Google a poklesy hodnocení

Google algoritmus
Google nám vysvětlil největší problémy při poskytování údajů ohledně změn algoritmického hodnocení a ručních kontrol.

Jak Google zpracovává algoritmické penalizace a poklesy hodnocení?

Nedávno se na Twitteru zmínil Danny Sullivan z Google Search o tom, jak vyhledávač zpracovává poklesy hodnocení a algoritmické penalizace. 

Diskuzi na Twitteru rozvířila stížnost majitele webu, který poukazoval na svou výraznou ztrátu návštěvnosti a nemožnost požádat o ruční kontrolu. 

Danny se k celé situaci vyjádřil tak, že web by mohl být ovlivněn algoritmickou penalizací, nebo je pouze špatně hodnocený kvůli jiným faktorům. 

Ve svém tweetu zdůraznil, že je mnoho webů, které zažívají pokles hodnocení. Majitelé většinou tento pokles připisují k algoritmické penalizaci, ale nemusí tomu tak být vždy. 

Nejčastější důvody, proč webům klesá hodnocení:

  • Pokles návštěvnosti nemusí vždy znamenat algoritmickou penalizaci.
  • Ruční kontroly, které způsobí pokles hodnocení, jsou nepravděpodobné.
  • Možná se blíží větší transparentnost ve službě Search Console.

Výzvy v oblasti transparentnosti a manuální intervence

Sullivan dal za pravdu všem rozzuřeným majitelům webů. Bylo by dobré poskytnout ve službě Search Console větší transparentnost a upozornit vlastníky internetových stránek na algoritmické penalizace podobně jako u ručních penalizací. 

Upozornil na dva hlavní důvody proč to nejde:

  1. Odhalení indikátorů spamuTato možnost by mohla umožnit špatným subjektům hrát si se systémem. 
  2. Nespecifické algoritmické penalizace nejsou specifické pro danou oblast a nelze je ručně měnit či rušit.

Uznává, že frustrace z neznalosti příčiny poklesu návštěvnosti je u každého majitele pochopitelná. A absence komunikace s Googlem tomu příliš nepomáhá. Ale podotýká, že manuální zásah pro úpravu hodnocení u automatizovaných systémů může vést k závažným potížím. 

„Opravdu chcete mít možnost dělat manuální nastavení? Bylo by to jednodušší? Opravdu chcete, aby se vaše webové stránky dostaly do pozornosti našich analytiků specializujících se na spam? Jednak situace není taková, že by se ruční penalizace nějakým způsobem okamžitě zpracovávaly. A navíc máte informace o změně stavu vašeho webu, zvláště tehdy, pokud tvrdíte, že se změnil, ale ve skutečnosti k žádným změnám v nedávné době nedošlo.“

Určení užitečnosti a spolehlivosti obsahu

Sullivan dále se svými sledujícími diskutoval o různých systémech, které hodnotí užitečnost a spolehlivost jednotlivých obsahů a stránek.

Uznal, že aktuální systémy jsou nedokonalé a některé kvalitní stránky nemusí být rozpoznány tak dobře, jak by měly.

„Některé stránky se umístily dobře. Ale v pozicích se posunuly směrem dolů, takže je pokles provozu opravdu znatelný. Majitelé webů mají pak pocit, že jejich weby mají zásadní problémy, ale ve skutečnosti žádné potíže nemají. Proto jsme na naši stránku s laděním poklesu provozu přidali celou sekci o tomto tématu.“ 

Pomoc pro malé stránky je v dohledu

V reakci na možnosti řešení problémů Brandona Saltalamacchiiho, zakladatele společnosti RetroDodo (zabývající se ručním přezkoumáváním „kvalitních“ stránek), se Sullivan podělil o své poznatky a myšlenky v oblasti možných řešení. Zmínil například možnost přezkoumání nápadů, jako je vlastní deklarace pomocí strukturovaných dat pro malé stránky a učení se z těchto informací k lepšímu uskutečnění pozitivních změn. 

Jak je vidět, Sullivan má hned několik myšlenek, které by mohly pomoci malým webům při poklesu hodnocení. Dokonce už některé své návrhy přednesl ve společnosti. To, jak bude Google nadále postupovat, pro vás budeme sledovat. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp