Proč jsou online recenze důležité pro SEO?

SEO
To, co si uživatelé na internetu myslí a sdílejí o konkrétních produktech, má mnohem vyšší váhu než informace od výrobce. Online recenze jsou ale důležité také pro SEO!

Digitální marketing zcela změnil způsob, jak prokázat důvěryhodnost firem. To, co si uživatelé na internetu myslí a sdílejí o konkrétních produktech, má mnohem vyšší váhu než informace od výrobce. Online recenze jsou ale důležité také pro SEO!

Dnes žijeme v době digitálního marketingu. Produkty a služby běžně vyhledáváme na internetu, a dokonce se na různých diskuzích ptáme na zkušenosti s nimi. Spokojenost ostatních uživatelů je pro nás mnohdy klíčová.

Online hodnocení zkrátka významně ovlivňuje rozhodovací proces. Zákazníci totiž nejdříve hledají uživatelské recenze a až pak se rozhodují, zda produkt koupí či nikoliv.

Proč recenze ovlivňují lokální SEO?

Recenze nejsou jen důležitou součástí rozhodovacího procesu zákazníků. Jsou také velmi důležité pro lokální SEO neboli postavení v žebříčku místního vyhledávání.

Recenze patří mezi velice významné faktory, které přímo ovlivňují hodnocení webových stránek. Podle Googlu pozitivní názory významně zvýší viditelnost firmy v SERPu. Google dokonce nabízí možnost interakce, tedy odpovědí na jednotlivé recenze.

Nebojte se negativních recenzí

Online recenze nemusí být vždy pozitivní. I s negativními recenzemi se ale dá pracovat. Snažte se na ně odpovídat a najít řešení, vysvětlit důvod, proč se něco nepovedlo a omluvit se. Komunikujte se svými zákazníky. A vše hned bude vypadat lépe.

Jak recenze ovlivňují lokální SEO?

Že uživatelské recenze ovlivňují pozici webu ve vyhledávání, už víme. Jak ale ovlivňují SEO konkrétně?

  • Zvýšení CTR – Je velmi pravděpodobné, že uživatelé kliknou na odkaz vedoucí na váš web, uvidí-li zároveň pozitivní recenze.
  • Nový obsah – uživatelské recenze zároveň nenásilným způsobem vytvářejí další obsah. A každý další obsah je pro SEO přínosem.
  • Zpětné odkazy – při online recenzích je často odkazováno na web, kde je produkt prodáván. A tematické zpětné odkazy jsou rozhodně faktorem, který posunuje pozici webu ve vyhledávačích výše.

Jak získat uživatelské recenze?

Online recenze by měly vznikat, pokud možno, přirozeně, a ne příliš rychle, protože by jinak mohly být vnímány jako falešné. Co tedy můžete pro získání recenzí udělat?

V první řadě svou firmu zaregistrujte do služby Moje firma na Googlua vytvořte si účet v rámci sítě Google+. Aby se vaše firma zobrazovala ve výsledcích vyhledávání v rámci Map Google, je třeba získat alespoň 5 recenzí. Toto ale rozhodně není nedosažitelný cíl.

Dále si vytvořte stránky na sociálních sítích. Například Facebook také umožňuje vkládání recenzí. Skvělou volbou je také požádat zákazníky o zpětnou vazbu například prostřednictvím emailu, který je možné zaslat po obdržení zásilky od vás.

Cest, jak zlepšit pozici webových stránek, je spousta. A uživatelské recenze jsou jednou z možností, která hraje v hodnocení webu velkou roli a rozhodně by neměla být opomíjena.

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: http://www.webseoanalytics.com/blog/

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp