Reklamy na Facebooku pro pojišťovací agenty

Reklamy na Facebooku pro pojišťovací agenty
Facebook je jednou z nejúčinnějších platforem pro marketing služeb pojišťovacích agentů. Pokud hledáte nové klienty, na Facebooku je určitě naleznete.

Ačkoli TikTok, YouTube a Instagram jsou také velice účinnými marketingovými kanály, jednou z nejspolehlivějších platforem pro marketing je stále Facebook. Tuto sociální síť každý měsíc aktivně používá přibližně 2,89 miliardy lidí a mnoho z nich patří ke klíčovým demografickým skupinám pro různé pojišťovací produkty. Pro pojišťovací agenty tak mohou být PPC reklamy na Facebooku účinným nástrojem pro získávání nových potenciálních zákazníků a generování nových obchodů.

Reklamy na Facebooku dokážou obrovsky rozšířit váš dosah

Facebook oslovuje široké publikum a jako pojišťovacímu agentovi vám tato platforma jistě pomůže rozšířit dosah pomocí vysoce účinných reklam. Přibližně 28 % mileniálů a 29 % lidí narozených v roce 1960 a později používá internet k vyhledávání a nákupu pojištění a většina z nich je také uživateli Facebooku.

Průzkum trhu ukazuje, že většina uživatelů Facebooku – zhruba 71,9 % – jsou dospělí ve věku 18 až 44 let. Tento segment tvoří například řidiči, majitelé domů a další skupiny obyvatel hledající lepší a cenově dostupnější možnosti pojištění, které jim jako prodejce můžete poskytnout.

Ačkoli největší skupinu uživatelů Facebooku tvoří muži ve věku 25 až 34 let, kteří pokrývají přibližně 19 % uživatelů, ženy obecně klikají na reklamy na Facebooku častěji než muži. V průměru uživatelé Facebooku kliknou na přibližně 12 reklam měsíčně. Pokud některý z těchto uživatelů hledá cenově dostupné pojištění, vaše PPC reklamy na Facebooku mohou být tím prvním, co při hledání možností na internetu najde.

Základy reklam na Facebooku

Ne každý, kdo se denně přihlašuje na Facebook, tráví svůj čas klikáním na reklamy. Mezi další oblíbené činnosti uživatelů patří lajkování a sdílení příspěvků, interakce s přáteli prostřednictvím jednotlivých časových os a skupin a sledování videí s vypnutým zvukem.

Lidé tuto sociální síť používají také k vyhledávání a interakci s firmami. I když možná již používáte Facebook ke sdílení obsahu se svými současnými zákazníky, Facebook Ads vám umožní tento dosah rozšířit, protože vaše příspěvky se zobrazí i lidem, kteří vás nesledují. Reklamy vypadají jako jakékoli jiné příspěvky na časové ose uživatele, ale jsou uvedeny jako "sponzorované".

Typy kampaní pro vaše cíle

PPC reklamy na Facebooku umožňují nejen cílení na konkrétní publikum. Můžete totiž také vytvářet různé typy reklam v závislosti na svých cílech a záměrech.

Získávání potenciálních zákazníků

Jedním z nejčastějších cílů kampaní je generování nových zákazníků. Můžete vytvořit reklamy na Facebooku zaměřené na získávání potenciálních zákazníků, které jsou určeny lidem, kteří vás ještě neznají, jimž můžete nabídnout dostatečně přesvědčivý důvod, proč navštívit vaše webové stránky. Potenciální zákazníci vám zanechají e-mailový kontakt, s jehož pomocí je můžete dále oslovit.

Základem úspěšné PPC reklamy na Facebooku je vzbudit v návštěvnících dostatečnou zvědavost, aby na reklamu klikli. Vaše reklama by měla obsahovat text, který jasně sděluje, co děláte, a podněcuje lidi, aby se chtěli o vaší nabídce dozvědět více. Pokud lidé na vaši reklamu kliknou, můžete je přivést na vstupní stránku, kde se mohou zaregistrovat do vašeho e-mailového newsletteru a získat další informace. Pomocí pravidelně zasílaných e-mailových zpráv se můžete prezentovat jako skutečný odborník na dané téma a posléze adresáty přesvědčit, aby se stali vašimi klienty.

Jakmile získáte kontakty na nové potenciální zákazníky, udržujte s nimi kontakt. Segmentujte svůj e-mailový seznam, abyste mohli sledovat, jak se o vás dozvěděli, a co by je mohlo zajímat, podle toho, na kterou reklamu klikli.

Zlepšení prodeje

Dalším možným cílem vašich reklam na Facebooku může být prodat více pojistek. Stejně jako chcete z náhodných uživatelů internetu udělat potenciální klienty, chcete také dosáhnout konverzí a skutečného prodeje. Použití tohoto typu reklamního cílení na Facebooku vám umožní oslovit nové i stávající zákazníky s podrobnějšími informacemi o vašich produktech a službách a přesvědčit je, že stojí za to jich využít.

Například reklamy s fotografiemi a s přesvědčivým textem mohou vyvolat potřebu toho, co prodáváte, zatímco videoreklama může ukázat, jaký užitek budou mít zákazníci z vašeho produktu nebo služby.

Vyzdvihněte své nejoblíbenější produkty, abyste vzbudili zájem a přivedli zákazníky na své webové stránky. Aby však měla PPC reklama co největší účinek, nesměrujte zákazníky na hlavní stránku webu. Namísto toho směřujte každou z reklam přímo na stránku produktu, který reklama propaguje. Dosáhnete tak mnohem lepšího konverzního poměru.

Facebook

Budování vztahů se zákazníky

Sociální média jsou jedním z nejlepších marketingových nástrojů pro budování vztahů s klienty. Pokud je cílem vaší reklamy najít nové zákazníky, se kterými budete v budoucnu spolupracovat, vytvořte reklamy, které novým uživatelům ukáží, co získají, když se připojí k vaší komunitě.

Vaše reklamy by měly být podobné organickým příspěvkům ve vašem kanálu. Vzhledem k tomu, že vaším cílem je přimět nové lidi, aby si oblíbili vaši stránku a komunikovali s vámi, měla by být vaše výzva k akci zaměřena na připojení se ke kanálům sociálních médií. Uvádějte formulace jako "Připojte se ke konverzaci na Facebooku" a podobně.

Definujte své cíle

Než začnete propagovat své služby na Facebooku, definujte své cíle. Marketing na Facebooku pro pojišťovací agenty se často provádí za účelem získání nových potenciálních zákazníků a zvýšení návštěvnosti vašich webových stránek.

Vaše cíle vám pomohou přizpůsobit reklamy tak, aby efektivněji dopadly na vaši cílovou skupinu. Pokud je vaším cílem generovat nové potenciální zákazníky, může vaše reklama zdůrazňovat výhody různých pojistných smluv a vybízet k registraci do vašeho e-mailového newsletteru.

Možná budete chtít, aby si lidé stáhli vaši aplikaci, která jim usnadní správu plateb a pojistných událostí. V takovém případě můžete vytvořit videoreklamu, která podrobně popisuje výhody a funkce vaší aplikace s odkazem, který lidem umožní její stažení.

Nastavte si firemní účet na Facebooku

Možná již máte účet Facebook Business, abyste mohli komunikovat se stávajícími zákazníky. V takovém případě v klidu přeskočte na další krok. Pokud však business účet na Facebooku dosud nemáte, založte si ho. Zvolte relevantní profilový obrázek, který uživatelům usnadní identifikaci vaší firmy. Většina pojišťovacích agentů používá profesionální fotografii svého obličeje nebo logo společnosti.

Napište podrobný popis svého podnikání včetně typů pojistek, které nabízíte. Pokud například prodáváte životní pojištění, pojištění domácnosti nebo pojištění automobilů, ve svém profilu tyto informace uveďte.

Přidejte své telefonní číslo, e-mail a provozní dobu. Usnadněte klientům kontakt s vámi přímo z Facebooku přidáním kontaktního tlačítka do vašeho profilu.

Vytvořte PPC reklamu

Vaše cíle vám umožní navrhnout přesvědčivý inzerát se zajímavými vizuálními prvky. Pomocí telefonu natočte krátké video, které přivede lidi na vaše webové stránky, aby se dozvěděli více o pojištění, které nabízíte. Popřípadě můžete v grafickém programu vytvořit fotografii s reklamním textem.

Použijte Správce reklam na Facebooku

Ve Správci reklam vyberte nejprve možnost Vytvořit reklamu. Facebook vám umožní vybrat si cíl reklamy ze seznamu s několika možnostmi, díky čemuž bude vaše reklama moci lépe cílit na klienty. Dále vyberte své publikum. Můžete jej definovat podle lokality, demografických údajů, zájmů nebo jiných kritérií.

Po výběru publika se rozhodněte, kde chcete reklamu spustit. Pokud si nejste jisti nejvhodnějším kanálem, stačí kliknout na možnost Automatické umístění. Poté nastavte rozpočet, vyberte formát a zadejte objednávku.

Změřte návratnost svých reklam na Facebooku

Po zveřejnění reklamy na Facebooku můžete pomocí nástroje Facebook Ads Manager měřit její úspěšnost. Zjistíte, kolik lidí vaše reklamy vidělo, kolik a na jaké reklamy kliklo, kolik z nich splnilo konverzní cíl (sjednali si schůzku nebo si objednali pojištění) atd. Tyto údaje vám napoví, jak můžete svou reklamní strategii na Facebooku ještě vylepšit, aby dosahovala ještě větších úspěchů.

Proveďte analýzu konkurence

Projděte si svůj vlastní kanál na Facebooku a podívejte se, jaké reklamy zveřejňuje vaše konkurence. Pokud ve svém feedu žádné reklamy nevidíte, vyhledejte sponzorované příspěvky. Podívejte se také na stránky ostatních pojišťovacích agentů a poznamenejte si, které příspěvky mají největší ohlas. Pravděpodobně to bude na každé stránce jinak, ale může vám to pomoci generovat nápady pro vaše vlastní reklamy.

Moudře si vyberte cílovou skupinu

Své reklamy můžete cílit několika způsoby. Pokud vás zajímá hledání klientů ve vaší oblasti, začněte výběrem publika podle místa. Chcete-li oslovit lidi, kteří vás zatím neznají, zkuste se zaměřit na různé zájmy, například na majitele malých firem nebo novopečené rodiče.

Výběr správného publika vám pomůže zvýšit míru prokliků. Když zadáte správné údaje, algoritmus Facebooku zobrazí vaše reklamy uživatelům, na které chcete cílit, a u kterých je velká pravděpodobnost konverze.

Pokud vaše první reklama nefunguje podle vašich představ, hrajte si s různými cílovými skupinami, dokud nenajdete to, co funguje.

Přizpůsobte reklamy ročním obdobím

Jako pojišťovací agent jistě víte, že v různých obdobích roku jdou více na odbyt různé typy pojištění a mění se také důvody, proč se lidé pojišťují. Pomocí sezónních reklam proto oslovte lidi v různých ročních obdobích a prodávejte běžné pojišťovací produkty kreativním způsobem. V létě tak můžete zveřejnit inzerát akcentující možnost nehody během dovolené či úrazu u bazénu, v zimě zase zranění při lyžování.

Používejte vysoce kvalitní fotografie

Lidé na reklamu nekliknou, pokud je na ní rozmazaný obrázek. Na reklamu také nekliknou, pokud nepoznají, co se jim snažíte nabídnout. Úspěch vašich inzerátů bude proto významnou měrou záviset na zvolených obrázcích. Vybírejte pouze kvalitní fotografie, které vyjadřují to, co děláte, a souvisejí s vašimi pojistnými produkty.

Pokud vedete kampaň na Facebooku zaměřenou na čerstvé řidiče kvůli pojištění auta, použijte dramatickou fotografii krásného auta, které mělo právě nehodu. Dbejte na to, aby nebyla příliš názorná, pouze aby lidem ukazovala, jaké škody může nehoda způsobit na jejich novém autě.

Získat kvalitní fotografie není nic těžkého. Na internetu existuje spousta fotobank zdrojů vysoce kvalitních fotografií, které můžete použít zdarma nebo za malý poplatek. Pokud pořizujete vlastní fotografie, použijte dobré osvětlení a zachovejte jednoduchou kompozici fotografie bez rušivých elementů. Z fotografie by mělo být na první pohled jasné, co se jí snažíte vyjádřit.

Nepotřebujete ani drahý fotoaparát většina chytrých telefonů dnes disponuje fotoaparáty, které vytvářejí vysoce kvalitní snímky. Použijte ten svůj ke zhotovení přitažlivých snímků, na které budou chtít lidé kliknout.

Používejte existující příspěvky

Facebook umožňuje vytvářet reklamy z již existujících příspěvků. Pokud máte organický příspěvek na Facebooku, který získal hodně lajků a sdílení, přeměňte ho na reklamu. S každou kampaní nemusíte začínat od nuly. Někdy stačí váš stávající obsah. Upravte jej, přidejte výzvu k akci a použijte jej v nové reklamní kampani.

Ve Správci reklam je možnost "Použít existující příspěvek". Když zvolíte tuto možnost, Facebook vám zobrazí příspěvky, které jste vytvořili. Klikněte na jeden z nich a vytvořte reklamu.

Reklamy na Facebooku pečlivě testujte

Vzhledem k tomu, že si u reklam na Facebooku můžete nastavit vlastní rozpočet, začněte v malém a nejprve jich několik vyzkoušejte. Použijte přitom takzvané A/B testování. Vytvořte dvě podobné reklamy s mírně odlišnými sděleními a pro každou reklamu vytvořte kampaň. Změřte jejich výsledky mezi sebou a zjistěte, která z nich je úspěšnější.

Testovací kampaně jsou také dobré pro zúžení cílové skupiny. Můžete spustit stejnou reklamu, ale cílit na různé lidi a změřit výsledky, abyste zjistili, která skupina si vede lépe.

Pokud je například vaším cílem přilákat nové zákazníky, můžete spustit jednu reklamu na základě polohy a demografických údajů a jinou reklamu na základě demografických údajů a zájmu. Budete moci zjistit, která reklama generovala nejvyšší míru kliknutí a konverzí.

Pomocí testování reklam budete moci postupně vylepšovat vaše PPC reklamy, abyste získali nejlepší výsledky za nejnižší cenu.

Zapojte do práce také Instagram

Prostřednictvím Facebook Ads Manageru můžete spravovat také PPC reklamy na Instagramu. Při výběru umístění reklamy si můžete vybrat buď Facebook, Instagram nebo obojí. Zkuste spustit některé své reklamy na obou platformách, abyste zjistili, jak oslovují různá publika.

Pokud umisťujete reklamy na Instagram, ujistěte se, že jsou vaše fotografie naformátovány tak, aby vypadaly dobře jako čtverec. Takto se totiž zobrazují příspěvky na Instagramu, takže fotografii ořízněte a zjistěte, zda některé relevantní části fotografie při zobrazení na Instagramu nakonec nezmizí.

Propagujte svou značku

Vaše webové stránky a vizitky jsou pravděpodobně označeny výrazným logem, písmem a barvami. Tyto prvky vaší značky byste měli přenést i do svých reklam na Facebooku. Pokud používáte na vašem webu určité barevné schéma, mělo by se to odrážet i ve vzhledu vašich reklam na Facebooku.

Text reklamy vytvořte pomocí fontu, který se shoduje s písmem na vašich webových stránkách a vizitkách. Pokud jste agentem velké pojišťovny, podívejte se na její směrnice pro tvorbu značky. Možná získáte přístup k šablonám, které vám proces tvorby reklamy usnadní.

PPC reklama na Facebooku se neobejde bez výzvy k akci

Každá vaše reklama na Facebooku by měla mít cíl, který vám pomůže vytvořit výzvu k akci. Pokud je vaším cílem přimět lidi, aby vás kontaktovali a sjednali si schůzku, výzva k akci může znít "Zavolejte nám ještě dnes a zjistěte, jak vám můžeme pomoci". Chcete-li získat odběratele e-mailového newsletteru, vytvořte výzvu k akci, která lidem řekne, aby se přihlásili k odběru, a uveďte odkaz na registrační formulář. Vaše reklama by nikdy neměla nechat diváky na pochybách, co mají dělat dál.

Začněte propagovat své služby na Facebooku ještě dnes

Výhoda PPC reklam na Facebooku spočívá v tom, že jsou účinné a uživatelsky přívětivé. Možnost nastavení malých rozpočtů vám umožní vyzkoušet nové taktiky, aniž byste museli utratit všechny peníze z marketingového rozpočtu za jedinou reklamu. Začněte v malém a brzy vám Facebook začne přivádět nové zájemce o vaše pojišťovací služby.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp