SEO trendy v roce 2017

Online marketing
I SEO se neustále vyvíjí. Vyhledávače se přizpůsobují současným trendům a pro pozitivní hodnocení webu je potřeba nabídnout uživatelům relevantní a hodnotný obsah. Jaké jsou SEO trendy pro rok 2017?

I SEO se neustále vyvíjí. Vyhledávače se přizpůsobují současným trendům a pro pozitivní hodnocení webu je potřeba nabídnout uživatelům relevantní a hodnotný obsah. Jaké jsou SEO trendy pro rok 2017? Na jaké změny bychom se měli připravit?

Optimalizace pro vyhledávače se vyvíjí rychlostí blesku. A vzhledem k tomu, že rok 2016 už končí, je na čase dívat se do roku 2017. V zásadě mnoho trendů, které jsme mohli tento rok pozorovat, bude pokračovat i v příštím roce. Na co bychom si tedy v příštím roce měli dávat pozor?

Relevantní obsah

Uživatelé dnes přesně vědí, co hledají a vyhledávače přizpůsobují výsledky ve vyhledávání jejich dotazům. Jsou shromažďována data týkající se zájmů jednotlivých uživatelů a díky nim je možné nabídnout jim pak co nejrelevantnější výsledky.

V roce 2017 by se proto firmy měly celkově zaměřit na relevantní digitální obsah, a ne pouze na klíčová slova, jak tomu bývalo zvykem dříve. Pouze optimalizace klíčových slov již nestačí.

Zjistěte, co uživatelé, kteří vstupují na váš web hledají a na jaké otázky jim má váš obsah odpovědět. Poté, co jste zjistili výše uvedené informace, proveďte optimalizaci obsahu tak, abyste získali co nejvíce přístupů (tedy odpovídejte v rámci webu na otázky, jejichž odpovědi lidé skutečně hledají).

Neustále držte krok s analytiky. Zjišťujte, co v dané období vaše uživatele zajímá. A neustále web aktualizujte.

Marketing napříč různými kanály

V rámci tohoto bodu je nejdříve nutné vysvětlit si rozdíl reklamy napříč marketingovými kanály a multikanálové reklamy. Multikanálový marketing znamená, že je jsou vaše reklamy přítomny na více než jedné platformě.

Marketing napříč různými kanály oproti tomu zobrazuje reklamy v rámci jedné kampaně na více kanálech. Cross-channel marketing bude v roce 2017 velice efektivní formou propagace. Základem je vytvořit konzistentní prezentaci značky napříč kanály tak, aby mohla být reklama uživatelům zobrazována mezi jednotlivými platformami i zařízeními a zákazníci pak mohli provést nákup.

Cross-channel marketing je velice účinný, ale je nutné znát svou cílovou skupinu. Je potřeba používat správné marketingové kanály, vědět, jak uživatele oslovit a v který čas. V dnešní době již existuje mnoho nástrojů, které vám takto pomohou reklamy propojit, nicméně tento typ marketingu je ještě stále v plenkách.

Přizpůsobení mobilním zařízením

V posledních letech rapidně vzrostl počet chytrých telefonů a čím dál tím více uživatelů si prohlíží webové stránky přímo na mobilních zařízeních. Důležitost mobilního vyhledávání si uvědomila i společnost Google, která nyní testuje mobilní indexování webových stránek. I v příštím roce tedy bude přizpůsobení webů mobilním zařízením primární optimalizací. Optimalizace pro mobilní zařízení bude zkrátka v roce 2017 důležitou součástí SEO strategie.

Hlasové vyhledávání

Dalším trendem, který se určitě bude v roce 2017 dále rozvíjet, je hlasové vyhledávání. Technologie se s každou aktualizací zmenšuje a chybovost hlasového vyhledávání se neustále snižuje. Tato technologie bude v roce 2017 k lepším výsledkům a přesnosti využívat například informace o předchozím vyhledávání, kontext vyplývající z často používaných aplikací, personalizované informace atd.

Není pochyb o tom, že hlasové vyhledávání je jedním z nejvýznamnějších trendů digitální doby. SEO specialisté by se tedy v příštím roce měli zabývat i hlasovým vyhledáváním a přemýšlet nad novými textovými výrazy, které mohou být používány právě při vyhledávání pomocí hlasu.

Závěr

Je na čase zhodnotit rok 2016 a připravit se na SEO trendy 2017. Jak již zmiňujeme výše, stěžejní bude relevantní obsah, responzivní web, cross-channel marketing a hlasové vyhledávání. Využijte těchto trendů pro lepší SEO svého webu.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv, foto: pixabay.com

zdroj: searchengineland.com/seo-trends-prepare-2017-263710

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp