Místo kanonických odkazů pro syndikovaný obsah používejte noindex
Google oznámil, že nedoporučuje používat kanonické (duplicitní) odkazy napříč doménami u syndikovaného obsahu. U kanonických odkazů totiž nelze vždy zabránit tomu, aby předstihl původní zdroj. Pokud by byl původní zdroj předstižen kanonickým odkazem se syndikovaným obsahem, zbytečně by okrádal o návštěvnost původní zdroj.
Oproti tomu doporučuje pro syndikovaný obsah na partnerských webech využívat noindexové odkazy. Díky tomu bude stránka vyloučena z indexace a nebude se zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Vyhledávače ji budou ignorovat a nebude tak působit duplicitně. Hodnocena ve vyhledávání bude pouze primární webová stránka, což způsobí, že si nebude se stránkou se syndikovaným obsahem konkurovat.
Tímto způsobem Google podporuje původní tvůrce obsahu tím, že pomáhá udržet hodnotu a autoritu u původního zdroje, a zároveň umožňuje, aby obsah byl sdílen prostřednictvím partnerských stránek bez negativního dopadu na SEO původního zdroje.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com