SEO plán pro zlepšení výsledků ve vyhledávání

SEO strategie
Zlepšete své výsledky ve vyhledávání a získejte více organické návštěvnosti pomocí jednoduchého a efektivního SEO plánu.

Co je to SEO plán?

Jedná se o shrnutí klíčových kroků, které je nutné podniknout pro dosažení vašich SEO cílů. Měl by být stručný, srozumitelný a snadno proveditelný.

Proč je SEO plán důležitý?

  • Pomáhá vám soustředit se na to nejdůležitější. Místo ztráty času a energie na nepodstatné detaily se můžete zaměřit na aktivity, které skutečně přináší výsledky.
  • Usnadňuje koordinaci a spolupráci. Jednostranný plán umožňuje všem zúčastněným stranám snadno sledovat pokrok a sdílet informace.
  • Zajišťuje kontinuitu. SEO je dlouhodobý proces, a proto je důležité mít plán, který zajistí, že se budete i nadále soustředit na dosažení svých cílů.

Plánování SEO vs trategie SEO

Plánování SEO se často zaměňuje se strategií SEO. Ačkoli spolu souvisejí, jedná se o různé části celkového procesu SEO, takže by měly být posuzovány odděleně. Strategie SEO zahrnuje identifikaci SEO USP a nalezení způsobu, jak vyniknout z davu. 

Plánování SEO je pak taktický proces realizace vaší strategie. Cílem je zbavit plánování složitosti, abyste se mohli soustředit na SEO (které je dostatečně složité).

Co je to plán SEO?

Plán SEO zahrnuje způsoby výzkumu, dokumentace, tvorby, optimalizace a propagace obsahu s cílem zlepšit viditelnost vašich webových stránek ve vyhledávačích. Pomůže vám přilákat návštěvníky a generovat více obchodů z vašich webových stránek. 

Plán, který zde vytvoříte, je velmi zjednodušený přístup, který může dodržovat každý a který vám pomůže začít se SEO. 

Budeme zde postupovat podle následujících kroků:

Krok 1: Vytvoření seznamu souvisejících klíčových slov.

Krok 2: Určení záměru vyhledávání 

Krok 3: Stanovte strategii

Krok 4: Realizace

Krok 5: Optimalizace 

Krok 6: Propagace

Krok 1: Vytvoření seznamu klíčových slov

Naším cílem je určit seznam souvisejících klíčových slov. Chceme optimalizovat domovskou stránku, produkt, službu nebo obsah, takže všechny vyhledávané výrazy by se měly vztahovat k této jediné položce. Tím bychom měli získat několik klíčových slov, za kterými stojí stejný celkový záměr. Tato klíčová slova pak chceme zformovat do uspořádané skupiny.

Promluvte si o tom se svým týmem

Doporučujeme, abyste si o tom promluvili se svým týmem. Zapište si všechny hledané výrazy, které vás napadnou. Pokud má váš tým členy, kteří se zabývají zákazníky, budou mít pravděpodobně několik důležitých poznatků.

Automatické dokončování ve vyhledávání Google

Automatické dokončování Google

Vezměte svůj původní seznam a vyhledejte tyto výrazy ve vyhledávači Google. Automatické dokončování Google vám v rozevíracím poli nabídne spoustu návrhů.

Google Search Console

Pokud již máte webové stránky, můžete se v rámci Google Search Console podívat na vyhledávané výrazy, na které se již umisťujete.

SEO nástroje

Různé nástroje SEO vám mohou pomoci doplnit seznam klíčových slov a získat určitý objem a obtížnost vyhledávání. Začal bych plánovačem klíčových slov v Google Ads.

Akční body

Udělejte si poznámky do jednostránkové šablony plánu SEO. Snažte se najít pět až deset souvisejících klíčových slov, která fungují od kratších a konkrétnějších až po delší long tail klíčová slova.

Krok 2: Identifikace záměru vyhledávání 

Je snadné vidět klíčové slovo a čísla, která se za ním skrývají, a nechat se zlákat k tomu, abyste se do něj ponořili, ale k upřesnění vašeho přístupu je zapotřebí více inteligence.

Nejprve chcete pochopit záměr vyhledávání a to, jak je vrácený obsah kategorizován:

  • Jsou výsledky užitečné a informativní?
  • Mají výsledky spíše komerční charakter (produkty a služby)?

Zodpovězení těchto otázek vám pomůže pochopit, co uživatelé hledají, protože společnost Google již tento experiment provedla a vychýlila obsah směrem k tomu, co uživatelé opravdu vyhledávají.

Jaké typy obsahu se pak vracejí?

  • Webové stránky
  • Videa
  • Obrázky
  • Informační úryvky
  • Zprávy 
  • Místní podniky 
  • Nejčastější dotazy 

Často zjistíte, že většina výsledků má určitý formát (například video dominuje v horní části stránky).

Na detailech záleží

Pokud jde o záměr, záleží na detailech.  Nemůžete se na příspěvky jen podívat a říct si, že tohle jsou informační články. Musíte jít trochu hlouběji. Výsledky budou obvykle představovat obsah, který byste měli vytvořit, abyste se na tento výraz umístili. Chcete vědět, jaké jsou, jak jsou si podobné, na co odkazují a na co odkazují, a začít přemýšlet o případných mezerách nebo příležitostech.

Akční položky

Udělejte si poznámky do své jednostránkové šablony plánu SEO s podrobnostmi:

  • Informační nebo komerční záměr.
  • Typy obsahu (videa, blogy atd.).
  • Konkrétní údaje:
  • Články typu seznam.
  • Krátké akční tipy. 
  • Maximálně 10 tipů.

Krok 3: Stanovení strategie

Častou chybou v SEO je vytváření další verze toho, co už existuje. V minulosti to možná do jisté míry fungovalo, ale mohla to být silnější strategie. Trik zde spočívá v prozkoumání stávajících výsledků, provedení SWOT analýzy SEO a určení zlepšení. Častou myšlenkou je, že to, co vytvoříte, by mělo být jiné nebo lepší.

Pokud se zaměřujete na lepší, snažte se přidat něco nového a jedinečného, díky čemu bude obsah lepší než to, co již existuje. Pokud jste uchazeč, který se chce utkat s velkými hráči, pak musíte vytvořit něco výrazně lepšího než to, co již existuje.

Být například v něčem jiný je často jednodušší a lepší. Pokud jsou si všichni konkurenti velmi podobní, odlišnost vám pomůže vyniknout a přetáhnout některé ze zavedených konkurentů.

Dalším užitečným úkolem je zjistit, co je k dispozici, a podívat se, na co lidé odkazují. Může jít o statistiky, návody, kontrolní seznamy, studie, data nebo cokoli jiného - obvykle se však objeví nějaký vzorec.

Akční položky

Udělejte si poznámky do své jednostránkové šablony plánu SEO s podrobnostmi:

  • Mezery a příležitosti.
  • Na co lidé odkazují.
  • Strategie SEO:
  • Původní výzkum.
  • Nové statistiky.
  • Kontrolní seznamy, pracovní listy nebo něco, co se dá použít.

Krok 4: Realizace

V této fázi byste měli: Pochopit, co je k dispozici. Mít strategii, jak přinést něco nového, jiného nebo lepšího. Teď už tedy jen stačí vytvořit to a výsledky již zkrátka přijdou. Specifika se zde budou lišit, ale pokud jste místní instalatér, může to být tak jednoduché, jako poskytnout galerii nedávné práce, případové studie nebo reference.Pokud se zaměřujete na vysoce konkurenční hledaný výraz, možná budete muset poskytnout něco jedinečného, což může vyžadovat studii nebo další výzkum.

Akční položky

Do šablony jednostránkového plánu SEO si udělejte poznámky s podrobnostmi:

  • Zdokumentujte, co budete vytvářet.
  • Vytvořte hrubý nástin obsahu (stačí odrážky).
  • Podrobně popište všechny potřebné obrázky, videa nebo jiné prostředky.

Krok 5: Optimalizace

V rámci tohoto kroku byste si měli poznamenat, co všechno budete na stránce optimalizovat, abyste dodrželi svůj plán, a odškrtnout si věci ze seznamu. 

Optimalizace na stránce 

Není to žádná raketová věda, ale kontrolní seznam zajistí, že zaškrtnete všechny důležité položky.

  • Název stránky.
  • Nadpisy.
  • Názvy souborů a alt text.
  • Klíčová slova v úvodním odstavci.
  • Klíčová slova v textu 

On-page SEO se bude lišit v závislosti na tématu a formátu článku. Je sice důležité, ale považujte ho spíše za třešničku na dortu než za hnací sílu. Vaše optimalizace by měla být pro běžného čtenáře téměř neviditelná!

Akční body

Do jednostránkové šablony plánu SEO si poznamenejte:

  • Udělejte si seznam všech optimalizovaných prvků na stránce.
  • Podrobně uveďte, kolikrát použijete klíčová slova.
  • Uveďte seznam všech článků, ve kterých můžete odkazovat na svůj nový obsah.

Krok 6: Propagace 

Abyste pomohli svému obsahu, je třeba ho propagovat. Existuje aspekt sociálních médií a konverzace SEO a PPC, které byste neměli ignorovat, ale musíte vybudovat odkazy. 

Zde je třeba zvážit dva hlavní typy odkazů:

Interní odkazy: Projděte si své stránky a uveďte všechna místa, kam můžete zařadit interní textový odkaz (anchor link) na nový příspěvek na blogu. Systémy CMS, jako je například WordPress, některé z nich provedou ve výchozím nastavení, ale vy chcete vypsat všechny relevantní části obsahu na svém webu, kde můžete na tento obsah odkazovat (myslíte propagovat). 

Pátrejte hlouběji: Budování interních odkazů pro obsahovou strategii zaměřenou na E-E-A-T

Externí odkazy: Dobré externí odkazy, ne ty, které si můžete koupit za 50 dolarů od prodejců odkazů, ale skutečné odkazy od skutečných bloggerů, jsou stále klíčové, zejména pro vysoce konkurenční klíčová slova. Nemusíme to příliš komplikovat. Odkazy pomáhají Googlu pochopit, že váš obsah za něco stojí! 

Zde se naplno projevuje důležitost vaší strategie a celkového plánování. Lidé neodkazují na cokoli jen tak pro nic za nic. 

Musíte nabídnout něco nového, co v ideálním případě přidává hodnotu článkům ostatních lidí (statistiky jsou v tomto odvětví velké), aby chtěli citovat a odkazovat na vaši práci.

Google prospecting

Zde jednoduše zadáte do Googlu výrazy, na které se chcete umístit, a najdete další články, u kterých váš článek (nebo něco z něj, například statistika) přidá další hodnotu. 

Pak můžete kontaktovat majitele těchto stránek, prostřednictvím kontaktního formuláře, jejich e-mailu nebo LinkedIn je to často jednodušší, a zjistit, zda s nimi můžete vybudovat vztah, jehož výsledkem bude odkaz. 

Vždy se zde rád snažím přidat nějakou hodnotu a nabídnout unikátní komentář, nějaký další postřeh apod. a usnadnit jim tak život. Budete mít více zásahů než ztrát. 

Akční body

Do šablony jednostránkového plánu SEO si poznamenejte následující:

  • Seznam všech článků a stránek na vašem webu, kde můžete odkazovat na nový obsah. 
  • Určete seznam externích stránek pro oslovení. 
  • Měření výsledků 

Jako poslední bod je třeba změřit vaše výsledky. Kromě tohoto plánování samotného SEO bych se také ujistil, že jste definovali své cíle SEO a vytvořili seznam měření SEO nebo KPI, abyste zajistili, že vaše výsledky odpovídají reálným obchodním výsledkům.

Neplánovat znamená plánovat neúspěch

SEO může být složité téma. SEO i pro jeden web může být neuvěřitelně rozsáhlé. Chcete-li uspět, potřebujete stejně jako každý profesionál plán.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martina LeVeneur

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp