Fakta o SEO, které musíte znát, pokud chcete uspět ve vyhledávání

SEO strategie
SEO se výrazně mění a staré taktiky manipulování s algoritmy již nejsou na pořadu dne. Moderní SEO je o skutečném marketingu. Jak na to?

Pojďte se seznámit s nepopulárními názory o SEO, které se vám možná nebudou líbit, ale pomohou vám vybudovat si lepší pozici ve vyhledávání.

SEO je skutečný marketing

SEO (= optimalizace pro vyhledávače) se posunulo od manipulace s algoritmy k zaměření na skutečný marketing, který zahrnuje porozumění potřebám a záměrům uživatelů. Staré taktiky už nestačí. Pokud nepřemýšlíte o tom, jaké potřeby mají vaši cíloví uživatelé, jaké jsou jejich záměry a kdo jsou oni sami jako osobnosti, pak se zbytečně připravujete o úspěch. 

Dělejte marketing, který je skutečně užitečný. Snaha by měla začínat u klíčových slov. Zamyslete se nad tím, co přiměje uživatele k tomu, aby ho použili ve vyhledávání a co očekávají za užitečné odpovědi. A na základě toho tvořte svůj obsah.

Spamové taktiky nejsou vhodným obchodním modelem

Posouvejte hranice vyhledávačů a pokuste se najít cestu, jak získat lepší pozici ve výsledcích vyhledávání (SERP), ale vždy to dělejte bez spamování. Vše má své hranice. Dejte si pozor na taktiky, které mohou ohrozit vaši pozici.

Vyhledávače vám nedluží návštěvnost

To, že je váš konkurent lépe hodnocený než vy neznamená, že si můžete nárokovat jeho pozici. Vyhledávače nejsou veřejnou službou a jejich hodnocení nemusí být spravedlivé a vyrovnané. Někteří lidé si sice myslí, že známé značky mají přednost před menšími neznámými hráči, není to ale pravda. Pokud by tomu tak bylo, nezobrazovaly by se malé značky ve vyhledávačích vůbec. 

Vaším cílem by tedy nemělo být požadovat od Googlu něco, na co podle vás máte nárok, ale vynakládat úsilí, práci a čas na to, abyste dosáhli co nejlepších pozic v SERP.

Vyhledávače se starají více o své vlastní uživatele než o vaši firmu, webové stránky nebo příjmy

Vyhledávačům nejde o provozovatele webů a jejich zisku, pro ně jsou důležití samotní uživatelé. Úspěšný SEO marketing musí sladit zájmy uživatelů s tím, co vyhledávače preferují. A hlavně – SEO marketér musí sledovat změny ve vyhledávání a uzpůsobovat jim SEO strategii.

Ne všichni hledající chtějí webové stránky

Velké množství lidí, kteří pokládají vyhledávací dotaz, touží po jednoduché a rychlé odpovědi. Nechtějí se proklikávat weby, dávat souhlas se sběrem souborů cookies, odklikávat pop-up okna s výhodnými nabídkami. Zajímá je jen a pouze odpověď na jejich otázku.
Správný SEO marketing by měl proto vždy začínat u záměrů uživatele, a to především v dnešní době, kdy AI vyhledávání nabírá na obrátkách. SEO by mělo zaměřit na poskytování hodnotného obsahu a řešení uživatelských potřeb, nikoli na manipulaci s algoritmy.

Zajímá vás, jak se mění pravidla hry v době umělé inteligence? Nepřehlédněte náš další článek, který se tímto tématem zabývá.

Zneužívání pověsti

Pokud vám někdo platí za umístění svého textu na váš web, není to obsah. Je to reklama, která může být velmi užitečná pro uživatele vašeho webu, ale podle názoru vyhledávače nemusí být užitečná pro uživatele pohybujícího se ve vyhledávání. Nečekejte, tak že vás tento typ obsahu posune na lepší pozice ve výsledcích vyhledávání.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp