I SEO se neustále vyvíjí. Vyhledávače se přizpůsobují současným trendům a pro pozitivní hodnocení webu je potřeba nabídnout uživatelům relevantní a hodnotný obsah. Jaké jsou SEO trendy pro rok 2017? Na jaké změny bychom se měli připravit?
Optimalizace pro vyhledávače se vyvíjí rychlostí blesku. A vzhledem k tomu, že rok 2016 už končí, je na čase dívat se do roku 2017. V zásadě mnoho trendů, které jsme mohli tento rok pozorovat, bude pokračovat i v příštím roce. Na co bychom si tedy v příštím roce měli dávat pozor?
Relevantní obsah
Uživatelé dnes přesně vědí, co hledají a vyhledávače přizpůsobují výsledky ve vyhledávání jejich dotazům. Jsou shromažďována data týkající se zájmů jednotlivých uživatelů a díky nim je možné nabídnout jim pak co nejrelevantnější výsledky.
V roce 2017 by se proto firmy měly celkově zaměřit na relevantní digitální obsah, a ne pouze na klíčová slova, jak tomu bývalo zvykem dříve. Pouze optimalizace klíčových slov již nestačí.
Zjistěte, co uživatelé, kteří vstupují na váš web hledají a na jaké otázky jim má váš obsah odpovědět. Poté, co jste zjistili výše uvedené informace, proveďte optimalizaci obsahu tak, abyste získali co nejvíce přístupů (tedy odpovídejte v rámci webu na otázky, jejichž odpovědi lidé skutečně hledají).
Neustále držte krok s analytiky. Zjišťujte, co v dané období vaše uživatele zajímá. A neustále web aktualizujte.
Marketing napříč různými kanály
V rámci tohoto bodu je nejdříve nutné vysvětlit si rozdíl reklamy napříč marketingovými kanály a multikanálové reklamy. Multikanálový marketing znamená, že je jsou vaše reklamy přítomny na více než jedné platformě.
Marketing napříč různými kanály oproti tomu zobrazuje reklamy v rámci jedné kampaně na více kanálech. Cross-channel marketing bude v roce 2017 velice efektivní formou propagace. Základem je vytvořit konzistentní prezentaci značky napříč kanály tak, aby mohla být reklama uživatelům zobrazována mezi jednotlivými platformami i zařízeními a zákazníci pak mohli provést nákup.
Cross-channel marketing je velice účinný, ale je nutné znát svou cílovou skupinu. Je potřeba používat správné marketingové kanály, vědět, jak uživatele oslovit a v který čas. V dnešní době již existuje mnoho nástrojů, které vám takto pomohou reklamy propojit, nicméně tento typ marketingu je ještě stále v plenkách.
Přizpůsobení mobilním zařízením
V posledních letech rapidně vzrostl počet chytrých telefonů a čím dál tím více uživatelů si prohlíží webové stránky přímo na mobilních zařízeních. Důležitost mobilního vyhledávání si uvědomila i společnost Google, která nyní testuje mobilní indexování webových stránek. I v příštím roce tedy bude přizpůsobení webů mobilním zařízením primární optimalizací. Optimalizace pro mobilní zařízení bude zkrátka v roce 2017 důležitou součástí SEO strategie.
Hlasové vyhledávání
Dalším trendem, který se určitě bude v roce 2017 dále rozvíjet, je hlasové vyhledávání. Technologie se s každou aktualizací zmenšuje a chybovost hlasového vyhledávání se neustále snižuje. Tato technologie bude v roce 2017 k lepším výsledkům a přesnosti využívat například informace o předchozím vyhledávání, kontext vyplývající z často používaných aplikací, personalizované informace atd.
Není pochyb o tom, že hlasové vyhledávání je jedním z nejvýznamnějších trendů digitální doby. SEO specialisté by se tedy v příštím roce měli zabývat i hlasovým vyhledáváním a přemýšlet nad novými textovými výrazy, které mohou být používány právě při vyhledávání pomocí hlasu.
Závěr
Je na čase zhodnotit rok 2016 a připravit se na SEO trendy 2017. Jak již zmiňujeme výše, stěžejní bude relevantní obsah, responzivní web, cross-channel marketing a hlasové vyhledávání. Využijte těchto trendů pro lepší SEO svého webu.
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv, foto: pixabay.com