Online podnikatelé často vynakládají vysoké finanční částky na získání větší návštěvnosti. Ať se již snaží přilákat nové návštěvníky prostřednictvím SEO nebo PPC reklamy, všechny metody získání návštěvnosti stojí nemalé úsilí a peníze. K čemu jsou vám však návštěvníci, pokud si na vašem webu nic nekupují? Pokud se vám podaří zvednout míru konverze, můžete z vaší stávající návštěvnosti získat mnohem víc peněz, aniž byste museli nákladně zvyšovat návštěvnost. Míru konverze je třeba brát vážně, protože je hlavním ukazatelem toho, zda je váš web schopen zaujmout a přesvědčit publikum, aby utratilo peníze za vaše produkty nebo služby. Vysoká míra konverze znamená úspěšný web a kvalitní marketingovou strategii, která je nezbytná pro všechny moderní firmy, které se chtějí v online prostředí uplatnit.
Co je to dobrý konverzní poměr?
Průměrný konverzní poměr se pohybuje mezi 2-4 %. Závisí samozřejmě na oboru, ve kterém podnikáte, a na typu produktu či služby, které nabízíte. Vždy je zde však prostor pro zlepšení a s trochou chytré optimalizace může konverzní poměr vašeho webu klidně stoupnout nad 10 %, což bude znamenat, že vyděláte až 5x více při stejných nákladech. Přestože zvýšení míry konverze nemusí být nijak složité ani drahé, realita je bohužel taková, že míra konverze mnoha webů se pohybuje v hodnotách menších než půl procenta, což je opravdu málo. Přitom jen několik drobných změn na webu dokáže konverzní poměr zvýšit a proměnit tak skomírající podnik v úspěšnou firmu. Jak na to?
A/B testování
Průběžné testování má pro optimalizaci vaší míry konverze zásadní význam. Umožní vám totiž nalézt optimální kombinaci prvků vaší online prezentace, která bude pro zákazníky nejatraktivnější. Dosažení správné kombinace, která využívá kreativitu a obsah a zároveň řídí a snižuje rizika s cílem maximalizovat zisk, je hlavním cílem při optimalizaci. Pomocí softwaru pro A/B testování můžete otestovat dvě verze své webové stránky a zjistit, která z nich má lepší konverzní poměr. Díky tomu můžete postupně vytvořit ideální stránky, které budou maximalizovat váš zisk.
Přidejte odpočítávání a časově omezenou nabídku
Je velmi důležité využít okamžiku, kdy jste získali pozornost zákazníka. Zvýšením naléhavosti a zkrácením času k rozhodování se vyhnete tomu, že zákazník odejde, aby si nabídku ještě promyslel. Pokud v zákazníkovi vzbudíte tzv. FOMO (strach, že propásne výhodnou nabídku), můžete jej snáze přesvědčit k nákupu. Přidání časovače, který odpočítává dobu například do konce platnosti slevy, je vynikajícím způsobem, jak zvýšit konverzní poměr.
Nabídněte zákazníkovi související produkty
Jakmile je zákazník u pokladny, vyplatí se mu nabídnout další produkt nebo službu, která zvýší nebo doplní jeho původní nákup. Je třeba experimentovat s tím, co si zákazníci mohou přidat do košíku; mělo by to být zboží, které doplňuje či rozšiřuje funkci původního produktu, a které by si stejně asi musel časem koupit (například náhradní náplně a podobně). Velice snadno a jednoduše tak můžete zvýšit velikost jednotlivých konverzí, protože když už zákazník nakupuje, nedělá mu takový problém koupit si i něco navíc.
Přidejte sociální důkaz – recenze a důvěryhodná loga
Jen velmi zřídka chce být spotřebitel prvním uživatelem produktu nebo služby. Proto je zobrazování recenzí ukazujících spokojenost klientů vynikajícím způsobem, jak vzbudit u spotřebitele důvěru, což povede k lepšímu konverznímu poměru. Pokud prodáváte i v B2B sféře, přidání log důvěryhodných firem, které jsou také vašimi klienty, je skvělým způsobem, jak snížit nejistotu zákazníků.
Přidejte živý chat
Mnoho online uživatelů si není jisto, zda je služba nebo produkt tou nejlepší volbou pro jejich potřeby. Přidáním živého chatu získáte rychlý a snadný způsob, jak toto nerozhodné publikum přesvědčit a rychle odstranit jejich pochybnosti. Živý chat lze snadno přidat na jakýkoli web a zkušený prodavač dokáže jeho prostřednictvím snadno přesvědčit dosud nerozhodnuté zákazníky a zvýšit tak váš konverzní poměr.
Odstraňte rozptylující prvky z konverzních stránek
Ne vše, co na vašich stránkách je, prospívá konverznímu poměru. Je totiž velmi snadné rozptýlit zákazníka tak, že ztratí koncentraci na svůj cíl, kterým je nákup vašeho produktu. Chcete, aby se potenciální klient soustředil na to, co nabízíte – vaše konverzní stránka by proto měla být stručná a přehledná. Všechny zbytečně rušivé prvky a nepodstatný obsah je třeba odstranit. Stránka by měla jednoduše a stručně popisovat výhody vašeho produktu, text by měl být strukturován vhodně zvolenými nadpisy a doplněn zkušenostmi předchozích zákazníků. Obrázky by měly ukazovat produkt z několika stran, v detailu i při tom, jak jej spokojení lidé používají. Nezbytná je pochopitelně také výrazná a nepřehlédnutelná výzva k akci.
Odstraňte zbytečné prvky formulářů
Formuláře mohou být zabijákem konverzí, pokud obsahují příliš mnoho požadavků, nebo je jejich vyplnění příliš zdlouhavé. Důležité je najít rovnováhu mezi získáváním informací o klientech, které jsou důležité pro analýzu vašeho marketingu, a tím, aby uživatelské prostředí bylo jednoduché a efektivní. Každé kliknutí navíc, které musí zákazník na své cestě k nákupu udělat, snižuje konverzní poměr.
Udělejte vaši nabídku více atraktivní
Přestože design vstupní stránky hraje v získávání konverzí obrovskou úlohu, možná tkví příčina vašeho neúspěchu jinde. Co když vaše nabídka není pro zákazníky zkrátka dost dobrá? Konkurence možná nabízí kvalitnější zboží za nižší ceny nebo poskytuje jiné benefity, například dopravu zdarma. Proto je důležité prozkoumat nabídky vašich konkurentů a snažit se vždy zákazníkovi nabídnout něco navíc. Uvědomte si, že spokojenost zákazníků je jedním z nejvýznamnějších faktorů ovlivňujících míru konverze.
Optimalizujte své webové stránky pro vyšší míru konverze ještě dnes!
Pomocí kombinace výše uvedených metod můžete snadno a s nízkými náklady optimalizovat své webové stránky tak, abyste zvýšili konverzní poměr. Začít můžete ještě dnes! Experimentujte, testujte, monitorujte, stanovujte strategie, přidávejte a ubírejte, dokud váš konverzní poměr neumožní vašemu podnikání dosáhnout cílů, o kterých jste vždycky snili.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com