Znehodnocení odkazů kvůli zaplaceným pozicím
Zpětné odkazování je velmi důležitou součástí efektivní SEO strategie. Pokud můžete získávat externí odkazy na svůj web, vždy si tím můžete přilepšit, jelikož vám díky tomu vzroste návštěvnost.
Problém však nastává ve zpětném odkazování za úplatu, jelikož placené odkazy za úplatu manipulují s hodnocením ve vyhledávání a posouvají na vyšší pozice weby, které by svou kvalitou tyto pozice neměly získat. Jenže – peníze jsou peníze a placené pozice působí problémy nejednomu SEO specialistovi či majiteli webu.
Google přišel s řešením SpamBrain
Google přišel s vlastním systémem prevence spamu SpamBrain založeným na umělé inteligenci. Díky němu je možné detekovat nejen spamové stránky mezi výsledky vyhledávání, ale také stránky nakupující odkazy i stránky používané za účelem předávání zpětných odkazů. V momentě, kdy byl SpamBrain zaveden, mnoho webů bylo z 1. stránky výsledků vyhledávání (SERP) přesunuto na další stránky. Nákup odkazů je receptem na dlouhodobou katastrofu.
Jenže, jak budovat strategii linkbuildingu a získat větší návštěvnost, když je tak těžké získat zpětné odkazy? Digitální PR není spam, ale cesta! Redakční obsah, syndikovaný obsah ze zpravodajských webů, tiskových zpráv a redakčního obsahu, kde je podrobná kontrola hostitelským webem, je v pořádku. To je cesta, kterou byste se měli vydat.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com