Google nabízí širokou škálu různých typů PPC kampaní a neustále vyvíjí nové funkce pro inzerenty. Někdy proto může být složité rozhodnout se, které kampaně a umístění vašich reklam jsou pro vaše podnikání nejvhodnější, zejména v případě, že je váš rozpočet na reklamu omezen.
PPC kanálem, bez kterého se váš marketingový mix sotva obejde, je reklama ve výsledcích vyhledávání Google. Pokud však máte větší rozpočet a schopnost vytvářet podmanivé kreativy pro PPC kampaně v obsahové síti, bude vaše schopnost oslovit potenciální zákazníky mnohem větší. Budete moci expandovat do kampaní v Gmailu, Discovery, Nákupech Google a navíc i na tisících webů třetích stran, které jsou zapojeny do obsahové sítě.
PPC reklama ve službě Gmail
Pojďme se společně podívat na jeden z méně využívaných marketingových kanálů PPC reklamy ve službě Gmail, který vám umožní rozšířit váš dosah a zobrazit vaši reklamu novým potenciálním zákazníkům. Projdeme si nastavení kampaně a řekneme si tipy, jak využít různé možnosti cílení, které Gmail nabízí.
Reklamní kreativa
Než začnete s tvorbou PPC kampaně v Gmailu, musíte vytvořit adekvátní reklamní kreativy. Specifikace reklam v Gmailu jsou podobné jako v ostatních reklamních službách Google:
• logo: min. velikost 144 px x 144 px a max. velikost 150 kB - poměr stran 1:1
• reklamní obrázek: min. velikost 300 px x 300 px a poměr stran 1:1
• formáty souborů: JPEG, JPG, PNG, GIF (neanimované)
►Obrázky pro reklamy v Gmailu mohou obsahovat text, ale nemělo by ho být příliš mnoho, protože reklama bude obsahovat i nadpisy a popisy.
Tvorba kampaně
Jakmile vytvoříte obrázky, které chcete použít pro své reklamy v Gmailu, je na čase vytvořit kampaň. Začněte tím, že ve svém účtu Google Ads přejdete na kartu Kampaně. Zde klikněte na tlačítko s modrým „+“, tím zahájíte novou kampaň.
V tomto okamžiku vám bude předložen seznam cílů, kterých byste chtěli pomocí nové kampaně dosáhnout. Na základě vašeho výběru navrhne Google různé typy kampaní k použití. Pokud chcete zobrazovat reklamy v Gmailu, vyberte možnost „Vytvořit kampaň bez cíle“.
Dále se zobrazí seznam možných kampaní, které lze spustit v rámci Google Ads. Reklamy v Gmailu spadají do Obsahové sítě Google, proto vyberte právě tuto možnost.
Poté dostanete na výběr spuštění několika typů obsahových kampaní. Vyberte „Kampaň v Gmailu“.
Nyní jste připraveni nastavit svou PPC kampaň v Gmailu. Na první pohled vypadá nastavení velmi podobně jako u ostatních kampaní v Obsahové nebo ve Vyhledávací síti. Google usnadňuje tento proces i těm nejnovějším obchodníkům tím, že vás provede nastavením krok za krokem.
Možnosti cílení
Google nabízí pro reklamy v Gmailu 3 typy možností cílení: klíčová slova, publikum a demografické údaje. Chcete-li co nejlépe zjistit, který typ cílení je pro váš byznys nejvýhodnější, vytvořte různé reklamní sestavy pro každý typ cílení, a testujte jejich výkonnost.
Klíčová slova
Pomocí seznamu klíčových slov zacílí Google na uživatele Gmailu, kteří mají o tyto výrazy zájem. To znamená, že se vaše PPC reklama zobrazí v doručené poště komukoli, kdo tyto fráze dříve hledal na Googlu nebo Youtube.
Cílení na klíčová slova je skvělé pro oslovení uživatelů v nižších patrech marketingového trychtýře.
►Cílením na značková klíčová slova nebo na výrazy související se záměrem nakoupit oslovíte potenciální zákazníky, kteří mají o váš produkt vážný zájem.
Cílení na publikum
Při cílení na publikum máte možnost přidat stejné segmenty publika, které máte k dispozici v Obsahové síti a ve Vyhledávací síti. Ty lze rozdělit do 3 hlavních kategorií: Publikum podle zájmů, Publikum s pravděpodobným zájmem o koupi a Publikum pro remarketing.
Kampaně v Gmailu jsou skvělým místem k využití remarketingových strategií. Cílením na jednotlivce, kteří již navštívili váš web a prohlédli si váš produkt, v nich můžete vytvořit pocit naléhavosti a nalákat je k nákupu poskytováním exkluzivních nabídek přímo do jejich doručené pošty. Skvěle fungují například slevové promo kódy. Kdo by nechtěl koupit produkt za zlevněnou cenu?
Demografické cílení
Demografie je další vrstva cílení, kterou lze přidat do vaší strategie. Stejně jako u všech ostatních typů kampaní máte k dispozici možnost cílit na pohlaví, věkové rozmezí, rodinný stav a příjem domácnosti. Pomocí demografických dat budete moci filtrovat vaše publika a oslovovat vaší reklamou pouze ty uživatele, u kterých je nejvyšší pravděpodobnost, že si váš produkt skutečně koupí.
Automatické cílení
Google miluje automatizaci a umělou inteligenci, takže není žádným překvapením, že PPC reklama v Gmailu nabízí rozšířené automatické cílení využívající interní algoritmy strojového učení Google. U reklam v Gmailu máte tři možnosti: žádná automatizace, konzervativní automatizace a agresivní automatizace. Zapnutím automatizace povolíte Googlu, aby aktivně hledal nové zákazníky mimo konkrétní cílení, které jste právě nastavili, rozšířením umístění v reklamní síti Google i mimo Gmail. Při konzervativním cílení vyhledá Google uživatele podobné těm, na které cílíte v Gmailu, pouze na jiných webech. Při agresivní automatizaci se Google bude pokoušet oslovit reklamou kohokoli, u kterého věří, že pravděpodobně provede konverzi v rámci stanovené CPA.
Vytvořte svou první reklamu
Nyní, když je vaše cílení nastaveno, jste připraveni vytvořit svou první reklamu v Gmailu. Jedná se o velmi podobný proces jako u ostatních typů reklamních sestav. Zkrátka zadáte nadpis, který může mít až 25 znaků, popis o délce až 90 znaků a webovou adresu cílové stránky.
Jakmile je vaše reklama vytvořena, již vám nic nebrání kliknout na „Vytvořit kampaň“ a vaše reklamy budou odeslány ke schválení a spuštěny.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com