Když Instagram v březnu 2018 oznámil spuštění celostránkových vertikálních reklam v Instagram Stories, pro mnoho marketérů to byl důvod k oslavám. Reklamy v Instagram Stories mohou být skvělým a efektivním doplňkem k reklamám v News feedu, které začínají být trochu okoukané, přestože stále skvěle fungují. Rozšířením možnosti zobrazování reklam i na Stories by se také mohlo trochu uvolnit příliš konkurenční prostředí.
Reklamy v Instagram Stories nejsou jen rozšířením stávajících reklam do nového umístění. Jde o značně vylepšený formát. Reklamy v příbězích mají přístup ke skvělému, vertikálnímu, celoobrazovkovému formátu, jaký v budoucnu bude fungovat v plánované službě Instagram TV.
Reklamy přes celý displej umožní vaší firmě sdílet fotografie a videa, která ukážou vašim zákazníkům, jak skvělé mohou vaše produkty být. Díky mnoha možnostem cílení na různá publika zároveň zvýšíte své prodeje a zisky.
V tomto článku se dozvíte vše, co o reklamách v Instagram Stories potřebujete vědět. Jak vlastně tyto reklamy fungují, jak je nastavit, jak je spustit a jak z nich získat co nejvíce.
Jak fungují reklamy v Instagram Stories?
Prostředím, ve kterém se spouštějí tyto reklamy, jsou Instagram Stories (Příběhy), které najdete v horní části Instagram News Feedu. Instagram Stories mají také vertikální formát přes celou obrazovku, takže pokud je sledujete, nezobrazuje se vám nic víc než samotný obsah. Jakmile Příběh skončí, ihned začne další. Návštěvník tak získává přístup k dalším a dalším příběhům v celoobrazovkovém režimu.
Reklamy se v Instagram Stories zobrazují mezi jednotlivými příběhy, a stejně tak jako v News Feedu, přirozeně zapadají do organického obsahu. Až na malé upozornění v levém horním rohu vypadají reklamy stejně jako přirozený obsah. Samozřejmě můžete do reklam umisťovat funkční odkazy, což je v běžných postech povoleno jenom ověřeným účtům nebo účtům, které mají více než 10 000 followerů.
Do reklamy můžete umístit text v délce až 190 znaků, který se objeví v dolní části reklamy. To je skvělé, pokud chcete zvýšit návštěvnost své stránky nebo e-shopu. V reklamě můžete umístit video s délkou až 15 sekund nebo jednotlivými fotografiemi. Nyní máte navíc k dispozici až sedm marketingových účelů, pro které můžete reklamu použít, místo dosavadních pěti:
• Dosah: Zobrazí vaši reklamu co největšímu počtu uživatelů.
• Povědomí o značce: Zvýší povědomí o vaší značce mezi veřejností. Najde co nejvíce lidí, kterým by se váš produkt mohl líbit.
• Návštěvnost: Získá pro vaši stránku co nejvíce návštěvníků.
• Konverze: Maximalizujte počet a hodnotu konverzí na vaší stránce.
• Zhlédnutí videa: Získejte více návštěvníků pro váš video obsah.
• Instalace aplikací: Přesvědčte více lidí k instalaci vaší aplikace.
• Generování leadů: Získejte e-mailové a telefonní kontakty na zákazníky za účelem jejich dalšího oslovení.
Jak vytvořit reklamu v Instagram Stories?
• Spusťte správce reklam.
• V nové nebo existující kampani vyberte marketingový účel.
• Pojmenujte sadu reklam a poté, stejně jako když vytváříte reklamu na Facebooku, zvolte cílení, publikum a rozpočet.
• Poté zvolte Editovat umístění a vyberte Instagram Stories.
Samozřejmě, můžete provozovat reklamu v Instagram Stories zároveň s jinými reklamami na Instagramu. Ale díky technickým vlastnostem reklamy ve Stories budete možná muset kreativu trochu upravit, aby se korektně zobrazovala i na jiných umístěních. Například musíte mít trochu jiný formát obrázku pro Stories a pro Facebook News Feed. Naštěstí nemusíte přemýšlet, jestli vaše reklam bude fungovat i na jiných umístěních. Instagram je dostatečně chytrý a sám vás upozorní, pokud by vaše reklamní kreativa nebyla kompatibilní s jinými umístěními.
To ovšem neznamená, že byste na Stories měli provozovat jen mírně upravenou kreativu z jiného umístění. Reklamy v Instagram Stories mají zbrusu nové unikátní parametry a zaslouží si nové kreativy, které naplno využijí jejich potenciálu.
Technické specifikace reklam pro Instagram Stories
Pro vytvoření reklamní kampaně na Instagram Stories máte k dispozici 3 formáty.
• Čtvercový (1 : 1)
• Vodorovný obdélník (1.91 : 1)
• Vertikální formát (4 : 5)
Doporučené rozlišení je 1080×1920 (full HD), ale pokud nemáte k dispozici obrázky s dostatečně vysokým rozlišením, můžete použít obrázky s rozlišením nižším, a to až do hodnoty 600×1067. Jiné formáty nejsou pro použití příliš vhodné. Obrázky by měly být ve formátu .png, nebo .jpg a jejich velikost by neměla přesáhnout 30 MB. V případě videa je velikost omezena na 4 GB a délka na 15 sekund. Video by mělo být ve formátu .mp4 nebo .mov. Služba podporuje kodeky H.264 a VP8.
Zaujměte pozornost návštěvníků
Nejčastější otázkou inzerentů bývá: „Jak vytvořit reklamu, která by zaujala pozornost návštěvníků, ale přitom aby příliš neotravovala?“ Jak bylo řečeno dříve, rozdíl mezi reklamou a organickým postem není příliš velký. Ve skutečnosti se liší jen malým upozorněním v rohu. Může se stát, že někteří z návštěvníků reklamu přehlédnou. Zde je několik tipů k vytvoření reklam, které vaše návštěvníky dozajista zaujmou.
Použijte pro zobrazení reklamy vlastní a podobná publika
Jedním z nejlepších způsobů, jak vystoupit z řady a zaujmout návštěvníky, je používání vhodných publik. Stejně jako v reklamních sestavách na Facebooku, můžete využít nejrůznější publika, kterým budete vaši reklamu zobrazovat.
Co může být zdrojem pro vytvoření publika
• Kontakty z leadů. Zdrojem pro publika může být například list kontaktů, získaných z leadů. Telefonní čísla, e-maily, adresy… Čím více informací zadáte, tím lépe bude moci Instagram spárovat jednotlivé údaje s jednotlivými uživateli.
• Návštěvnost z webu. Vytvořte publikum z uživatelů, kteří v minulosti navštívili váš web. Můžete cílit na návštěvníky celého webu, nebo jen určité cílové stránky. Můžete se také zaměřit na návštěvníky, kteří na webu strávili určitý čas.
• Interakce s aplikací. Provozujete nějakou hru nebo aplikaci? Můžete zobrazit reklamu návštěvníkům, kteří v minulosti měli kontakt s vaší aplikací.
• Projevení zájmu. Můžete cílit na lidi, kteří projevili zájem o vaši značku nebo navštívili vaši stránku na Facebooku nebo na Instagramu.
• Lookalike Audience. Využijte cílení na publikum, které je podobné vašim dosavadním návštěvníkům. Můžete si dokonce zvolit, jak moc na stupnici od jedné do deseti mají být návštěvníci podobní.
Příklad:
Michael Kors vytvořil tuto karuselovou reklamu:
Nejde jen o to, že je reklama vizuálně přitažlivá, to, co je důležité, je cílení. V této reklamě, která dosáhla ROI 120 procent a o 3 procenta vyššího prokliku, nechal Michael Kors reklamu zobrazovat publiku, které bylo podobné jeho dosavadním návštěvníkům. Použitím vlastního publika a Lookalike audience můžete dosáhnout podobných výsledků i na vašich reklamách v Instagram Stories.
Vyzkoušejte karuselové reklamy
Karuselové reklamy jsou interaktivní reklamní formát, známý z Facebooku, který inzerentům umožňuje zobrazit až 10 obrázků nebo 3 videa v rámci jedné reklamy. Díky tomu můžete do jedné reklamy umístit více produktů. Podle statistik Facebooku karuselové reklamy dosahují o 30–50 procent nižší ceny za konverzi a o 20–30 procent nižší ceny za proklik. Karuselové reklamy skvěle fungují na Facebooku a stejně tak v reklamních kampaních na Instagram Stories. Je třeba však mít na paměti, že karuselové reklamy vytvořené pro Instagram Stories nejde spouštět na žádném jiném umístění. To však zcela vyváží fakt, že do karuselu můžete umístit až 3 panely, z nichž každý může obsahovat 15 sekund videa.
Karuselové reklamy umožňují vašim návštěvníkům mnohem lépe poznat vaši firmu. Umožňují připojit ke každému panelu vlastní odkaz, který návštěvníka přivede na konkrétní stránku vašeho webu. O tom, z kterého panelu lidé přichází nejvíce a jak dlouho si panely prohlížejí, získáte přehled ve vašem správci reklam.
Rozhodující dojem uděláte v prvních několika sekundách
Dnešní návštěvníci internetu nejsou příliš trpěliví. Ve skutečnosti nemáte moc času, abyste návštěvníka zaujali a přiměli jej k interakci s vaší reklamou. Zde je několik tipů, jak můžete tento první dojem udělat co nejlepší.
• Přidejte do své reklamy zvuk. 60 procent lidí prohlíží Instagram se zapnutým zvukem. Zaujměte návštěvníky kromě vizuálního dojmu také něčím, co potěší jejich uši.
• Řekněte svým návštěvníkům, co prodáváte. Přestože vaše reklama může mít až 45 sekund, nenechávejte si informace o prodávaném produktu až na konec. Pokud návštěvník nebude vědět od začátku, o co jde, snadno ztratí zájem a odejde.
• Umístěte do reklamy viditelně vaši značku. Přestože se název vaší firmy zobrazuje v reklamě v levém horním rohu, řada uživatelů si toho nemusí všimnout. Umístěte do reklamy vaše logo na viditelné místo, hned na začátek vašeho příběhu.
Pokud prodáváte své produkty online, neměli byste váhat ani chviličku. Reklamy na Instagramu jsou skvělou příležitostí, jak seznámit vaše budoucí zákazníky se všemi úžasnými produkty, které nabízíte. Vertikálně orientované video přes celou obrazovku, s vysokým rozlišením a zvukem je skvělým nástrojem pro tento účel.
zdroj: facebook.com, marketingland.com, ppchero.com
autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
foto zdroj: pixabay.com