Množství dat týkající se nákupního chování, která dnes máme k dispozici, jsou pro obchodníky doslova požehnáním. Data, ke kterým se dnes můžeme dostat velmi snadno, mohou zásadně změnit strategii našeho online marketingu. Nedílnou součástí je vstupní stránka. Jak ji vylepšit, aby maximálně pomohla našemu businessu?
Základem je analýza dat
Provádějte studie úspěšnosti svého online marketingu. Analyzujte data a snažte se odpovědět si na otázku, zda je možné získat ještě nějaké informace, které by vám mohly více pomoci zefektivnit vaši online reklamu a SEO.
Analyzujte reakce na nabídky z AdWords a emailingu
Je prokázáno, že většina zákazníků slyší na zajímavé akce a slevy. Nabídku je možné vytvořit například v rámci PPC reklamy v AdWords nebo ji zaslat prostřednictví emailingu. Pokud i vy zjistíte, že reklamy s akčními nabídkami fungují nejlépe, investujte do nich více a přizpůsobte dané akci i vstupní stránku. S největší pravděpodobností pak budete moci očekávat ještě vyšší míru konverze.
Jakmile zákazník vstoupí na váš web, přesněji na vstupní stránku vašeho webu, měli byste pro měření konverzí požadovat, aby vykonal nějakou akci. Typicky to bývá vyplnění formuláře nebo dokončení nákupu. Na tento krok bychom při tvorbě vstupní stránky neměli zapomínat!
Poznejte své zákazníky!
Copywriteři vás pravděpodobně budou žádat o co nejvíce kvalitativních informací týkajících se vašich zákazníků, aby mohli vytvořit kvalitní texty, které vaše publikum maximálně zaujmou. Prozkoumejte proto chaty, online recenze a další zdroje, ve kterých vás zákazníci zmiňují. K online průzkumu můžete využít i prosbu o vyplnění krátkého formuláře prostřednictvím emailu.
Eye tracking testy
Vaše vstupní stránka by měla splňovat několik základních požadavků. Uživatel by zde měl během několika vteřin najít informace, které hledá, grafika by měla zaujmout ale nerušit, viditelné by také měly být výzvy k akci. Lidé se tedy mohou například přihlásit k odběru newsletteru, zarezervovat si bezplatné školení nebo zakoupit váš produkt. Dobře viditelné tlačítko jim pak pomůže provést krok, kvůli kterému vstoupili na stránku, mnohem rychleji a jednodušeji.
Velmi vhodné jsou pak tzv. eye tracking testy, díky kterým jednoduše zjistíte, jak se uživatelé na vašem webu chovají, na které části stránky se dívají nejvíce atd. S touto analýzou vám pomůže například nástroj sticky.ai. Navíc díky vylepšeným technologiím je tato analýza mnohem jednodušší a levnější než dříve.
Analytika webu
Jednou z nejdůležitějších součástí optimalizace vstupní stránku je webová analytika, se kterou vám jednoduše pomůže například nástroj Google Analytics. Sledujte data týkající se výkonu vašich kampaní, zjistěte, kde se uživatelé nejvíce ztrácí, jaká je míra konverze i míra okamžitého opuštění webu. Všechny tyto údaje mohou pomoci k vylepšení vaší vstupní stránky. Kromě Google Analytics je samozřejmě možné použít i jiné nástroje, jako jsou například Mixpanel nebo Adobe Analytics.
A/B testování
Nejste si jisti, zda je lepší červená či zelená barva tlačítek? Váháte, jaké obrázky na webu použít? Zkuste A/B testování. Polovině uživatelů bude v tomto případě zobrazována verze stránky A, druhé polovině pak verze B. Pak už stačí jen vyhodnotit, na kterou variantou uživatelé reagují lépe.
Závěr
Vstupní stránka je to první, co uživatel z vašeho webu ve většině případů vidí. Pokud už potenciální zákazník na váš web vstoupí, máte několik vteřin na to, abyste získali jeho pozornost a dovedli ho až ke konverzi. Uživatelé by se na vašem webu neměli ztrácet, měli by zde najít zajímavé informace a grafika by měla být příjemná, přizpůsobená právě vašemu publiku. Vychytat tyto parametry vám pomůže testování. Nebraňte se proto sběru a vyhodnocování dat.
autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: marketingland.com/9-studies-landing-pages-work-204122