10 účinných SEO tipů pro stránky realitních agentur

SEO pro realitní stránky
Konkurence v realitním byznyse je vysoká a dostat svůj realitní web na nejvyšší příčky ve vyhledávání je velmi náročné. Zde je 10 tipů, které vám pomohou konkurenci překonat.

V málokterém oboru je tak vysoká konkurence jako v obchodě s realitami. Nestačí jen spustit internetové stránky a čekat, že zákazníci přijdou sami. Vaše internetová prezentace potřebuje špičkovou optimalizaci, aby dokázala ve výsledcích vyhledávání předběhnout stránky větších a zavedenějších realitních kanceláří. Následujících 10 SEO triků umožní vaší stránce vyniknout mezi ostatními a získat vaší firmě mnohem více zákazníků.

Základem jsou vhodná klíčová slova

Za každou úspěšnou webovou stránkou jsou desítky hodin práce na analýze vhodných klíčových slov. Je potřeba zjistit, jaká slova vaši potenciální zákazníci hledají, pokud se snaží prodat nebo koupit nemovitost. Obzvláště v realitním byznyse půjde v mnoha případech o úzce zaměřená, specifická klíčová slova, vztahující se k určité lokalitě. Například „prodej bytu 3+1 Praha Modřany“.

Kromě cílení na obecná klíčová slova typu „realitní kancelář“, „prodej bytů“ a podobně se soustřeďte na tyto specifické (longtail) fráze, které jsou méně konkurenční a umožní vám rychleji získat první pozice ve vyhledávání.

Získejte kvalitní zpětné odkazy

Jedním z nejdůležitějších SEO faktorů jsou stále zpětné odkazy z tematických stránek. Nestačí ovšem získat jakékoli zpětné odkazy, protože ne každý odkaz vám pomůže stejně. Některé vám nepomohou vůbec, a jiné mohou i uškodit. Shánějte výhradně zpětné odkazy ze stránek, které mají kvalitní návštěvnost a které tematicky souvisí s vaším oborem podnikání. Odkaz ze stránek jiné renomované realitní kanceláře nebo navštěvovaného blogu o bydlení vám pomůže mnohem více než odkaz ze stránek o chovu křečků.

"Zpětné odkazy jsou jako doporučení. Nezáleží na tom, kolik jich máte, ale na tom, kdo a jak vás doporučuje."

Rozšiřte své stránky o realitní blog

Realitní stránky, to nejsou jen inzeráty na prodej nebo koupi nemovitostí. S nákupem nemovitostí, stěhováním a bydlením souvisí obrovské množství témat, od správného odhadu ceny nemovitosti či pronájmu, problémů s nájemníky, stěhování až po sousedské vztahy a zařizování nového bytu. To vše jsou témata, o která se lidé zajímají a která byste na vašem blogu měli pokrýt. Články na blogu jsou skvělým místem, kde můžete použít longtail klíčová slova a získat tak více návštěvníků. Váš blog by měl být moderní a vizuálně přitažlivý. Nezapomeňte do každého blogu přidat jeden či dva obrázky.
Základem blogu je pravidelnost. Nezapomeňte proto přidávat alespoň jeden článek za týden.

Pro tvorbu blogu můžete využít některý z mnoha redakčních systémů, například Wordpress, který je zdarma a nabízí spoustu skvělých funkcí.

Používejte „guestposty“

Jedním z nejlepších zdrojů zpětných odkazů jsou odborné články na tematicky příbuzných stránkách. A kdo je větší odborník na obchod s realitami než vy? Nabídněte své zkušenosti stránkám zabývajícím se realitami a pište pro ně odborné články, ze kterých budete odkazovat na vaši realitní firmu. Získáte tak nejen větší autoritu u vyhledávačů a vyšší návštěvnost, ale také návštěvníky, kteří přijdou přímo přes zpětný odkaz.

Publikací na ostatních realitních webech se také zvyšuje vaše autorita jako realitního odborníka.

Nezanedbávejte mobilní prezentaci

V současnosti stále více uživatelů používá k přístupu na internet mobilní telefony a tablety. Proto je nezbytné, aby se vaše stránka zobrazovala na různých velikostech mobilních displejů stejně čitelně jako na obrazovce počítače. Základem optimalizace pro mobilní telefony je takzvané responzivní zobrazení. Tato funkce zajistí, že se design stránky, velikost textu a obrázků přizpůsobí předem určeným způsobem rozměrům displeje, takže bude na jakémkoli zařízení čitelná a ovladatelná.

Zanedbáním optimalizace pro mobilní telefony byste se zbytečně připravili až o polovinu návštěvníků, kteří na mobilu vaši stránku nepřečtou.

Zkontrolujte rychlost načítání pomocí Pagespeed insights

Soustřeďte se na rychlost online prezentace

Ve světě, kde o ekonomickém úspěchu rozhoduje to, jak vyhledávače ohodnotí vaši stránku, byste neměli nic ponechat náhodě. Jedním z důležitých faktorů, podle kterých hodnotí Google stránky, je rychlost načítání. To znamená, že byste se měli snažit, aby se váš web načítal co nejrychleji a žádná z jeho komponent nezpůsobovala zpomalení. Obrázky by měly být komprimované a při jejich načítání byste měli používat tzv. „lazy loading“ (jako první se načítají obrázky ve viditelné části displeje). Pokud používáte více skriptů nebo CSS souborů, spojte je do jednoho. Skripty, které nejsou důležité pro vykreslení stránky (například Google Analytics), nechte spouštět až nakonec.

Tyto úpravy jsou už však poněkud složitější, proto je svěřte raději odborníkovi.

Prezentujte svůj byznys na sociálních sítích

Pokaždé, když napíšete příspěvek do svého blogu nebo zveřejníte guestpost, nezapomeňte jej sdílet na sociálních sítích.

"Facebook, Twitter, Instagram… tyto sociální sítě mají miliardy uživatelů a sdílením vašich příspěvků o nich dáte vědět lidem, kteří se mohou stát vašimi návštěvníky. "

Získejte si pozornost video obsahem

Pokud na svých stránkách budete prezentovat video obsah, umožní vám to vystoupit z šedi průměru, a dostat se před konkurenci. Přestože si obchod s realitami o video prezentaci přímo říká, většina realitních kanceláří zatím tento způsob prezentace příliš nevyužívá.

Nejen video prezentace nemovitostí, virtuální prohlídky, ale i například video prezentace nejbližšího okolí nemovitosti se mohou stát rozhodujícími důvody, proč si lidé vyberou právě vaši realitní kancelář.

Můžete také publikovat videa typu „10 nejlukrativnějších nemovitostí na prodej v Praze“ a podobně. Videa můžete uploadovat na váš Youtube kanál a poté je umístit na váš blog a sdílet je na sociálních sítích.

Zaregistrujte web do Google my business


Zaregistrujte svou firmu do Google My Business

Velká část klientů realitních kanceláří pochází z blízkého okolí. Pro posílení vaší pozice v lokálním vyhledávání Google, zaregistrujte svou realitní kancelář do služby Google My Business a Google Maps.

Registrace v těchto službách je zdarma, a přitom nejen že umožní návštěvníkům z vašeho okolí lépe najít vaši firmu, ale přispěje k jejímu rozšířenému zobrazení ve výsledcích Google, včetně doplňkových informací, jako je pozice na mapě, telefonní číslo nebo otevírací doba.

Najměte si SEO konzultanta

Pokud vám to váš rozpočet dovolí, určitě si najměte SEO konzultanta. Optimalizace stránek je poměrně složitá a časově náročná činnost, která vyžaduje zkušenosti a hlubokou znalost problematiky. Expert vám pomůže s vašimi SEO začátky. Společně zjistíte, co na vašich stránkách funguje dobře, kde je potenciál ke zlepšení a na co byste se měli soustředit. Při procesu optimalizace stránek byste neměli očekávat výsledky okamžitě, ani za několik dní. SEO je pomalý proces, který zabere určitý čas. Trpělivost však přináší růže, v tomto případě nové zákazníky.

Optimalizovat váš web pro vyhledávače se rozhodně vyplatí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp