„Jednoduše vytvoříme hezký web, zákazníci přijdou sami.“
I v současném, tvrdě konkurenčním online prostředí se bohužel s tímto přístupem setkáváme nejenom u drobných podnikatelů, ale také u majitelů obchodů, velkých společností, dokonce i rádoby marketingových specialistů.
Pouze dobře vypadající web však zdaleka nestačí. Pozice webu ve výsledcích vyhledávání ovlivňuje mnoho faktorů, mezi které bezesporu patří i rychlost načítání stránek, uživatelská přívětivost a další.
„SEO je mrtvé.“
Tento velkolepý mýtus zaznívá z mnoha stran několik posledních let, dokonce ho proklamují někteří samozvaní marketingoví guru.
►Ano, pohled na SEO se vyvíjí, SEO techniky a nástroje se přizpůsobují novým vyhledávacím algoritmům nebo technologickým možnostem.
SEO jako takové však zůstává. Má své nezastupitelné místo v online marketingu i v roce 2021, které si jistě udrží i v budoucnosti. Samozřejmě je možné, že při tom zásadně změní podobu. Algoritmy, na jejichž základě jsou stránky řazženy ve výsledcích vyhledávání, jsou neustále aktualizovány a nároky na weby se stále zvyšují. V dnešní době je velkou kapitolou uživatelská přívětivost webu a s ní související rychlost načítání stránek, zobrazení na mobilních zařízeních, srozumitelná navigace, ale také texty, které by měly být vytvářeny pro uživatele, nikoliv pro stroje.
"Zefektivnit a zvýšit organickou návštěvnost z vyhledávačů, hlavní cíl všech SEO technik a nástrojů, sice stojí čas a peníze, vrátí se však v podobě lepších obchodních výsledků."
SEO je tak především investicí. V článku „3 Reasons why SEO is one of the Best Investments for your Business“, zveřejněném na webu Webseoanalytics.com je SEO dokonce označováno za nejlepší business investici. /1/
Zde jsou tři faktory, které potvrzují výhodnost této investice.
Zaprvé: více návštěvníků, více potenciálních zákazníků
Pokud vytvoříte nový web, organická návštěvnost bude nulová. Je jedno, jak kvalitní je obsah, jaká je přidaná hodnota pro návštěvníky nebo jak atraktivní je vámi nabízený výrobek či služba. Lidé se na nový web z vyhledávačů nemají jak dostat.
►Dokonce i některé starší weby mohou vykazovat velmi nízkou organickou návštěvnost. To jsou případy, kdy se SEO nevěnovala žádná pozornost.
Naopak, white-hat SEO techniky mohou organickou návštěvnost podstatně zvýšit, přitom se vzájemně podporují a časem se jejich efekt násobí.
SEO strategie přináší úspěch nejenom velkým obchodním kolosům, ale může podstatně přispět k úspěchu podnikání také drobných podniků a podnikatelů. Čísla v této kategorii jsou ještě působivější než u velkých společností, které se věnují mnoha různým marketingovým aktivitám a webové stránky pro ně nejsou jediným marketingovým kanálem.
"V případě realizace SEO není nezvyklé, že web malého podniku dosáhne během jednoho roku 30%, 50% či dokonce 100% nárůstu počtu návštěvníků z organického vyhledávání."
I malý podnik může z původní stovky unikátních návštěvníků měsíčně vítat během několika málo let na svém webu každý měsíc až tisíc návštěvníků! Pokud se tedy zaměří na vhodné SEO techniky…
Zadruhé: více klíčových slov, více obchodních příležitostí
SEO techniky mají synergický efekt. Jejich úspěšnost se vzájemně násobí. Je to dáno také tím, že v praxi dochází k významnému nárůstu slov a frází, které přivádějí návštěvníky z vyhledávačů.
►SEO znamená také zaměřit se na správná klíčová slova a fráze, resp. témata, která jsou úzce provázána s vaším podnikáním, vašimi produkty či službami a tedy i obsahem webu a náplní online marketingových aktivit.
SEO znamená zaměřit se na to, co internetoví uživatelé chtějí, žádají a vyhledávají. Pokud se SEO v tomto ohledu budete věnovat, pokud vytvoříte relevantní obsah, odpovídající vašemu podnikání a cílové skupině, vyhledávače vaši stránku spojí s definovanými klíčovými slovy. A nejenom to! Ve svém hodnocení ji ocení a spojí se stovkami dalších klíčových slov a frází, přes které se na váš web dostanou návštěvníci. Zaměřte se proto na srozumitelný a věcně správný obsah. Obsah by v žádném případě neměl být zaměřen zejména na klíčová slova. Mnohem důležitější je, aby byly texty na vašem webu kvalitní a zajímavé pro vaši cílovou skupinu.
Zatřetí: SEO efekt je takřka nekonečný…
►Na rozdíl od klasických marketingových kampaní je výsledek SEO aktivit dlouhodobý. Výsledky se nemusejí projevovat hned, zato však nemizí v okamžiku jejich ukončení, jako je tomu například u PPC kampaní.
Výsledky práce na optimalizaci webu pro vyhledávače jsou na rozdíl od PPC kampaní viditelné až po několika měsících, zato však kvalitní SEO strategie přináší dlouhodobý efekt. Značné úsilí vyžaduje zejména při plánování a v počátečních fázích. Posléze není nutné věnovat SEO tolik pozornosti. Stačí minimální aktivity pro udržení výsledků. Samozřejmě je třeba je doplnit tyto aktivity o případné reakce na aktuální trendy a změny na trhu. I tak by se dalo říct, že SEO efekt téměř nekončí. Investice do SEO má dlouhodobou návratnost. To je jednou z jeho klíčových výhod.
Zvolte pro optimalizaci webu pro vyhledávače profesionály. V SEO Consult se problematice SEO věnujeme již od roku 2008. Neustále se v dané oblasti vzděláváme, používáme nejmodernější nástroje a víme, jak váš web dostat na přední pozice ve vyhledávání a zajistíme vám pouze kvalitní odkazy.
Začtvrté: mobilní SEO mění pravidla
Díky dnešní úrovni mobilních služeb nemusí vaši potenciální zákazníci čekat, až se večer dostanou k počítači, aby mohli hledat váš produkt. Lidé mohou hledat produkty a služby právě ve chvíli, kdy je skutečně potřebují. Pokud jste tedy instalatérem v dané oblasti, vlastníte kavárnu, restauraci, nebo provozujete jazykové kurzy, s velmi vysokou pravděpodobností vaše služby budou uživatelé vyhledávat po celý den přes mobilní telefon. Byla by proto velká chyba, kdyby váš web nebyl pro vaše potenciální zákazníky vyhledatelný a předběhla vás vaše konkurence.
Autor: Ing. Radka Křivánková a kolektiv
Zdroj: webseoanalytics