Používejte efektivní metody, s jejichž pomocí zůstanete konkurenceschopní na vašem cílovém trhu.
Proč nemají všichni uživatelé stejné výsledky vyhledávání?
Výsledky vyhledávání na Googlu se mohou lišit podle mnoha faktorů, přičemž jedním z nejvýznamnějších je umístění uživatele. Google upřednostňuje místní relevanci ve výsledcích vyhledávání, aby poskytoval co nejužitečnější informace na základě polohy uživatele. Toto upřednostňování místní relevance je důležité zejména pro podniky, které se spoléhají na zákazníky navštěvující jejich fyzické pobočky.
Faktory určující polohu uživatele
Google používá k určení polohy uživatele několik různých faktorů, mezi které patří:
poloha zařízení:přes Wi-Fi, triangulaci mobilního telefonu nebo GPS,
označená místa v Mapách Google,
adresa domova propojená s účtem Google: adresa, kterou uživatel uvedl ve svém účtu jako domovskou adresu,
předchozí aktivita ve službách Google: historie hledání a používání dalších služeb Google,
IP adresa: internetová adresa uživatele, která může naznačovat jeho geografickou polohu.
Díky těmto faktorům Google dokáže poskytovat výsledky, které jsou relevantní pro konkrétní oblast, ve které se uživatel nachází. To znamená, že se dvěma uživatelům ve stejném městě mohou zobrazovat odlišné výsledky vyhledávání, pokud mají jiné nastavení, používají jiné připojení či prováděli v minulosti jiné aktivity na internetu.
Proč je místní vyhledávání důležité pro podniky?
Vzhledem k tomu, že většina lidí se dívá pouze na první stránku výsledků vyhledávání, je dobré umístění v místním vyhledávání zásadní, a to zejména pro podniky s fyzickými pobočkami. Optimalizace webových stránek pro místní vyhledávání je proto nezbytná. Podniky mohou využít různé strategie a nástroje k zjištění, jak dobře se umisťují v místním vyhledávání, aniž by musely fyzicky cestovat na různá místa.
Jak zkontrolovat hodnocení v místním vyhledávání bez nutnosti cestování?
Google nabízí hned několik způsobů, jak zkontrolovat místní hodnocení vašich webových stránek bez nutnosti cestování do různých míst.
Přidání místního parametru do vyhledávání
Google umožňuje přidat do vyhledávací adresy URL parametr „&near=názevměsta“, který simuluje vyhledávání z konkrétního města.
Například pokud se aktuálně nacházíte v Praze a chcete vidět, jak si vede web vaší prodejny s malířskými potřebami v Liberci, můžete vyhledat „malířské potřeby v mém okolí“ a přidat na konec URL „&near=Liberec“. Zobrazí se vám následně místní výsledky vyhledávání pro Liberec.
Změna místního nastavení
Uživatelé mohou změnit regionální nastavení na Googlu, aby zobrazovali výsledky na úrovni státu namísto úrovně města.
Toto nastavení je k dispozici v sekci „Nastavení vyhledávání“ ve vyhledávání Google, kde lze vybrat konkrétní zemi pro vyhledávání.
Správa polohy domova a práce v Mapách Google
Uživatelé mohou nastavit a změnit polohu svého domova a práce v Mapách Google, což jim umožní vyhledávat pomocí frází jako „blízko domova“ nebo „blízko práce“.
Smazání historie polohy
Pokud podle historie polohy Google odhalí, že často navštěvujete čajovny, pravděpodobně vám na hledaný výraz „konvička“ zobrazí konvičku na čaj a ne konvičku na zalévání květin. To je však možné ovlivnit za pomocí smazání historie polohy ve svém Google účtu. Smazání polohy či úplné vypnutí sledování její historie je možné v Ovládacích prvcích aktivity účtu Google.
Použití nástrojů pro vývojáře v Google Chrome
Technicky zdatní uživatelé mohou použít vývojářské nástroje v prohlížeči Chrome k simulaci vyhledávání z různých míst.
V DevTools lze změnit geolokaci a nastavit vlastní souřadnice zeměpisné délky a šířky a tím virtuálně přesunout vaše vyhledávání jinam.
Změna nastavení polohy na zařízení
Některá zařízení, a to především chytré telefony a tablety umožňují změnit virtuální polohu pomocí aplikací pro změnu polohy GPS. Tyto aplikace jsou dostupné pro iPhone a zařízení s OS Android a umožňují uživatelům vybrat si nové umístění pro vyhledávání.
Využijte nástroj pro náhled a diagnostiku Google Ads
Google nabízí praktický nástroj s názvem Náhled a diagnostika reklamy Google Ads, díky kterému si můžete zobrazit, jak vypadají vaše placené PPC reklamy, když uživatelé ve svém okolí hledají klíčová slova, která souvisejí s vaší firmou. Zároveň si díky němu můžete simulovat vyhledávání Google z různých míst pomocí nabídky „Umístění“.
Zároveň nezapomeňte na možnost přepínání zobrazení reklam pro různé typy zařízení. Díky tomu si budete jisti, že se vaše reklamy zobrazují správně na mobilních zařízeních, které jsou stále více používané.
Valentin.app – aplikace pro zobrazení výsledků místního vyhledávání
Další možností, jak zjistit, jak se vaše webové stránky umisťují v místních vyhledáváních Google je skrze webovou stránku Valentin.app. Ta vám bezplatně a jednoduchou formou pomůže zobrazit výsledky vyhledávání pro konkrétní klíčová slova při zadání regionu a jazyku vyhledávání.
Využijte VPN ke změně polohy
Nejpoužívanější a zároveň nejjednodušší způsob, jak se virtuálně přesunout z jednoho města do jiného, je použití virtuální privátní sítě (VPN). Jedinou nevýhodou je, že má většina VPN sítí omezení umístění IP, ze kterých je možné vybírat, tedy ne na všechna místa se lze virtuálně přesunout.
Automatizujte pomocí místních nástrojů pro kontrolu hodnocení
Čím více poboček máte, tím složitější je ručně sledovat jejich hodnocení ve výsledcích vyhledávání. Naštěstí i pro tuto situaci existuje řešení v podobě chytrých nástrojů, které mohou automaticky provádět místní vyhledávání za vás. Díky tomu můžete rychle určit, kam zaměřit své úsilí v oblasti SEO a dosáhnout tak lepších pozic v SERP.
Využít k automatizaci můžete některé z těchto nástrojů: Surfer SEO, BrightLocal, GeoRanker, Whitespark nebo ProRank Tracker.
Mějte místní vyhledávání pod kontrolou
Místní vyhledávání Google je klíčové pro podniky závislé na fyzické návštěvnosti. Optimalizace webu a efektivní metody kontroly umístění vám pomohou zvýšit viditelnost a přitažlivost pro místní zákazníky. Google nabízí různé nástroje, jako je přidání místního parametru do URL, změna regionálního nastavení nebo využití Google Ads a Valentin.app, které umožňují simulovat vyhledávání z různých míst a spravovat nastavení polohy.
Tyto nástroje vám umožní lépe porozumět místnímu trhu a optimalizovat své SEO strategie. Automatizace sledování místního hodnocení pomocí specializovaných nástrojů ušetří čas a zajistí, že vaše podnikání bude viditelné tam, kde je to nejvíce potřeba.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com