SEO jako nedílná součást marketingu vaší firmy – zjistěte, jak na to

SEO jako nedílná součást marketingu vaší firmy
Zjistěte, jak dostat vaši firmu, nabídku služeb či e-shop na přední místa ve výsledcích vyhledávání. Naučte se s námi používat základy SEO neboli optimalizaci pro vyhledávače – je to snazší, než byste čekali.

S termínem SEO už jste se určitě někdy setkali. Možná také víte, že se pod touto zkratkou ukrývá pojem „optimalizace pro vyhledávače“. Víte ale, jaký skutečný dopad může mít SEO na marketing vaší firmy?

Je důležité obsadit první příčky

Představte si sami sebe v roli zákazníka. Nutně potřebujete sehnat nějakou službu nebo hledáte produkt, po kterém toužíte vy či někdo z vašich blízkých. Co uděláte? Nevydáte-li se rovnou prozkoumávat obchody či firmy ve vašem okolí, pak určitě začnete vyhledávat možné nabídky na internetu. S největší pravděpodobností otevřete nějaký prohlížeč, jako je Google či Seznam, a zadáte do něj výraz, který hledáte. Následně na vás vyskočí seznam s výsledky. A teď ruku na srdce. Na který odkaz kliknete? Zvolíte některý z těch, které se nacházejí na prvních pozicích, nebo budete listovat seznamem a procházet i několik stránek? Odpověď je asi jednoznačná – a potvrzují ji i výzkumy. Většina lidí reflektuje pouze několik prvních řádků s výsledky vyhledávání a klikne většinou na jeden z prvních tří.

A to je přesně ta zásadní informace pro vás jakožto majitele firmy. Chcete-li mít co nejvíce zákazníků a dostat se do co největšího povědomí publika, co potřebujete? Správně – potřebujete se umisťovat na předních příčkách ve vyhledávačích. A přesně k tomu vám pomůže SEO.

SEO jako záruka informací

Pomocí SEO neboli optimalizace pro vyhledávače sdělíte vyhledávačům, že vaše webové stránky nabízejí hodnotné informace a přinášejí uživatelům přesně to, co hledají. Abyste se dostali do popředí zájmu a zajistili si, že se váš web bude objevovat na prvních místech ve vyhledávání, máte dvě možnosti – buď se můžete obrátit na SEO experta, který se postará o nastavení celého procesu od A do Z (ale samozřejmě si za to nechá zaplatit), nebo se můžete pustit do úprav vašeho webu sami. Nepotřebujete k tomu žádná školení, s našimi radami to zvládnete.

Jak se SEO začít

SEO pro webové stránky znamená především technickou optimalizaci, průzkum klíčových slov a jejich následnou implementaci do vašeho webu, jakož i neustálé zlepšování obsahu vašich stránek tak, aby bylo pro uživatele i vyhledávače snazší je najít. Zní to komplikovaně? Nebojte, stačí, když se pustíte do následujících kroků.

Proveďte kontrolu webových stránek

Prvním krokem, který byste měli udělat, je provést audit vašich stránek. Při něm je potřeba zkontrolovat následující:

Rychlost: Načítají se vaše webové stránky dostatečně rychle, nebo si u jejich načítání stihnou návštěvníci uvařit kafe? Rychlost načtení není důležitá jen pro uživatele samotné, ale má zásadní vliv také na hodnocení ze strany vyhledávačů – ty upřednostňují stránky, které se v SERP neboli výsledcích vyhledávání načtou rychleji.
Responzivní zobrazení: Jsou vaše stránky optimalizovány pro různá zařízení a zobrazují se tak správně na počítači, tabletu i mobilu? Většina lidí dnes k vyhledávání na internetu používá mobilní zařízení – pokud se váš obsah nepřizpůsobí šířce jejich displeje a nebude srozumitelný a esteticky působící, s největší pravděpodobností odejdou ke konkurenci.
Chybové stránky a nefunkční odkazy: Uznejte sami, že nejvíce vás vytočí to, když kliknete na odkaz a objeví se vám hláška s chybou 404, která udává, že hledaná stránka neexistuje. V takovém případě se většina uživatelů naštve a odchází pryč. Pro návštěvníky i vyhledávače je tato chyba signálem toho, že web není udržován a nepovažují ho za důvěryhodný. Abyste tomu předešli, je třeba tyto chyby odhalit. Není potřeba procházet celý web stránku po stránce. Skvěle vám k tomu poslouží nejrůznější placené i neplacené nástroje, jako například Xenu, Deadline Checker či Google Analytics.
Bezpečnost: Pokud se vašim návštěvníkům zobrazí v prohlížeči informace o tom, že váš web není bezpečný, pravděpodobně jej vůbec nenavštíví. Nebudou se totiž dobrovolně vystavovat žádným rizikům a už vůbec ne zadávat osobní údaje na místech, která nejsou důvěryhodná. Proto je důležité, aby váš web běžel na HTTPS protokolu a byl zabezpečen SSL certifikátem. Zlepšíte si tak důvěryhodnost nejen u zákazníků, ale i svou pozici ve výsledcích vyhledávání.
Názvy stránek: Pro správnou optimalizaci pro vyhledávače je nezbytné, aby každá stránka byla pojmenována jasným a výstižným názvem. Zkontrolujte také, zda nemáte některé stránky pojmenovány duplicitně, aby si tak navzájem nekonkurovaly ve výsledcích vyhledávání.
Optimalizace klíčových slov: Klíčová slova jsou jedním z nejdůležitějších faktorů SEO. Jejich správný výběr a začlenění do textu jsou nezbytné pro to, aby vás vyhledávač našel. K výběru vhodných klíčových slov slouží nejrůznější nástroje, ale zpočátku bohatě postačí, když je nastavíte podle vašeho zaměření, nabízených služeb, toho, co zákazníci mohou v souvislosti s vaší firmou hledat. Zároveň je třeba myslet na to, že klíčová slova musí být používána s mírou a vás obsah by měl být především hodnotný, nikoliv „přecpaný“ klíčovými slovy.

Optimalizujte své webové stránky

Optimalizujte své webové stránky

Jakmile provedete výše uvedenou kontrolu nejdůležitějších faktorů pro SEO, je na čase přejít na další krok, který vám pomůže získat lepší hodnocení při vyhledávání. Zde přicházejí na řadu klíčová slova a jejich začlenění do těch nejdůležitějších oblastí. Jak už jsme zmínili výše, je třeba zvolit správná klíčová slova. Neméně důležité však ale také je umístit je na správná místa. Kam tedy s nimi, aby zlepšila vaši pozici ve vyhledávání? Musí být umístěna:

• v názvu stránky
• v meta popiscích
• na začátku obsahu stránky
• v nadpisech H1 a H2
• u popisků obrázků, tzv. alt tagy, v nichž jsou obsažena klíčová slova

Optimalizace vašich webových stránek však není jen o začlenění klíčových slov. Hlavní část SEO strategie by měla představovat tvorba obsahu. Je třeba zásobovat váš web pravidelnými dávkami nových informací, ať už ve formě příspěvků na blog, videí, recenzí apod. Díky tomu, že vaše stránky budou „živé“, se dostanete na vyšší místa ve výsledcích vyhledávání.

Tvořte hodnotný obsah, do kterého zapojíte v přiměřené míře vhodná klíčová slova, a úspěch vás nemůže minout.

Zvyšte svou popularitu pomocí zpětných odkazů

Zpětné odkazy neboli linkbuilding představují další efektivní SEO nástroj a patří k jedním z nejdůležitějších hodnotících faktorů vyhledávačů. O co se jedná? Jednoduše řečeno, zpětné odkazy jsou externí odkazy umístěné na cizích webech, které odkazují na vaše stránky, a to nezávisle na tom, zda tento odkaz vede na hlavní doménu nebo jakoukoliv podstránku. Vyhledávače při svém organickém vyhledávání preferují kvalitní obsahy a zpětný odkaz vedoucí na vaše stránky je přesvědčuje o tom, že právě vy nabízíte relevantní informace, když na ně odkazuje někdo cizí.

Čím více renomovaných webů bude na vaše stránky odkazovat, tím vyšší pozice pravděpodobně dosáhnete ve výsledcích vyhledávání.

Princip je jasný. Otázkou však zůstává, jak generovat velké množství zpětných odkazů. Zde je návod:

Vytvářejte kvalitní obsah: Budete-li na své stránky umisťovat hodnotné informace, které navíc budou unikátní, a budou nabízet pomoc např. s řešením nějakého problému, nebo objasní určité téma, pak máte velkou šanci, že tento obsah někoho zaujme, bude jej sdílet nebo na něj odkáže. Tyto informace nemusí být jen v podobě textu, ale například i v podobě videí, infografiky či fotografií.
Spolupracujte: Další možností, jak získat zpětné odkazy na vaše stránky, je guestblogging neboli spolupráce s renomovanými blogy, e-shopy, weby. Domluvte se, že pro ně napíšete hodnotný článek, za který nebudete požadovat žádnou finanční odměnu, pouze zpětný odkaz na vaše stránky umístěný v textu. I když vám sepsání kvalitního obsahu zabere třeba i několik hodin nebo dokonce dní, tato časová investice se vám vyplatí, pokud si jej následně přečte několik tisíc uživatelů. Důležité je volit ke spolupráci takové weby, které mají tematicky podobné zaměření. Na webu zaměřeném na vaření asi těžko někdo bude hledat radu, jak vybrat digitální fotoaparát…
Používejte interní zpětné odkazy: Vyhledávače kromě externího linkbuildingu zohledňují také interní zpětné odkazy, tedy prolinkování v rámci vašeho webu. Odkazujte v rámci jednotlivých stránek na jiné podstránky – vždy ale zkontrolujte, zda je stránka, na kterou vkládáte odkaz, skutečně funkční.
Zaplaťte si PR článek: Další možností, jak o sobě dát vědět a získat zpětné odkazy, je sepsání PR článku. Důležité je, aby se nejednalo o reklamní nabídku nebo sepsání běžně dostupných faktů z oboru. PR článek by měl čtenářům přinést hodnotné informace. Nevýhodou tohoto způsobu získávání zpětných odkazů je to, že za zveřejnění PR článku si budete muset ve většině případů zaplatit.
Sdílejte obsah na sociálních sítích: Jakmile zveřejníte nějakou zajímavou informaci na vašem webu, umístěte odkaz i na sociální sítě, na kterých jste aktivní. Bude-li daný obsah opravdu hodnotný, lidé jej začnou mezi sebou aktivně sdílet.

Dostaňte se na vrchol

Dostat se na přední příčky ve vyhledávačích není otázkou jednoho dne. Jedná se o dlouhodobější proces, na kterém je třeba neustále pracovat. Díky radám, které jsme vám poskytli v tomto článku, však máte k dispozici základní vodítko, jak s optimalizací pro vyhledávače pracovat. Tyto základy SEO vám pomohou dostat se zase o kus výš, zviditelnit se a získat nové zákazníky.

Při uplatňování SEO strategií vždy pamatujte na střídmost a pravidelnost. Nepřehánějte to s klíčovými slovy, pravidelně kontrolujte aktuálnost vašich stránek a odkazů, u obsahu upřednostněte kvalitu před kvantitou. Dodržujte tato pravidla a pusťte se do práce ještě dnes. Jen tak máte šanci dostat se až na vrchol.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp