Propagovat web pomocí PPC reklamy na Facebooku se může zdát stále složitější. Není divu, uspět v konkurenci tisíců firem, které pro získání pozornosti uživatelů jsou schopny udělat téměř cokoliv, může být frustrující, nehledě na stále stoupající ceny za proklik, které vedou ke spoustě utracených peněz. Porozumění technickým aspektům PPC reklam na Facebooku vám však může jako inzerentovi ohromně zvýšit návratnost investic, aniž byste museli zcela změnit celkovou PPC strategii. Pojďme si nyní přiblížit některé aspekty PPC reklamy na Facebooku, jejichž pochopení vám pomůže vylepšit vaše kampaně a zlepšit návratnost prostředků investovaných do PPC reklamy (ROI).
Vlastní publikum
Pokud používáte u PPC reklamy na Facebooku cílení na vlastní publikum, je třeba zvážit několik aspektů. V prvé řadě byste měli mít na paměti, že lidé a jejich zájmy se mění, proto je více než žádoucí udržovat publikum co nejvíce aktualizované, abyste zajistili, že jeho členové dostávají cílenou a relevantní reklamu. Pokud propagujete produkty, které mají dlouhý prodejní cyklus, je možné publikum aktualizovat méně často, ale alespoň jednou za měsíc byste vaše publikum měli zkontrolovat a vyloučit z něj například lidi, kteří si již váš produkt koupili.
Vyloučení těchto lidí z vašeho publika vám může pomoci vyhnout se zbytečným výdajům. Zákazník, který si váš produkt již koupil, si ho s největší pravděpodobností nebude kupovat po několika dnech znovu, vaše PPC reklama jej obtěžuje a jeho oslovením jen zcela zbytečně vyhazujete peníze.
►Tím, že vyloučíte z vašich kampaní lidi, kteří si nedávno váš produkt koupili, zabráníte zbytečným výdajům na PPC reklamu a zlepšíte ROI vaší kampaně.
Rychlý tip: V nastavení Facebook pixelu je skryté nastavení, které zapíná automatické pokročilé párování. Umožní identifikovat návštěvníky pomocí informací, které zadali na vaší stránce, jako je e-mail, jméno, telefon a podobně. Tuto volbu využijí zejména menší inzerenti, kteří neustále zápasí s nedostatečnou velikostí jejich remarketingových publik.
Fáze učení
„Fáze učení“ je časové období po zahájení PPC kampaně, kdy algoritmus Facebooku vyžaduje určitý čas, během kterého jeho umělá inteligence analyzuje vaši PPC kampaň, aby ji mohla posléze optimalizovat podle vašich zvolených cílů. Aby bylo možné fázi učení dokončit a dospět k relevantním výsledkům, mělo by během konverzního okna dojít k 50 optimalizačním událostem.
►I přesto, že během fáze učení může docházet k různým výkyvům, pochopení toho, jak fáze učení funguje, vám pomůže neutralizovat většinu negativních účinků.
Větší výkyvy na začátku po zahájení kampaně budou mít pravděpodobně negativní vliv na výkonnost PPC kampaně, proto na to buďte připravení a nebuďte překvapení. Inzerenti, jejichž publikum nebo rozpočet nejsou dostatečně velké na to, aby získali 50 konverzí během konverzního okna, mohou být v klidu. Facebooku bude sice trvat o něco déle, než se seznámí s vašimi kampaněmi natolik, aby dokázal maximalizovat jejich výkon, ale nakonec fázi učení ukončí. Proto byste v prvních dnech po spuštění neměli dělat žádné drastické změny ve vaší kampani, jelikož byste tím fázi učení odstartovali znovu od začátku.
►Pokud je vaše PPC kampaň ve fázi učení a potřebujete provést větší úpravy, je lepší kampaň duplikovat, změnit to, co potřebujete, a opětovně ji spustit.
Vlastní produktové sady
Inzerenti mají možnost snadno vytvářet vlastní sady produktů ve správci reklam na Facebooku, v sekci Prodej z katalogu. Pomocí různých filtrů můžete snadno nastavit, které produkty se mají ve vaší kampani zobrazovat. Chcete-li vytvořit více podrobných sad produktů, které lépe odpovídají vašim záměrům a struktuře reklamní kampaně, můžete použít více různých kritérií.
Pokud máte ve svém zdroji produktů vlastní štítky, můžete své sady produktů nastavovat ještě podrobněji. Můžete vaše produkty třídit například podle ceny, marže či oblíbenosti. Označení produktů štítky vám umožní
plynulejší optimalizaci kampaně a dává vám jasný přehled o tom, které produkty se s danou reklamní kreativou budou nejlépe prodávat.
"Produktové sady jsou základem vašich prodejních kampaní v katalogu. Důkladné seznámení s funkcemi a možnostmi v nástroji pro tvorbu produktových sad může přispět k lepšímu výkonu vašeho e-shopu."
Závěr
Závěrem lze říci, že neexistuje univerzální řešení pro tvorbu úspěšných PPC reklam na Facebooku. Věnujte dostatek času pochopení principů, na základě kterých Facebook hodnotí vaše kampaně, i tomu, jak vám přesně cílené publikum a vyladěné katalogy produktů mohou zajistit výhodu před vašimi online konkurenty.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com