Poznejte tajemství úspěchu placeného vyhledávání - Zobrazujte svým zákazníkům pouze relevantní reklamy v ten nejlepší moment. Naučíme vás vzorec, který by vám měl zajistit nejlepší výkon kampaně za nejnižší náklady. Než vás zatěžovat daty, představíme vám názorné příklady.
►Jak tedy ideálně nastavit placenou reklamu? Při nastavení PPC reklamy je důležité znát standardní typy optimalizací. Zde je návod, jak můžete efektivně inzerovat placenou reklamou.
Upoutejte zajímavým textem
Responzivní reklamy ve vyhledávání (RSA) disponují spoustou místa pro nadpisy a možnost nechat Google, aby vám pomohl najít tu nejvýkonnější kombinaci. Google vám sice připraví optimální klíčová slova, která mohou být nápomocna vaší reklamě. Ale vy chcete publikum oslovit. Jak toho dosáhnout?
Testovali jsme sílu PPC reklamy u klienta se zdravou výživou. Při propagaci výrobku jsme připravili dva marketingové triky. Jeden byl zaměřený na rodiče a druhý pak na ty, kteří zatím rodiče nejsou. První varianta poukazovala na výhody jednotlivých produktů pro zdraví celé rodiny, zatímco pro nerodičovské publikum jsme zdůraznili osobní výhody. A výsledek? Míra prokliku (CTR) se v našich kampaních zvýšila o 35 %. A dále pak vedla k vyššímu konverznímu poměru.
►Zapřemýšlejte, pro koho jsou vaše nabízené produkty či služby vhodné a oslovte vybrané publikum. Ale pouze textem, šitým na míru jeho potřebám. U vašeho podnikání můžete testovat zprávy s ohledem na věk, sekvenční akce na místo nebo zařízení.
Upravte si chování zákazníka k vašim potřebám
Ne každý proklik je hodnocen stejně. Některý uživatel je vážný zájemce o váš produkt či službu, jiný jen prochází internet a sbírá informace. Jak rozpoznat klik na reklamu s vysokou hodnotou od kliknutí se špatným úmyslem? Jednou z nejlepších metod je najít souvislost mezi jejich chováním na místě a pravděpodobností konverze.
Sledujte chování návštěvníka na vašem webu. Z praxe víme, že návštěvníci, kteří na webu strávili delší dobu a navštívili produktovou stránku z domovské stránky, mají dvakrát vyšší pravděpodobnost konverze než ti, kteří se vrátili zpět za méně než dvě minuty nebo nepřešli na stránku produktu.
Z těchto důležitých informací jsme následně připravili vlastní segmenty publika v Google Analytics a navrstvili jsme je do našich reklamních kampaní tak, abychom jim poskytli co nejlepší informace. To nám dalo další signální vrstvu, která nám umožnila upravit rozpočet kampaně a modifikátory nabídek tak, aby upřednostňovaly ty s vysokým výkonem.
►Studujte data nejrůznějších typů metrik interakce s webem a sledujte chování vašich uživatelů s vysokým počtem konverzí. Následně pak stačí vrstvit segmenty publika s vysokou mírou konverze do klíčových slov v hlavní části textové reklamy, abyste zvýšili objem a zpřísnili cílení na publikum.
Načasujte si správně svou PPC kampaň
Správné načasování zobrazení reklamy je nejlepším klíčem k úspěchu. Zobrazte se uživatelům už ve chvíli, kdy někdo zadává dotaz do vyhledávacího pole. Hledající v této chvíli neprovede konverzi hned. Chování zákazníka, který něco vyhledává, je následující. Nejdříve provádí rozsáhlý průzkum, který může trvat někdy i týdny. Až potom se rozhodne pro nákup. Ale už od samého začátku vyhledávání, se klientům dostanete do podvědomí.
Je pravda, že inzerenti takové lidi doslova nesnáší. Ale vy z jejich chování můžete vytěžit hodně, pokud víte, jak na to. Zde je nutné správné načasování zobrazení reklamy. Poznejte délku nákupního cyklu vašeho produktu. Tím získáte klíčovou informaci, která vám pomůže při investici do reklamy.
Na příkladu vám můžeme uvést klienta v oblasti cestovního ruchu. Při podrobném zkoumání chování publika jsme zjistili, že spotřebitelé začínají hledat 45 dní před prázdninami možnosti výletních plaveb přímo pro nabízený balíček s vysokou cenou pro konkrétní segment publika s vysokou hodnotou, zatímco délka nákupního cyklu u levnějších balíčků našeho klienta se zkracovala na 14 dní. Tyto informace nám umožnily důležitá rozhodnutí. Věděli jsme, kdy zatížit různé kampaně a maximalizovat rozpočet na PPC reklamu v závislosti na různém zacílení balíčku na segmenty publika a cenové hladině. A výsledek? Naše ROI přeskočila cíle klientských rezervací o více jak 80%.
►Co z toho plyne? Sledujte pomocí analytiky chování zákazníka. Vytipujte si dobu, která je pro vás nejdůležitější. V té chvíli pak uvolněte dostatečný rozpočet a sledujte, jak vaše kampaň sbírá úspěch.
Každou kampaň důkladně měřte
Podle většiny příruček SEM jsou klíčová slova z dolní cesty co do konverzí úspěšnější. Snižte své CPA snížením rozpočtu, pozastavením klíčových slov v horní části a zároveň bez námahy zvyšte investici do klíčových slov v dolní části cesty.
Podle našich zkušeností budou klíčová slova ve spodní cestě obsahovat slova jako: "v mém okolí", "umístění", "koupit". Tato metoda je výhodná pro krátkodobé zisky. Je ale důležité cílit i na dlouhodobý výdělek. To znamená, ukázat se klientům, kteří teprve začínají prozkoumávat nabídku s vaší nabídkou. Většina inzerentů používá pro nastavení PPC reklamy analýzu z pohledu 30 dní. Možná budete chtít zvážit delší dobu, pokud prodáváte produkty/zboží/služby s vysokou hodnotou.
Použití správného atribučního modelu může pomoci správně přiřadit kredit k výrazům v horní části cesty. Ve vaší další zprávě možná nepřinesou hodnotu, ale za dva až tři měsíce uvidíte dopad.
Pracujte s daty
Jako inzerenti s placeným vyhledáváním se doslova brodíte v datech. Ponořte se proto do hloubky a sledujte statistiky nejrůznějších faktorů, jako je vaše cílové publikum a dobré načasování. Staňte se mistry textu reklamy. Tím, že se naučíte sledovat chování vašich zákazníků nejen na vašich stránkách, ale také na internetu, se lépe zaměříte na správný vstup a výstup. Jsou to právě tyto informace, které pomáhají zlepšit výkon vaší placené kampaně.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com