V dnešní době digitálních technologií a umělé inteligence se může zdát, že tradiční techniky SEO (optimalizace pro vyhledávače) jsou zastaralé nebo méně důležité. S rostoucím důrazem na digitální marketing a online přítomnost firem se SEO adaptuje a rozvíjí s novými trendy a technologiemi. V tomto článku se dozvíte více o současném vývoji SEO a jeho roli v digitálním marketingu.
SEO již není pouze technickým nástrojem
V současné době SEO již není pouze technickým nástrojem, představuje již mnohem více než jen zajištění procházení a indexování webových stránek a bohaté organické výsledky. Naopak v současnosti SEO představuje obsahový marketing a sociální vztahy mezi webem a lidmi, jako jsou majitelé webu, blogeři, novináři, redaktoři a vydavatelé. SEO je tedy nyní spíše o budování vztahů s vlivnými osobnostmi. Skutečný dosah představuje pouze poslední krok ve správně prováděné SEO sociální strategii.
Sociální sítě umí podpořit webové SEO
SEO se dříve považovalo za zastaralé kvůli popularitě sociálních médií. Facebook v době své největší popularity přivedl na web více zákazníků než vyhledávač Google, což se ale od roku 2017 změnilo. Aktuálně naopak převažuje návštěvnost webových stránek z organického vyhledávání a sociální média ztrácí na významu.
Neznamená to ale, že byste měli zanevřít na sociální sítě.V současnosti se SEO a sociální média vzájemně doplňují – i když spojení není tak zřejmé jako v dobách kdy bylo populární Google+.
Stále existuje několik výhod, kdy sociální sítě pomáhají zlepšení SEO vašeho webu:
Příspěvky na platformě X (dříve Twitter) se nyní zobrazují v Google vyhledávání.
Příspěvky na Facebooku jsou dnes více veřejné než dříve.
Obsah, který je populární na sociálních sítích, má větší šanci na proklik na web.
Strategie na sociálních sítí a strategie SEO se od sebe sice odlišují, ale bez jejich vzájemného soužití se vám bude propagovat váš web mnohem hůře.
Sociální média jsou klíčová pro objevování nových potřeb, společnost a produktů, zatímco vyhledávače hrají roli v pozdějších fázích zákaznické cesty. Strategie webu ve vyhledávačích sama nefunguje. Zákazníci nikdy nebudou hledat něco, o čem nevědí, že to existuje. Nejprve musí objevit novinky mimo vyhledávače, tedy například na sociálních sítích, aby o ně měli zájem a vyhledali je prostřednictvím internetového vyhledávače.
Lidé ale jen ve velmi málo případech nakupují přímo na sociálních sítích nebo prostřednictvím nich. Zákaznická cesta často začíná jinde, tedy ve skutečném životě (ústním sdělením od přátel, rodiny či kolegů nebo billboardy), prostřednictvím TV a rádia nebo v tisku (v časopisech a novinách).
Před tím, než se člověk rozhodne uskutečnit nákup, existuje několik dotykových bodů a vyhledávací dotazy jsou nejprve informační, poté navigační a nakonec transakční.
Je SEO skutečně důležité?
Díky pandemii covid-19 se velké množství světa přesunulo k digitálním aktivitám. Mění se způsob, kterým lidé pracují, žijí i nakupují. Práce na dálku i nákupy online se stávají standardem moderní doby. Poptávka po SEO službách tak neustále roste, jelikož SEO pomáhá společnostem prodávat jejich produkty a služby.
Co se týká vyhledávacích dotazů mířící na poptávku po SEO, nejúspěšnější dotazy jsou podle Google Trends následující:
SEO místní,
SEO agentura,
SEO obsah,
SEO konzultant,
SEO analytika,
technické SEO,
SEO copywriting,
SEO specialista.
Pokud vlastníte SEO agenturu nebo jste SEO freelancerem, doporučujeme vám proto zahrnout tyto vyhledávací dotazy mezi svá klíčová slova. Google Trends poslouží pro jakékoliv podnikání, jestliže hledáte vhodná klíčová slova, které použijete ve své SEO strategii.
Jelikož je SEO v současné době opravdu potřeba, měli byste mu věnovat pozornost. Nezáleží na tom, zda prodáváte náramky z korálků, elektroniku nebo nemovitosti či provádíte malířské nebo kadeřnické práce. Všechny tyto skupiny prodejců potřebují vyniknout ve vyhledávačích, aby u nich zákazníci nakoupili. Soustřeďte se proto na vytváření kvalitního obsahu, kteří ocení vaši potencionální i stávající zákazníci a pomůže vám přilákat na web nové uživatele.
Závěr
V době, kterou pohání umělá inteligence, je zapotřebí stále udržovat vlastní kvalitní obsah. Nespoléhejte se vždy na AI. Google už navíc začal hodnotit stránky, které jsou naplněny obsahem vygenerovaným umělou inteligencí hůře, než ty, které jsou vytvořeny opravdovým člověkem. Více o tom, jaký obsah Google upřednostňuje, vám prozradí signály EAT.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com