dokud nejste se vzhledem spokojeni. Klikací odkaz se objeví ve spodní části vašeho příběhu, kde si jej však někteří návštěvníci nemusí všimnout. Upozorněte proto své návštěvníky na odkaz vhodným textem, výzvou k akci nebo šipkou, která odkaz zvýrazní. Zejména pokud návštěvníci nejsou zvyklí, že se v příběhu může vyskytnout funkční odkaz, je lepší je na to vhodně upozornit.
Jak vytěžit z odkazů co nejvíce
Abyste ze svých odkazů na Instagramu získali co největší užitek, nepřidávejte do svého příběhu více než dva odkazy. Pokud to s počtem odkazů přeženete, mohli byste uživatele odradit, a ve finále tak získat mnohem méně návštěvníků. Dobrým pravidlem pro počet linků je umístit jeden odkaz do každého třetího či čtvrtého příspěvku v příběhu. Samozřejmě ne každý příběh by měl být obsahovat odkazy.
Bohužel, analytické nástroje Instagramu zatím nepodporují sledování kliků na vaše odkazy. K tomuto účelu je lepší zvolit samostatné URL a to sledovat pomocí Google Analytics, nebo můžete využít některý URL zkracovač, který nabízí statistiky a měření vaší návštěvnosti.
Jakýkoli odkaz, který použijete, by měl mít silnou souvislost s obsahem zveřejněného příběhu. Pamatujte, návštěvník kliká na odkaz, protože jej zajímá váš Instagram příběh a chce se dozvědět více. Pokud se po kliknutí dostane na stránku, která jej uspokojí a kterou očekával, silně se zvyšuje pravděpodobnost, že si u vás i něco koupí.
Pro každý typ cílového článku byste také měli v Instagram Stories zvolit jinou metodu propagace.
Nabídka produktů nebo služeb
Pokud používáte Příběhy k propagaci svých výrobků nebo služeb, směřujte odkaz na stránky, kde se může návštěvník dozvědět více o produktu, případně si jej rovnou zakoupit.
Exkluzivní nabídky
Pokud nabízíte něco unikátního, co může návštěvník získat pouze kliknutím na link ve vašem příběhu, nezapomeňte se o tom zmínit. Exkluzivní nabídka přitáhne větší pozornost návštěvníků.
Články na blogu
Vaši návštěvníci mnohem více ocení, pokud se budou moci dozvědět něco víc o tématu, které je zajímá, a které přitom není lehké sdělit pouze prostřednictvím vizuální informace v Instagram Stories. Návštěvníky, kteří se zajímají o problém hlouběji, zaveďte na stránky svého blogu, kde jim můžete problematiku osvětlit pomocí odborného článku. Je to také skvělá příležitost, jak získat nové návštěvníky pro váš blog.
Navnaďte návštěvníky přidáním části textu do vašeho příběhu, sdělte jim, o čem článek je, nastiňte jeho osnovu nebo zmiňte otázky, na které článek odpovídá.
Články, ve kterých se uživatel dozví, jak něco udělat, vyrobit nebo vyřešit nějaký problém, patří mezi nejúspěšnější. Napište do Instagram příběhu nejdůležitější body postupu a v článku pak poskytněte návštěvníkovi kompletní návod.
Pokud vaše firma provozuje účet na Instagramu, rozhodně byste možnost umístění odkazu v Příbězích neměli opomíjet. Tato nová možnost vám pomůže vylepšit vaši marketingovou strategii a získat nové zákazníky. Pokud váš účet zatím nedosáhl potřebných 10 000 followerů, snažte se této hodnoty dosáhnout co nejdříve. Je také možnost, že Instagram v budoucnosti povinnou hranici ještě sníží.
zdroj: facebook.com, ppchero.com, cpcstrategy.com, searchengineland.com
autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
foto zdroj: pixabay.com