Co je obsahový marketing a jak ovlivňuje úspěch B2B značek?

Online obsah
Začínáte? Nebo hledáte hlubší porozumění tomu, co je obsahový marketing? Mějte jasnější představu o tom, co je pro obchodníky nejefektivnější možností.

Proč se zabýváme vysvětlením pojmu obsahový marketing? Obsah je slovo, který může mít mnoho významů. A může obsahovat cokoliv, co chcete, aby toto slovo znamenalo. V závislosti na kontextu. Před několika lety jsem napsal desítky definic obsahu. Je to jako jedna z těch hodně věcí, co se dá těžko definovat, ale celý princip pochopíte ve chvíli, když to uvidíte.

Těm, kteří právě začínají, nebo pro ty, kteří vždy předpokládali, že vědí, a až nyní hledají nějaké to hlubší porozumění, navrhuji, ohlédnout se zpět a přesně definovat, co je obsah. Jakmile si přečtete tento článek, budete mít hned jasnější představu o tom, proč je toto obsah pro obchodníky tak důležitý.

Co znamená obsah v marketingovém světě?

V marketingovém světě může slovo obsah znamenat prakticky cokoliv, co můžete číst. Může se jednat o tweety, podcasty, videa, infografiky, memy, blogové příspěvky. Pokud se jedná o online obsah a někdo se na to podívá, je pravděpodobné, že jde o obsah.

A právě v této chvíli už to začíná být složitější. Mezi obchodníky je obvyklé, že „obsahový marketing“ se skládá z dlouhého písemného materiálu: blogových příspěvků, článků na LinkedIn, elektronických knih, bílých knih a tak podobně. Dokonce i naše povolání s titulem Obsahový stratég, je často zaměňováno s copywriterem nebo dokonce se spisovatelem!

Za zmínku ještě stojí fakt, že když v roce 2023 píši tento článek, obsah stále více odkazuje na celý deštník online médií, který lze nějakým způsobem konzumovat. Nejedná se pouze o blogové příspěvky. Ve skutečnosti, jako agentura poskytující B2B obsahové marketingové služby, SEO Consult vytvořil mnoho podcastů, infografik a textů. „Zkrátka a dobře. Pokud je to online a někdo se na to podívá, jde o obsah.“

Co znamená pojem obsahový marketing?

Obsahový marketing je pojem, který definuje jakýkoliv písemný marketingový materiál, jehož hlavním cílem je přesvědčit čtenáře k akci. Ve skutečnosti i právě nyní čtete marketingový obsah!

Tento článek ale opravdu nepíšu proto, abyste si nás najali (pokud vyloženě nechcete:) Píšu to s nadějí, že si přečtete další příspěvky na tomto blogu. Myšlenka je zde dvojí:

  1. Máte nějaký užitečný obsah, který vám usnadní práci obchodníka, nebo se alespoň budete cítit o něco moudřejší.
  2. Až ucítíte, že je čas najmout si profesionální marketingovou agenturu, možná si vzpomenete, jak chytří lidé v SEO Consult jsou.

Ale existuje ještě jeden způsob, jak se na celou situaci podívat. On totiž obsahový marketing není těžký na prodej. Oproti reklamám se liší v tom, že reklama je obsah, za jehož umístění před vás značka zaplatila. Zatímco obsahový marketing není placená kampaň. K jeho obsahu přijde čtenář sám.

Jak může obsahový marketing řídit vaše podnikání?

Možná si říkáte, jestli se vůbec namáhat sepisovat nějaký blogový článek. Nebo zda si dát tu práci, pravidelně přispívat svými příspěvky na sociální sítě. Nebo zda vytvářet videa či podcasty. Jako majitel firmy chcete rychle vydělávat. A nechcete čekat na to, až váš obsah najdou vaši relevantní zákazníci.

Ale pozor! I když je obsahový marketing jistě pomalejší variantou pro přilákání nových zákazníků, může být velice efektivní. Podle průzkumu provedeného společností MarketingProfs, se téměř tři čtvrtiny (71 %) obsahových marketérů uvedlo, že obsahový marketing byl v roce 2022 hodnotnější než v roce minulém. Připisují to především konverzím, a to až v 70 % případů. A kvalitě potenciálních zákazníků. To uvedlo až 60 % dotázaných!

Toto nadšení nás přimělo k tomu, podívat se na to, jak obsahový marketing řídí podnikání v každé fázi marketingového trychtýře.

Představte si, že pracujete pro společnost, která prodává řešení SaaS, které řídí rychlost a výšku pro stroj, který vypouští tučňáky na velké vzdálenosti (nebojte se, tučňákům to neublíží). Mám pro vás návod, jak může váš obsah hledat strategii obsahového marketingu pro každou fázi marketingového trychtýře:

Zde je návod, jak může váš obsah hledat strategii obsahového marketingu pro každou fázi marketingového trychtýře:

Horní trychtýř

Jako poskytovatel řídícího softwaru Saas samozřejmě nejste společností, která ve skutečnosti prodává odpalovací zařízení tučňáků. Ale máte velký zájem na tom, abyste byli považováni za odborníka v oblasti vypouštění tučňáků, takže určitě budete chtít napsat hodnotný článek na svůj blog o svých strategiích. Ve svém trychtýři odpovíte na běžné vyhledávací dotazy o stroji, například „proč vypouštět tučňáky“ a „je vystřelovač tučňáků nemovitý?“

Až napíšete kvalitní, výstižný a hodnotný příspěvek o tom, který pomůže odpovědět na všechny důležité otázky a upravíte svůj obsah tak, aby byl přátelský ke Googlu, máte hodně velkou šanci, že se u těchto hledaných výrazů umístíte. Tím nezískáte zákazníky, ale vytvoříte si vysokou míru důvěryhodnosti v očích vyhledávačů. A přesně tohle vám pomůže zvednout veškerý obsah na vašem webu. Běžnou výzvou k akci pro tento typ obsahu je prozkoumání dalších příspěvků na blogu.

Střední trychtýř

Ve chvíli, kdy jsou společnosti vyrábějící stroje na vypouštění tučňáků připraveny přenést své ovládání rychlosti a rozteče do cloudu, začne zdlouhavý proces hledání poskytovatele. Nyní přichází na řadu obsah středního trychtýře.

Váš přístup k marketingovému obsahu pro tento typ obsahu bude spočívat v zodpovězení technických a podrobnějších otázek, týkajících se ovládání rychlosti a rozteče Saas pro spouštěče tučňáků, jako je „nástroj rychlosti a rozteče spouštěče tučňáků“ a „ovládání spouštění tučňáků Saas“.

Psaní podobných příspěvků do blogu, jako je tento, vám pomůže být považován pro vaši cílovou skupinu za důvěryhodného poskytovatele Saas. Pokud je váš obsah pro čtenáře dostatečně užitečný, nakonec vaši společnost zařadí do užšího seznamu potenciálních dodavatelů řízení rychlosti a rozteče Saas. A jaká je běžná výzva k akci pro tento druh obsahu? Může to být stažení e-booku nebo přečtení případové studie.

Spodní trychtýř

Ve chvíli, kdy je společnost připravena vybrat si dodavatele řízení rychlosti a náklonu Saas, bude potřebovat opravdu přesvědčivý důvod, proč si vybrat právě vaši společnost. Obsah spodního trychtýře může být velmi účinným nástrojem, který pomůže přeměnit vaše čtenáře na zákazníky.

Obsah na této úrovni by měl odpovídat na konkrétní otázky, týkající se vaší nabídky. A nesmí to vyjít jako prodejní nabídka. Ověřte tato tvrzení pomocí příběhů zákazníků a dalších údajů, které máte k dispozici. Obsah v této fázi bude cílit přímo na hledané výrazy. Běžné výzvy k akci pro tento druh obsahu jsou nabídky na bezplatnou zkušební verzi nebo rezervaci ukázky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp