Jednou z nejdůležitějších podmínek úspěchu v současném online světě je seznámit se svým produktem co největší počet uživatelů. To je také důvodem, proč objem PPC reklamy na sociálních sítích neustále stoupá, společně s tím, jak roste počet jejich uživatelů. Jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí současnosti je TikTok, kde tráví svůj čas stále větší množství převážně mladších lidí i z České republiky. Inzerentům, kteří cílí na mladší publikum, se zde naskýtá skvělá příležitost, jak oslovit ještě více nových zákazníků.
►Vyzkoušejte tedy tento zatím nepříliš využívaný reklamní trh, plný mladých lidí, jejichž hlavním cílem je zábava, a získejte nové zákazníky.
Co je to TikTok?
Tiktok je poměrně nová sociální síť vzniklá v Číně, která se zaměřuje převážně na sdílení krátkých videí, s délkou mezi 3 a 60 sekundami. Jde buď o videa se „simulovaným zpěvem“, taneční či jiné dovednostní kreace, případně vtipné skeče. Má velmi jednoduché ovládání, díky kterému je přístupný i pro mladší uživatele.
Kdo inzeruje na TikToku?
TikTok má v současné době na celém světě přes 500 milionů uživatelů, což představuje příležitost pro inzerenty k oslovení dosud nevyužitého mladého publika. Svou reklamní platformu spustil TikTok v roce 2019, čehož okamžitě využily velké firmy cílící na mladší publikum, jako jsou Nike nebo Grubhub, a začaly zde propagovat své produkty.
Kdo tvoří publikum na TikToku?
Jak již bylo zmíněno výše, publikum na TikToku je v průměru mladší než na jiných sociálních sítích. 66 % všech uživatelů TikToku je ve věku do 30 let, a 41 % se pohybuje dokonce ve věku mezi 16 až 24 let. To může být jistá nevýhoda, pokud chcete propagovat produkt, který není přímo určen pro mladé lidi.
Nevýhodou může být také vyšší cena inzerce
Vzhledem k tomu, že platforma je nová, reklamy nejsou nejlevnější a vyžadují minimální investici přibližně 10 000 Kč za kampaň. Pokud máte omezenější reklamní rozpočet, nebude pro vás reklama na TikToku to pravé ořechové.
Jaké typy reklam můžete na TikToku využít?
Tiktok nabízí tři různé typy reklam – Brand Takeover, In-Feed Ads a Hashtag Challenges.
- Jako Brand Takeover se označují reklamy, které se otevřou ihned po spuštění aplikace. Jejich výhoda tkví v tom, že návštěvníci jsou v momentě spouštění aplikace nejvíce soustředění a vnímaví vůči reklamním sdělením.
- Reklamy In-Feed jsou běžné reklamy, které se při procházení videem nacházejí buď na jeho začátku, konci, nebo uprostřed videa. In-Feed reklamy mají vysokou sledovanost a fungují obdobně jako podobné reklamní formáty na ostatních sociálních sítích, například na YouTube.
- Poměrně originální jsou poté reklamy typu Hashtag Challenges. Při tvorbě těchto reklam spolupracujete s marketingovým týmem TikToku a vytváříte výzvy, které se snaží přimět uživatele k interakci a sdílení vašeho obsahu s ostatními uživateli. Je to skvělá příležitost, jak vytvořit virální reklamu, která se bude šířit napříč platformami jenom tím, že ji uživatelé budou sdílet a reagovat na vaši výzvu.
Vytvořte svou první reklamu na TikToku
Vytváření reklam na TikToku je poměrně uživatelsky přívětivé. TikTok bohužel neobsahuje desktopové rozhraní, budete proto muset vytvářet vaše reklamy pomocí mobilního telefonu. To však kupodivu příliš nevadí. Platforma poskytuje inzerentům mnoho možností a šablon k vytvoření perfektní videoreklamy, kterou můžete ozvučit pomocí některé z bezplatných skladeb.
Je reklama na TikToku to pravé pro vás?
Tato sociální síť je založena především na obsahu, který tvoří různá žertovná nebo hudební videa. Pokud tedy chcete propagovat nabídky, které jsou určeny pro mladé, nabízí TikTok skvělou příležitost získat nové zákazníky.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com