Výhody a nevýhody nabídky cílové CPA v Google Ads

umělá inteligence
Použijte strojové učení a umělou inteligenci Google Ads k nalezení optimální ceny za proklik, která vám přinese nejvyšší zisk.

Aby se vám PPC reklama vyplatila, je potřeba citlivě vyladit nabídku ceny za proklik (CPC). Nesmí být moc malá, jelikož pak by se vaše reklama zobrazovala příliš nízko, ani příliš vysoká, protože pak byste za reklamu utratili příliš, a nemusela by se vám vyplatit.  Většina inzerentů se proto neustále snaží najít optimální cenu za proklik, při které se jim budou jejich kampaně co nejvíce vyplácet.

Najít optimální CPC však není snadné, a pokud máme spravovat více kampaní naráz, je to pro jednoho člověka téměř nemožné. Naštěstí však máme v Google Ads k dispozici nástroje, které nám tento úkol dokážou výrazně usnadnit.  Jsou to Strategie chytrých nabídek.

K nalezení optimální ceny za proklik slouží Nabídka cílové CPA. Tato strategie chytrých nabídek používá strojové učení a umělou inteligenci tak, aby vám při zachování určené cílové ceny za akci (CPA), nebo ještě levněji, pomohla získat co nejvíce konverzí.

Google při ní zvažuje historické údaje o konverzích vašeho účtu a kontextové údaje specifické pro uživatele, aby stanovil optimální aukční nabídku s cílem dosáhnout CPA, kterou požadujete, a dosáhl přitom co nejvíce konverzí.

Nastavení cílové CPA

Chytrá nabídka cílové CPA eliminuje mnoho úkonů, které byste museli ručně spravovat, pokud byte nabízeli cenu za proklik manuálně. Stačí nastavit několik jednoduchých proměnných a umělá inteligence se již postará o zbytek.

Nejdůležitější údaje, které budete muset nastavit, jsou cílová CPA a rozpočet pro kampaň. Můžete také nastavit maximální cenu za proklik, kterou bude Google nabízet. Díky tomu nebude Google v aukci nabídek přihazovat nad tento limit. Přestože toto omezení může v některých situacích narušit schopnost Google optimalizovat cílovou CPA, je lepší limit nastavit, obzvlášť pokud máte nízký rozpočet, nebo se snažíte dosáhnout velmi nízké CPA. Můžete nastavit i minimální limity nabídek, i když smysl tohoto nastavení mi poněkud uniká. Proč by někdo platil za reklamu více, když nemusí?

Aby chytrá strategie cílové CPA fungovala, musí být nastaveno měření konverzí. Pokud máte nastaveno měření více konverzí, lze v nastavení kampaně vybrat konkrétní konverze, podle kterých se bude nabídka optimalizovat.

Můžete také nastavit jednotlivé nabídky podle toho, na jakém zařízení se budou zobrazovat. To vám umožní mít jinou cenu za proklik na desktopu a jinou na mobilních telefonech. Lidé navštěvující váš web z mobilního telefonu mají často pro svou návštěvu odlišnou motivaci než lidé na desktopech, a taky konverzní poměr je jiný. Rozdělení podle zařízení potom umožní optimalizaci obou zdrojů pro co největší efektivitu.

Platba za konverze

Stejně jako u ostatních PPC reklam, platíte i u chytrých nabídek za každé kliknutí na vaši reklamu. V nabídce cílové CPA však můžete nastavit i platbu za konverze. Toto nastavení vám umožní platit za každou konverzi namísto za kliknutí. Toto nastavení umožňuje Googlu dosáhnout co největšího počtu konverzí při zachování cílové CPA, přičemž je omezeno pouze rozpočtem kampaně.
Při použití tohoto nastavení byste však měli být hodně opatrní, zejména pokud neznáte hodnotu optimální CPA. Algoritmus Google totiž při tomto nastavení může překročit denní rozpočet (ale neměl by překročit rozpočet měsíční). Může se vám proto snadno stát, že Google vyčerpá váš reklamní rozpočet během pár dní.

Kampaně v Google Ads

Výhody chytré strategie Cílové CPA

Hlavní výhodou této chytré strategie je maximální zefektivnění procesu nabízení cen za proklik. Obzvláště pro majitele účtů, kteří si správu kampaní zajištují svépomocí, se jedná o obrovskou pomoc, která jim uvolní ruce pro další činnosti související jejich podnikáním. Strategie Cílové CPA vám také může přinést v průměru až o 20 procent více konverzí než při ručním nastavení kampaně.

Má strategie Cílové CPA nějaké nevýhody?

Aby strategie fungovala správně, je potřeba abyste měli minimálně 30 konverzí během posledních 30 dní. V opačném případě nebude mít algoritmus dostatek dat, na kterých by se mohl učit.
Nabídka cílové CPA však nemusí splnit cíle také v případě, pokud je cílová CPA pro váš typ podnikání nerealistická. Tím že svěříte kontrolu nad svým PPC účtem umělé inteligenci, pochopitelně ztrácíte určitou míru kontroly nad tím, za co utrácíte váš reklamní rozpočet. Na druhou stranu vám však automatické nabídky mohou výrazně pomoci k vyšším ziskům.  Stejně jako u všech automatizovaných nástrojů se jeho výhody mohou lišit v závislosti na specifikách vašeho PPC účtu a typu podnikání.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp