Automatizace placeného vyhledávání představuje snadný způsob, jak oslovit své zákazníky. Využijte automatizaci Google tak, abyste si udrželi potřebou kontrolu.
Síla automatizace Google
Automatizace je výraz, na který se marketingoví specialisté neustále zaměřují. Dnes již existuje celá řada komponent k vyhledávání. Automatizace je důležitý nástroj, který pomáhá optimalizovat kampaně ve velkém. Nám umožňuje soustředit se na to, co automatizovat v podstatě nelze.
Google připravil automatizovaná řešení v podstatě pro každý aspekt strávy svých účtů. Jak ale coby laik poznáte, kdy má smysl předat kontrolu právě Googlu a kdy byste si měli zachovat silnou úroveň svého vlastního vlivu?
My vnímáme rok 2022 jako významný rok pro odborníky ve vyhledávání. K tomu, aby přepracovali svůj přístup k marketingu ve vyhledávačích a tím dosáhli nové rovnováhy mezi automatizovanými řešeními, dohledem zaměřeným na zákazníky a řízeným podnikáním.
Předání úkolů (nebo alespoň některý z nich)
Služba Google Ads se stala jediným kontaktním místem pro obchodníky, kteří chtějí oslovit PPC reklamou své zákazníky napříč všemi platformami. Dnes už Google Ads není pouze o vyhledávání a nakupování. V praxi můžeme nakupovat také přes YouTube, Loca Ads, Discovery Ads aj.
S Google Ads se objevuje zajímavá dynamika s tím, čemu říkám „příběh dvou Google“. Setkat se zde sice můžeme s vysoce sofistikovanou sadou výkonných a flexibilních technologických nástrojů od Googlu, které jsou určeny především pro pokročilé uživatele. (tedy pro lidi a značky, doslova hltající možnost získat další a lepší úroveň a schopnost zajistit si optimální postavení oproti konkurenci) Nyní však existuje i další stránka Google Ads, která se zaměřuje na široké spektrum a nabízí právě automatizovaná řešení připravená k okamžitému použití bez složitého studování nástrojů a jednotlivých marketingových triků.
►Jako obchodník musíte radikálně přehodnotit svůj přístup. A přijmout moderní řešení, kterým se do nedávna snažili marketingoví odborníci obloukem vyhnout. To, že přijdeme automatizaci za svou, není potupa. Naopak! Nechte Google automatizovat vaše kampaně. Ve váš prospěch. Samozřejmě!
Následně se pak můžete zaměřit na hlavní marketingové taktiky a efektivnější zapojení zákazníků. Google umí maximalizovat relevantní klíčová slova, umístění, nabídky a úrovně rozpočtu směrem k vašim cílům. Pro vás je důležité pouze to, abyste ve chvíli, kdy se uživatel dostane na vaše stránky, byli schopni poskytnout mu ten nejlepší zážitek.
Naučte se automatizaci důvěřovat
Pro Google je důležité, abyste mu věřili. Pokud se rozhodnete pro automatizaci, ale stále máte potřebu kutit, předělávat, navrhovat a upravovat, možná ve výsledku sami sobě uškodíte. Vybírejte vylepšení a změny moudře. Samozřejmě vás chápeme. Dlouhé roky jste museli aktivně přetvářet vaše PPC reklamní kampaně, byli jste posedlí konverzací klíčových slov v reklamních sestavách s jedním klíčovým slovem a snažili jste se zajistit, aby byla struktura vaší kampaně vyčíslena na nulu.
Doba naštěstí pokročila a letošní rok už potřebujeme mnohem méně kontroly a více povolování. Pro ty, kteří si nad svými reklamními kampaněmi potřebují maximální kontrolu, to znamená jediné. Pokles důvěry. Google je docela dobrý v tom, aby pochopil záměr a spojil tento záměr se správnou odpovědí ve správný okamžik. Příliš mnoho rýpání a zásahů do nabízených možností je receptem na katastrofu a způsobí, že stroj selže dříve, než se vůbec dá spustit.
Na co se zaměřit ve chvíli, když je nastavena automatizace?
I když budete mít zakliknutou automatizaci základních součástí vyhledávacího programu, bude třeba udělat spousta další práce. Automatizace vyhledávání se zvyšuje extrémním zaměřením na zákaznickou zkušenost. Zjistěte, jak používat technologie a data pro bezpečnou ochranu soukromí, abyste jako značka mohli být užitečnější a smysluplnější.
Dále je nutné poznat své zákazníky. Například u cestování jsou kritéria, která jsou pro pasažéry klíčová. Je to sedadlo u okna nebo do uličky, výběr jídla, možnost stravování v hotelu, apod. To jsou informace, které vaši zákazníci očekávají, že už dávno znáte. A nechtějí vám je poskytovat pokaždé, když otevřou prohlížeč.
Naučte se číst ve statistice
Analýza je kritická součást úspěchu ve vyhledávání. Ani letos tomu neuniknete. Přečtěte si veškerá data analýzy. A pronikněte čísly přes nepořádek tím, že definujete své obchodní cíle a přání zákazníka. Sladíte metriky a odpovídajícím způsobem si vytvoříte pro vás důležité přehledy.
Letošním rokem vám také přibude nová odpovědnost za provoz z vyhledávání, který pomáhá nahradit data ztracená v důsledku ukončení podpory souborů cookie třetích stran. Lepší modely budou nezbytné pro využití návštěvnosti z vyhledávání jako katalyzátoru pro vědecký remarketing.
Naučte se znát potřeby svých zákazníků
V současnosti hraje klíčovou roli v podnikání soukromí uživatelů internetu. Co k tomu dodat. Snad jen, že vám, jako provozovateli webu, nezbude nic jiného, než s vašimi návštěvníky konverzovat o věcech, která jsou ve výsledku pro vaše podnikání klíčové. Musíte se naučit používat reklamní technologie v souladu s předpisy, které podporují podnikání tím, že zvyšují zákaznickou zkušenost a výkon.
Je jen na vás, abyste správně vyhodnotili svou datovou strategii a našli způsob, jak svá pečlivě nasbíraná data navrstvit do prostředí vyhledávání. Ať už prostřednictvím zasílání zpráv, nabízení akčních cen či jinými způsoby. Ačkoliv Google zná o uživatelích internetu opravdu hodně, existují stále "tajné" informace, jedinečné právě pro vaši firmu, které můžete chytře využít ke zvýšení automatizace.
Vsaďte na originální design a skvělý první dojem ze vstupní stránky
Krásný design, učesané texty, relevantní klíčová slova, jednoduchá cesta ke konverzi. To jsou hlavní prvky, které návštěvníci vašich stránek vidí. Vyhledávání se stalo tak trochu vizuálním bojištěm. Co si budeme nalhávat. I vy si raději koupíte produkt na moderních stránkách, než na nevzhledném, zastaralém e-shopu.
Zavřete oči. Jak vypadal Google před pěti lety? Možná se vám ještě vybaví ta sněď deseti modrých odkazů. A dnes? Teď, když otevřete Google, představí se vám směs obrázků, nákupních záznamů, videa, mapy a mnoho dalšího. Váš obsah musí jít s dobou. Být optimalizován tak, aby zákazníkům poskytoval důležité informace bez ohledu na prostředí pro jejich jedinečný dotaz. Poté, když se uživatel dostane na váš web, musíte být připraveni dodat informace, které potřebuje, aby mohl udělat další krok na své cestě.
Závěrem
Do dnešního roku jsme museli upravovat reklamní kampaně v rámci Google Ads, protože jsme neměli jinou možnost. Dnes budou přehnaně aktivní marketéři zaostávat a ztrácet půdu pod nohama u komponent, které vyžadují maximální pozornost – analytiky, strategie první strany a zákaznické zkušenosti. Je na čase, abychom si v hlavě přepnuli na moderní technologii a umožnili automatizaci lépe zacílit reklamu mezi zákazníky.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com