Pro každou firmu, která provozuje webové stránky, je důležité také SEO. Mnoho firem si však neuvědomuje, že webdesign musí jít ruku v ruce s optimalizací. Myslete proto na SEO už při grafickém návrhu webu.
Vaše webové stránky jsou centrem veškerého internetového marketingu vaší firmy. Cílem webových stránek každé firmy je návštěvnost a následující konverze. A právě s tímto úkolem nám pomůže SEO. SEO by zkrátka mělo být součástí každého designu či redesignu webu.
SEO-friendly web
Web přátelský k SEO umožňuje vyhledávači snadné procházení stránek i pochopení, co je jeho obsahem. Pochopení obsahu je prvním krokem k zajištění viditelnosti webu v organickém vyhledávání.
Webové stránky by měly být vytvářeny tak, aby vyhovovaly vyhledávačům. Existuje mnoho způsobů, jak vytvořit web. Ale ne všechny technologie umožňují dostatečnou optimalizaci pro vyhledávače. Budování SEO-friendly webových stránek vyžaduje pečlivé plánování a strukturovaný přístup.
Základní parametry SEO-friendly webu
SEO-friendly web by měl splňovat několik základních parametrů. Níže uvádíme některé z nich.
Doména
Doména by ideálně měla souviset s tím, co děláte. Případně jako doménu použijeme název firmy. Mějte také na paměti, že domény třetího řádu nevypadají příliš dobře.
Hosting
Neméně důležitý je také hosting. Pomalý web se uživatelům nebude líbit a jeho návštěvnost bude s největší pravděpodobností klesat.
Indexace
Aby vaše stránky byly zobrazovány ve vyhledávači, musí být nejdříve zaindexované. Pro indexaci jsou důležité texty, tedy obsah. I obrázky a videa by měly být indexovatelné.
URL adresy
Smysluplné názvy URL adres pomáhají ještě více vyhledávačům poskytnout informace o kontextu. URL adresa by neměla obsahovat soubor znaků jako jsou otazníky, číslice, vykřičníky atp. URL adresa by měla vypadat následovně:
- priklad.com
- priklad.com/sluzby
- priklad.com/sluzby/seo
Navigace na webu
I struktura webu a navigační menu jsou důležité. Když je web dobře strukturovaný a na navigaci navazují URL adresy, opět přispějete k lepší optimalizaci. Navigace je více než pouhou nabídkou v horní části webu. S její pomocí je odkazováno na nejdůležitější části webu.
Responzivní design
Nejpopulárnějším zařízením, na kterém lidé vyhledávají informace, je dnes bezesporu chytrý telefon (popřípadě tablet). Responzivní design, tedy design, který se přizpůsobí i mobilním zařízením, je dnes proto nezbytností.
Rychlost stránek
Dalším velice důležitým aspekntem je rychlost stránek. Uživatelé jsou ve většině případů netrpěliví. A stránky, které se nezobrazují rychle, se při pomalém datovém připojení nemusí zobrazit vůbec.
Použitelnost webu
Některé výše zmíněné prvky jsou součástí použitelnosti webu, která je pro SEO klíčová. Použitelný web má jasnou strukturu a uživatel najde to, co potřebuje, během několika vteřin. Důležité prvky jsou zvýrazněny nebo umístěny na dobře viditelném místě. Na webu také ideálně umístíme možnost vyhledávání. Vyplnění webového formuláře by mělo být jednoduché a celkový design by měl uživateli usnadňovat práci na webu.
Optimalizace obrázků
I obrázky je nutné optimalizovat pro vyhledávače. Optimalizace obrázků je jednoduchá. Zadejte k obrázku název, který jasně vystihuje, čeho se týká. Použijte popis alt text, tedy alternativní text, který se zobrazí po najetí myší na obrázek. Obrázky vkládejte ve správné velikosti, abyste snížili dobu jejich načítání na webu.
Další možné problémy
Existuje ještě mnoho problémů, které mohou vašemu webu uškodit. Týkají se zejména obsahu a klíčových slov.
Duplicitní obsah
Webové stránky, které mají duplicitní obsah, tedy obsah, který se opakuje na více stránkách, nejsou většinou hodnoceny dobře. Snažte se proto, aby byl obsah vašeho webu nejen zajímavý, ale také originální.
Klíčová slova
Co se týče klíčových slov, snažte se, aby jste se na jednotlivých stránkách zaměřovali na témata, kterých se dané sekce týkají. Stránka, která je o SEO, by se neměla v klíčových slovech zaměřovat na PPC a naopak.
Závěr
Existuje mnoho způsobů, jak optimalizovat web pro vyhledávače. Co se týče designu, dbejte na správnou strukturu, design a design, který neruší. Stránka by zkrátka měla být pro uživatele přehledná a zároveň by se měla líbit. Při prohlížení webu by uživatele nemělo nic rušit.
autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, marketingland.com, searchenginewatch.com