Od chvíle, kdy Instagram představil Reels, je internet srovnává s TikTokem – a to poměrně brutálně. A nyní, když jsou reklamy Reels aktuální, je jejich rivalita citelnější než kdykoli předtím. Které PPC reklamy tedy fungují lépe: TikTok nebo Reels? Výsledky vás možná překvapí!
Reklamy TikTok vs. Reels: Hypotéza
Jak Instagram, tak TikTok patří mezi nejoblíbenější platformy sociálních médií a každá z nich má jednu miliardu aktivních uživatelů měsíčně, ale TikToku trvalo pět let, než tohoto čísla dosáhl, oproti 7,7 rokům u Instagramu. Vzhledem k úspěchu, vývoji a viralitě TikToku se může zdát, že reklama bude na této platformě fungovat lépe. Ale je tomu skutečně tak?
Nastavení experimentu
Aby společnost Creatopy, která prováděla experiment, získala přesné výsledky, ze kterých by mohla vyvodit jasné závěry, zachovala v nastavení experimentu stejné proměnné:
- Na obou platformách spustili stejné 15sekundové produktové video se stejným cílem (reach), reklamním textem, denním rozpočtem, celkovými výdaji, cílením na lokalitu atd., a to ve stejném časovém období (14. září – 5. října 2021).
- Přidali vlastní frekvenční limit, aby se vyhnuli únavě z reklamy. Koneckonců, poslední věc, kterou si každý marketér přeje, je, aby se lidé nudili nebo byli otráveni jeho reklamami.
- Použili pouze zájmové cílení (namísto opětovného cílení na uživatele, kteří již s reklamami interagovali): uživatelé ve věku 25 až 44 let, kteří projevili zájem o vzdělávání, technologie nebo aplikace.
Úplné nastavení experimentu si můžete prohlédnout v tabulce níže:
|
TikTok |
Instagram Reels |
Cíl |
Dosah |
Dosah |
Denní rozpočet |
50 USD |
50 USD |
Celkové výdaje |
1 000,28 USD |
1 011,01 USD |
Věk |
25–44 let |
25–44 let |
Vlastní frekvenční limit |
1 imprese/2 dny |
1 imprese/2 dny |
Umístění |
Spojené státy americké |
Spojené státy americké |
Výsledky
|
TikTok |
Instagram Reels |
Dosah |
199 477 |
389 298 |
Počet zobrazení |
228 537 |
604 350 |
Náklady/1 000 oslovených |
5,03 USD |
2,60 USD |
Počet kliknutí 28 36 |
28 |
36 |
CTR |
0,01 % |
0,01 % |
CPC |
35,72 USD |
28,08 USD |
CPM |
4,38 USD |
1,67 USD |
Reklama na Instagram Reels překonala reklamu na TikToku ve všech oblastech:
- Dosah a zobrazení: Instagram Reels dosáhl 389 298 uživatelů a získal 604 350 zobrazení, zatímco TikTok dosáhl pouze 199 477 uživatelů a získal 228 538 zobrazení. Náklady na 1 000 oslovených lidí byly u Reels také přibližně poloviční než u TikToku, a to 2,60 USD oproti 5,03 USD.
- Počet kliknutí: Reklama Reels přinesla 38 kliknutí oproti pouhým 28 kliknutím u TikToku. Je důležité zmínit, že TikTok Ads Manager nezobrazuje rozdíl mezi kliknutími na odkaz a kliknutími na reklamu tak, jak to dělá Facebook Ad Manager, takže všechna kliknutí na reklamu TikTok byla započítána dohromady.
- Náklady: Ačkoli CPC a CPM byly na obou platformách poměrně vysoké kvůli vysokému počtu zobrazení a nízkému počtu kliknutí, Instagram Reels byl stále levnější než TikTok: CPC 28,08 USD oproti 35,72 USD a CPM 1,67 USD oproti 4,38 USD. Znamená to širší dosah při nižším CPC a nižším CPM, což je to, co chcete.
- Konverze: Ani na jedné platformě nedošlo k žádným konverzím – ale to se dalo očekávat. Obě kampaně byly nastaveny na zvyšování povědomí o značce, takže konverze nebyly hlavním cílem.
- Publikum: Tým se také podíval na seznam států USA, které byly nejoblíbenější, co se týče impresí. Zjistili, že Kalifornie, Texas, Florida a New York byly na prvních čtyřech místech u obou platforem. Vzhledem k tomu, že tyto čtyři státy jsou z hlediska počtu obyvatel největší, daly se tyto výsledky očekávat.
Pět nejlepších států pro obě platformy najdete v následující tabulce:
|
TikTok imprese |
Instagram Reels imprese |
Kalifornie |
53 556 |
114 318 |
Texas |
29 907 |
56 153 |
Florida |
13 796 |
39 543 |
New York |
12 038 |
36 902 |
Ohio |
8 098 |
21 090 |
S ohledem na všechny tyto skutečnosti můžeme s jistotou prohlásit Instagram Reels za vítěze tohoto závodu. Pro všechny, kteří sázeli na vítězství TikToku, to bylo překvapení. Je jasné, že i když TikTok vykazuje působivý a konzistentní růst, Instagram má stále několik triků v rukávu.
Možné faktory, které mohly měření zkreslit
- Věkový rozdíl: K úspěchu reklamy Instagram Reels mohl přispět demografický rozdíl těchto dvou sociálních médií. Největší věkovou skupinou na TikToku jsou lidé ve věku 18–24 let, zatímco na Instagramu je to 25–34 let. Uživatelé Instagramu tedy pomalu, ale jistě stárnou. Když se tedy tým zaměřil na uživatele ve věku 25 až 44 let, vznikla větší skupina uživatelů, které mohli na Instagramu oslovit.
- Obsah: Často může být chybou v mezikanálové reklamě používat na každé platformě úplně stejné video. Pokud se nesnažíte provést určitý test, je nejlepší prostudovat charakteristiky platforem a jejich publika a podle toho přizpůsobit reklamu.
- Každá firma je jiná: Neexistuje žádná záruka, že Instagram Reels bude vždy vítězit. Tento experiment prohlásil Reels za vítěze, ale pouze pro tuto reklamu a publikum. Jiný typ reklamy, s jiným nastavením, spuštěný v jiném časovém rozmezí, může snadno přinést jiné výsledky. Rozhodně se vyplatí experimentovat s vlastními reklamami a zjistit, která je pro vaši firmu nejlepší.
Reklamy TikTok vs. Instagram Reels: Postřehy z experimentu
Jestli si z tohoto experimentu můžeme něco odnést, pak je to, že nikdy nepodceňujte žádnou platformu, dokud si ji sami nevyzkoušíte. Ať už plánujete marketing na TikToku, Instagram Reels nebo na jakékoli jiné platformě sociálních médií, vždy nezapomínejte testovat, testovat a testovat.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com