Pro každého online podnikatele či digitálního marketéra je využití síly placených kampaní ve vyhledávačích a na sociálních sítích (a měření jejich výsledků) naprosto klíčové. Pokud dosud váháte, zda zapojit PPC reklamu na sociálních sítích do vašeho marketingového mixu, pravděpodobně si kladete otázky typu: "Vyplatí se mi PPC reklama?", "Za kliky na PPC reklamu musím platit, neprodělám na tom?" nebo "Kolik peněz mi může PPC reklama přinést?". Pojďme si tedy společně odpovědět na tyto otázky týkající se PPC reklamy na sociálních sítích.
Vyplatí se mi PPC reklama?
PPC reklama, na rozdíl od organické návštěvnosti, přináší výsledky ihned po spuštění. Zatímco SEO je běh na dlouhou trať, PPC reklamu stačí jen spustit a začnou k vám proudit návštěvníci. Za každého z nich ovšem musíte zaplatit určitou částku, je proto důležité nastavit PPC kampaň tak, aby byla profitabilní. Naštěstí patří mezi další výhody placené PPC reklamy prakticky absolutní kontrola nad vašimi výdaji. Neustále můžete mít přehled, kolik za které klíčové slovo zaplatíte, kolik vám přivedlo návštěvníků, zákazníků a kolik jste na něm vydělali. Naprosto přesně tak víte, zdali se vám PPC reklama vyplácí, či ne.
Proč moje PPC reklama nevydělává?
Pokud se vám vaše reklamní úsilí v PPC kampani nevrací, je třeba podívat se na příčiny této komplikace a přijmout opatření k jejich odstranění. Ve skutečnosti ne každá PPC kampaň bude úspěšná hned od začátku, zlepšení lze dosáhnout pouze poučením se z chyb, proto se zaměříme na několik hlavních problémů, kvůli kterým PPC reklamy často přicházejí o zisk.
Nastavení příliš nízkého rozpočtu
Toto je zajímavá skutečnost, která vás možná překvapí, protože ačkoli se většina lidí při stanovení rozpočtu PPC zaměřuje na jeho horní hranici kvůli možnosti nadměrného utrácení, existuje také riziko ztrátovosti, pokud do kampaně nenapumpujete dostatečný kapitál.
Existuje několik způsobů, jak může omezený rozpočet snížit šance PPC reklamy na úspěch, například tím, že vás vyloučí z přihazování na nejzajímavější klíčová slova, nebo tím, že zabrání vašim reklamám dosáhnout takové viditelnosti a objemu, aby dokázaly oslovit vaši zamýšlenou cílovou skupinu.
To samozřejmě neznamená, že byste měli zbytečně vyhazovat peníze za neúspěšné PPC reklamy, ale spíše to, že je lepší přidělit reklamám rozpočet, který bude mít skutečný význam, než rozpočet, který jim nedovolí naplno rozvinout jejich potenciál.
Příliš široký záběr klíčových slov
Výzkum klíčových slov a výběr těch, která budou mít největší dopad z hlediska prokliků a konverzí, je jedním z nejlepších způsobů, jak dosáhnout slušné návratnosti investic do PPC kampaní. Mnoho inzerentů však nedokáže odolat pokušení pojistit se a pokusit se najít nevyužitý potenciál v dalších neznámých klíčových slovech, i když jen malé procento z nich bude skutečně úspěšné.
Tento postup hraní si se slovy může v některých případech fungovat, ale většinou se mnohem více vyplatí analyzovat data a najít klíčová slova, která vám skutečně přinášejí zisk, a ta poté upřednostnit.
Zklamání návštěvníků irelevantními vstupními stránkami
Pokud se vám podařilo vytvořit atraktivní PPC reklamu, která je vyladěná tak, aby přitahovala zájem návštěvníků, je to stále jen polovina úspěchu. Musíte se také ujistit, že vaše vstupní stránky skutečně splňují to, co reklama slibuje, a jsou schopny uspokojit potenciální zákazníky.
Jedním z nevětších hříchů PPC reklamy je buď přehnaně vychvalovat to, co nabízíte, nebo zkreslovat to, co návštěvníci po kliknutí najdou. Čím méně je obsah stránky relevantní k původnímu textu reklamy nebo hledaným klíčovým slovům, tím horší dopad bude mít na vaši značku.
►Místo vzbuzování přehnaného očekávání, nebo dokonce zavádění, se snažte stručně sdělit, co mohou návštěvníci na cílové stránce očekávat, a zdůrazněte skutečné přednosti tohoto obsahu, aby vaše PPC reklama vyčnívala z davu.
Ignorování konverzního poměru
A konečně, pokud nevěnujete pozornost konverzním poměrům, ale soustředíte se pouze na počet kliknutí, které vaše reklamy generují, pak můžete zbytečně vyhazovat peníze.
Výkonnost PPC kampaní musíte měřit na základě toho, kolik lidí konvertuje, a jaké byly náklady na jejich konverzi v kontextu počtu kliknutí, která nakonec konverzi nepřinesla. Pokud jste utratili za PPC reklamu například 10 000 Kč, které vám přinesly 2 000 návštěvníků, může to vypadat dobře. Ale pokud zjistíte, že jen 10 z nich si něco koupilo a vy jste vydělali pouze 8 000 Kč, ve skutečnosti jste v mínusu.
Správa úspěšné PPC kampaně může vypadat jako složitý proces, ale rozhodně stojí za to, abyste jí věnovali řádnou péči. Dokážete se tím vyhnout nákladným marketingovým kalamitám, s nimiž se potýká mnoho vašich konkurentů.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com