Digitální marketing zcela změnil způsob, jak prokázat důvěryhodnost firem. To, co si uživatelé na internetu myslí a sdílejí o konkrétních produktech, má mnohem vyšší váhu než informace od výrobce. Online recenze jsou ale důležité také pro SEO!
Dnes žijeme v době digitálního marketingu. Produkty a služby běžně vyhledáváme na internetu, a dokonce se na různých diskuzích ptáme na zkušenosti s nimi. Spokojenost ostatních uživatelů je pro nás mnohdy klíčová.
Online hodnocení zkrátka významně ovlivňuje rozhodovací proces. Zákazníci totiž nejdříve hledají uživatelské recenze a až pak se rozhodují, zda produkt koupí či nikoliv.
Proč recenze ovlivňují lokální SEO?
Recenze nejsou jen důležitou součástí rozhodovacího procesu zákazníků. Jsou také velmi důležité pro lokální SEO neboli postavení v žebříčku místního vyhledávání.
Recenze patří mezi velice významné faktory, které přímo ovlivňují hodnocení webových stránek. Podle Googlu pozitivní názory významně zvýší viditelnost firmy v SERPu. Google dokonce nabízí možnost interakce, tedy odpovědí na jednotlivé recenze.
Nebojte se negativních recenzí
Online recenze nemusí být vždy pozitivní. I s negativními recenzemi se ale dá pracovat. Snažte se na ně odpovídat a najít řešení, vysvětlit důvod, proč se něco nepovedlo a omluvit se. Komunikujte se svými zákazníky. A vše hned bude vypadat lépe.
Jak recenze ovlivňují lokální SEO?
Že uživatelské recenze ovlivňují pozici webu ve vyhledávání, už víme. Jak ale ovlivňují SEO konkrétně?
- Zvýšení CTR – Je velmi pravděpodobné, že uživatelé kliknou na odkaz vedoucí na váš web, uvidí-li zároveň pozitivní recenze.
- Nový obsah – uživatelské recenze zároveň nenásilným způsobem vytvářejí další obsah. A každý další obsah je pro SEO přínosem.
- Zpětné odkazy – při online recenzích je často odkazováno na web, kde je produkt prodáván. A tematické zpětné odkazy jsou rozhodně faktorem, který posunuje pozici webu ve vyhledávačích výše.
Jak získat uživatelské recenze?
Online recenze by měly vznikat, pokud možno, přirozeně, a ne příliš rychle, protože by jinak mohly být vnímány jako falešné. Co tedy můžete pro získání recenzí udělat?
V první řadě svou firmu zaregistrujte do služby Moje firma na Googlua vytvořte si účet v rámci sítě Google+. Aby se vaše firma zobrazovala ve výsledcích vyhledávání v rámci Map Google, je třeba získat alespoň 5 recenzí. Toto ale rozhodně není nedosažitelný cíl.
Dále si vytvořte stránky na sociálních sítích. Například Facebook také umožňuje vkládání recenzí. Skvělou volbou je také požádat zákazníky o zpětnou vazbu například prostřednictvím emailu, který je možné zaslat po obdržení zásilky od vás.
Cest, jak zlepšit pozici webových stránek, je spousta. A uživatelské recenze jsou jednou z možností, která hraje v hodnocení webu velkou roli a rozhodně by neměla být opomíjena.
Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv