PPC kampaně zvyšují pravděpodobnost prodeje, jsou vhodné pro malé i velké firmy a zajišťují zviditelnění vašeho webu ve výsledcích vyhledávání, kterého mnohdy nelze jiným způsobem dosáhnout, a pokud ano, tak jde o běh na dlouhou trať.
Zásadní ale je, vybrat pro vytvoření a správu PPC kampaní vhodné dodavatele. Níže uvádíme několik kroků, které při volbě dobré PPC agentury doporučujeme dodržet.
Sepište si seznam kandidátů
Než se pustíte do volby konkrétního dodavatele, sepište si seznam kandidátů, se kterými byste mohli spolupracovat. Kandidáty na PPC můžete najít na internetu, nebo se můžete poptat známých, zda by vám mohli doporučit dobrou PPC agenturu.
"Nejzajímavější kandidáty zahrňte do seznamu potenciálních dodavatelů."
Porovnejte jednotlivé kandidáty
Máte už vytvořený seznam kandidátů, kteří by vám mohli spravovat PPC reklamu? Pak je na čase pustit se do porovnání jednotlivých možností. Pro lepší přehled doporučujeme vytvořit si tabulku, ve které budete moci porovnat, jak splňují vaše požadavky. Srovnejte například rozpočtové očekávání, reference, objem poskytovaných služeb atd. Dle toho, jak jednotlivé agentury splňují vaše prioritní požadavky, vyberte ty nejlepší.
►Dále se zaměřte už pouze na dvě nebo tři agentury, které nejvíce vyhovují vašim požadavkům.
Proklepněte si potenciální dodavatele. Nebojte se zeptat na záludné otázky
Nebojte se kandidátů, kteří by vám mohli spravovat PPC kampaně, zeptat na záludné otázky. Ty vám totiž pomohou udělat si obrázek o tom, jak umí řešit různé situace a jak se vyznají ve svém oboru, ale také tak zamezíte pocitu, že s vámi agentura jedná podvodně. Solidní agentura bude na vaše dotazy umět odpovědět a bude se snažit vyhovět vašim požadavkům a vytvořit si s vámi dobré vztahy. Už při svých prvních dotazech poznáte, jak je agentura transparentní a jak s vámi bude jednat během smluvního vztahu.
►Ptejte se ještě před podpisem smlouvy a odhalte nedostatky možných dodavatelů včas.
Požadujte, aby reklamy běžely na vašem vlastním reklamním účtu
Abyste měli jistotu, že s vámi agentura jedná na rovinu a měli jste absolutní kontrolu nad běžícími kampaněmi, doporučujeme, abyste zásadně byli majiteli reklamních účtů.
"Trvejte na tom, aby reklamy běžely na reklamním účtu, kde budou vyplněny vaše vlastní kontaktní a fakturační údaje. Solidní agentury vás buď požádají o založení účtu, nebo vám vlastní účet samy vytvoří. "
Agentury si pak váš AdWords účet připojí do svého klientského centra (tzv. MCC – My Client Center).
Agentura vás také může požádat o nasdílení přístupu ke Google Analytics. Díky analytice totiž může reklamy lépe vyhodnocovat a optimalizovat. PPC reklama, která není pravidelně vyhodnocována a optimalizována, je zpravidla neefektivní a vy pouze přijdete o peníze.
Finální vyhodnocení a výběr vhodné agentury
Nakonec je nutné zhodnotit, která agentura vašim požadavkům vyhovuje nejvíce. Rozhodně byste se neměli rozhodovat po úvodním telefonátu nebo několika e-mailech. V ideálním případě PPC agenturu vyhodnoťte po osobním setkání.
►Nerozhodujte se hned po první komunikaci. Stejně tak, jako vy, bude i agentura potřebovat nějaký čas, aby mohla odpovědět na vaše dotazy.
Zvolte pro nastavení a správu PPC kampaní SEO Consult. Zajistíme vám, že se váš web bude zobrazovat relevantnímu publiku a zvýšíme návštěvnost na vašem webu.
zdroj: ppchero.com, searchengineland.com, marketingland.com
foto zdroj: pixabay.com