TikTok vysvětluje, jak fungují jeho reklamní PPC kampaně a nástroje, v bezplatném kurzu pro firmy, který obsahuje několik videí a průvodce ke stažení.
Nový kurz s názvem TikTok Tactics je rozdělen do čtyř základních částí:
- 1. Atribuce (web + aplikace)
- 2. Cílení, bidding a optimalizace
- 3. Katalogy produktů
- 4. Kreativní reklama
Snadno použitelný průvodce reklamou na TikToku je univerzálním souborem osvědčených postupů, který pomůže všem firmám dosáhnout úspěchu bez ohledu na to, jaké jsou jejich reklamní cíle.
Než si projdeme taktiky obsažené v kurzu, projděme si, čím je publikum TikToku jedinečné ve srovnání s uživateli jiných platforem sociálních médií.
Publikum TikTok v číslech
TikTok poskytuje následující statistiky, které podnikům pomohou zjistit, kdo tvoří TikTok publikum, a co chce od používání platformy získat.
- 75 % uživatelů TikToku se chce bavit
- 42 % uživatelů TikToku objevuje na platformě nové věci
- 68 % uživatelů TikToku se nechává inspirovat obsahem, který vidí
- 91 % uživatelů TikToku podnikne po zhlédnutí obsahu nějakou akci
- 25 % uživatelů TikToku prozkoumalo/koupilo produkt, který viděli v reklamě
- 61 % uživatelů TikToku má pocit, že jeho reklama je ve srovnání s ostatními předními sociálními platformami jedinečná
- 45 % "silných" uživatelů TikToku má pocit, že reklama splývá s ostatním obsahem
Reklamní taktiky TikToku
Správce reklamy TikTok
Reklama na TikToku začíná v nástroji TikTok Ads Manager, což je samoobslužná platforma, která může vašemu podniku přinést výsledky napříč celým marketingovým trychtýřem. V rámci nástroje TikTok Ads Manager mohou podniky využívat čtyři taktiky k dosažení svých marketingových cílů.
Každá taktika má tři úrovně, které odemykají další reklamní funkce.
Zde je více informací o jednotlivých taktikách a jejich různých úrovních.
1. Atribuce (web + aplikace)
Atribuce znamená, že víte, odkud pocházejí vaše konverze, abyste mohli o svých kampaních rozhodovat na základě lepších informací. Postavení vašeho podnikání na solidních atribučních základech je prvním předpokladem pro vybudování úspěšné reklamní strategie na TikToku. TikTok nabízí několik způsobů, jak přiřadit události z vašich webových stránek k PPC reklamě.
Nejprve je třeba implementovat nástroj pro atribuci na webu – buď pixel TikTok, nebo API rozhraní pro události. Při využívání této taktiky začínáte na první úrovni a další funkce odemykáte postupně.
- Úroveň jedna: Standardní režim pixelu pro základní sledování konverzí (nejvhodnější pro firmy, které nemají specializovaný tým pro vývoj webových stránek).
- Druhá úroveň: Režim Pixel pro vývojáře (pokročilejší řešení pro podniky, které mají specializovaný tým vývojářů).
- Třetí úroveň: Rozhraní API pro události – integrace serveru se serverem, která umožňuje sdílet události webových stránek přímo s TikTokem.
2. Cílení, nabídky a optimalizace
Tato taktika spočívá v analýze a úpravě parametrů kampaně tak, abyste dosáhli svých cílů.
Cílení, bidding a optimalizace jsou tři úrovně, které spolu harmonicky spolupracují. Na rozdíl od ostatních reklamních taktik, které fungují v hierarchii, TikTok klade důraz na to, že je důležité mít k dispozici zdroje určené pro každodenní provoz reklamních kampaní. Je to proto, že reklamní platforma TikTok se rychle vyvíjí a neustále zavádí nové nástroje pro zvýšení výkonnosti kampaní.
►Mít ve firmě vyhrazené zdroje na TikTok reklamu vám pomůže udržet krok s dobou.
3. Katalogy produktů
Tato taktika je určena výhradně pro firmy, které prodávají produkty, protože se zaměřuje na sadu nástrojů, které pomohou dostat tyto produkty před správné publikum. Pomáhá vaší firmě vytvářet reklamy ve velkém měřítku.
Řekněme, že máte tři produkty a tři publika. Bylo by snadné přejít do Správce reklam TikTok a vytvořit devět reklam, jednu pro každou kombinaci produktů a publika. Na druhou stranu by nebylo tak snadné vytvářet reklamy ručně, pokud máte více než 100 nebo 1 000 produktů.
Místo toho můžete nechat platformu TikTok, aby za vás vytvářela reklamy dynamicky pomocí katalogu produktů. Stačí nahrát katalog produktů a vybrat si ve třístupňovém systému úroveň, která je pro vaši firmu vhodná.
- První úroveň: Nahrání produktů ručně.
- Druhá úroveň: Nahrání katalogu produktů ze šablony CSV.
- Třetí úroveň: Nahrání katalogu produktů z kanálu.
Opět se jedná o hierarchii. S postupujícími úrovněmi se vám odemykají další formáty reklam.
Nahráním katalogového kanálu tedy získáte přístup k maximálnímu množství dostupných reklamních formátů.
4. Kreativní reklama
Každé TikTok video je pohlcující zážitek na celou obrazovku se zvukem. To se týká i TikTok reklam. Větší ponoření do děje znamená vyšší míru zapojení a bohatší interakce. Znamená to ale také nutnost neustále udržovat sdělení vaší značky čerstvé, abyste si udrželi vysokou úroveň výkonu. Proto byste pro svůj účet měli vymýšlet neustále nové reklamní kreativy, ideálně každý týden.
Zde jsou tři úrovně kreativy na TikToku, přičemž každá z nich odemyká další reklamní možnosti.
- Úroveň 1 – Přepracování kreativy: Kreativní nástroje dostupné ve Správci reklam vám umožní znovu použít stávající reklamní prostředky.
- Úroveň 2 – Specializované reklamy TikTok: Na této úrovni navážete spolupráci s tvůrci, ať už přímo, nebo prostřednictvím tržiště TikTok, a vytvoříte stálý přísun reklam typu spark (nativní formát zobrazování reklamy TikTok).
- Úroveň 3 – Ekosystém kreativních partnerů: Na této úrovni budete mít k dispozici kreativního partnera API TikToku, který vám bude dodávat pět až deset nových kreativ týdně.
Osvědčené postupy pro reklamu TikTok
Nyní, když jste se seznámili se čtyřmi reklamními taktikami TikToku, o kterých se můžete dozvědět více v úplném průvodci společnosti, si v rychlosti projdeme některé osvědčené postupy.
- Vysoké rozlišení: Zaměřte se na rozlišení videa 720p nebo vyšší.
- Používejte zvuk: Experimentujte se zvukem a využívejte nové hudební trendy.
- Přizpůsobte se obrazovce: Přizpůsobte své video poměru stran 9:16 tak, aby dokonale odpovídalo obrazovce.
- Soustřeďte se na kreativitu: Zajistěte, aby důležité informace nebyly v aplikaci ničím překryty.
- Mobile-first: Vytvářejte reklamy ve vertikálním formátu videa a zajistěte, aby klíčové vizuální prvky byly v záběru.
- CTA: Inspirujte uživatele k provedení akce jasným CTA na konci každé reklamy.
- Zkraťte reklamu: Ideální délka videoreklamy TikTok je 21 až 34 sekund.
Začněte inzerovat na TikToku ještě dnes
Krása TikToku spočívá v tom, že v rámci platformy existuje nekonečné množství jedinečných komunit a obsahových výklenků, takže mi věřte, že někde mezi nimi jsou i vaši zákazníci, ať už prodáváte cokoli. Dávno již nejde jen o síť pro teenagery – s novými aktualizacemi svých stránek TikTok převzal tradiční formy sociálních médií a vytvořil novou vlnu kreativity mezi lidmi všech věkových kategorií. Proto by u toho neměla vaše firma chybět. Začněte předvádět svou značku a kreativitu prostřednictvím PPC reklamy na TikToku!
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com