Každý z obchodníků, který někdy zkoušel propagovat svůj byznys pomocí PPC reklamy, již dnes pravděpodobně ví, že osvědčenými postupy v PPC reklamě jsou důkladná segmentace, přesné cílení na publikum, výběr správných klíčových slov a využívání sesbíraných dat o výkonu reklamy k její další optimalizaci. Protože se však PPC platformy vyvíjejí, aplikují nové funkce ve jménu automatizace, ochrany soukromí, a v neposlední řadě se mění i chování zákazníků, měli bychom aktualizovat i strategie, které používáme k dosažení co nejvyššího výkonu PPC reklam.
PPC strategie, které byste měli používat v roce 2021
Téměř žádná ze strategií a nástrojů popsaných v tomto článku není nová. Co je nové, je role, kterou tyto strategie hrají v dnešním světě PPC reklam. Vzhledem k tomu, že Google odebral modifikované rozšířené shody a málo frekventované výrazy ve vyhledávání, Facebook Ads nás omezil na pouhých osm konverzních událostí a konec používání cookies třetích stran předefinoval prakticky vše, některé strategie a nástroje, které byly v minulosti opomíjeny jako nepříliš účinné, se nyní dostávají na vrchol.
Spojte rozšířenou shodu s cílením na publikum, abyste uspěli i bez modifikované rozšířené shody
Google přestal používat modifikované rozšířené shody, což zdůvodnil tím, že "rozšířená shoda je nyní efektivnější při zvyšování výkonu" a že modifikovaná široká shoda a frázová shoda se často překrývaly. I přesto, že je rozšířená shoda efektivnější, vždy s sebou ponese riziko plýtvání penězi na málo konverzní provoz. Pokud ji však zkombinujete s cílením na publikum, můžete získat podobné výhody s mnohem nižším rizikem.
Jak na to:
V podstatě řeknete své reklamě, aby se zobrazovala při jakémkoli vyhledávání, které kontextově odpovídá vašemu klíčovému slovu v rozšířené shodě, ale pouze pokud pochází od někoho z vybraného cílového publika.
Tímto způsobem, i když se nezobrazíte na nejlepší dotaz, zobrazíte se alespoň správným osobám a dosáhnete určitého zviditelnění vaší značky. A protože toto publikum stejně bude vyhledávat relevantní dotazy, "riziko" široké shody se dále snižuje. A možná dokonce najdete nové výrazy nebo publika, na která se můžete zaměřit, popřípadě je vyloučit. Pokud chcete bezpečně rozšířit své PPC kampaně, zvýšit povědomí o vaší značce či objevit nová klíčová slova, tato strategie pro vás bude velmi užitečná.
►Než začnete, zkontrolujte nastavení své kampaně a ujistěte se, že neobsahuje žádná omezení nebo vyloučení, která by mohla tuto strategii učinit neúčinnou. Pro začátek budete také potřebovat solidní seznam negativních klíčových slov.
Přeměňte aplikaci YouTube Studio na nástroj pro optimalizaci videí a zobrazování reklamy
YouTube Studio je všeobecně známé jako centrum pro tvůrce, ale po propojení s účtem Google Ads se z něj stane neocenitelný nástroj nejen pro optimalizaci videoreklamy. Proč? Protože YouTube Studio vám umožní přístup k datům a poznatkům, které ve standardním reportu Google Ads nenajdete. Co můžete v YouTube Studiu dělat?
• Najít a eliminovat místa, kde vám utíkají peníze: V reportu Typ zařízení můžete přidat sloupce "Kliknutí na kartu" a "Průměrné procento zobrazení" a najít všechny typy zařízení, na kterých se zobrazují vaše reklamy, ale nedochází k žádným kliknutím na kartu.
• Vytvářet vlastní publika: V přehledu Externí zdroje můžete identifikovat zdroje mimo YouTube, které posílají návštěvnost na vaše videa, a poté je použít k vytvoření vlastních publik pro kampaně Display, Video nebo Discovery.
• Získat nápady na umístění video reklam: V přehledu Navrhovaná videa zjistíte, která videa se objevují v závěrečných návrzích, a můžete je použít pro nápady na umístění videí nebo kanálů.
• Zdokonalit své videoreklamy: Report Klíčové momenty vám ukáže přesné momenty ve vašich videích, kdy se diváci zapojili nebo přestali video sledovat. Díky tomu poznáte, kde mají vaše reklamy slabá místa, která můžete vylepšit.
Získejte nové nápady na klíčová slova pomocí služby Microsoft Advertising Intelligence
Microsoft Advertising Intelligence je nástroj pro plánování klíčových slov, ke kterému získáte přístup stažením pluginu pro Excel. Při správném použití můžete objevit nová klíčová slova, která by vám jinak proklouzla mezi prsty (nebo která byste možná nebyli schopni objevit prostřednictvím omezeného přehledu vyhledávaných termínů). Jak na to? Stačí vložit do Excelu seznam klíčových slov. Následně získáte seznam doporučených klíčových slov s objemem, odhady nabídek a spoustou dalších metrik.
Spouštějte reklamy na generování potenciálních zákazníků a rozšiřte tak sběr dat první strany
Vzhledem k tomu, že soubory cookie třetích stran jsou v závěrečné fázi své životnosti, je nyní pro inzerenty prioritou sběr dat první strany. I když můžete (a měli byste) na své stránky umístit formuláře, které shromažďují e-mailové adresy a další informace o zákaznících, můžete tento sběr dat škálovat pomocí reklam s lead gen formuláři, zejména na Facebooku. Můžete to udělat dvěma způsoby:
• Prvním z nich je přidání vlastních otázek do formuláře reklamy na Facebooku. Protože však více polí může snížit míru vyplnění, můžete místo toho zvolit pole, která se automaticky vyplní na základě informací, které uživatel zveřejnil ve svém profilu.
• Druhým způsobem je požádat pouze o e-mail, abyste získali velký objem potenciálních zákazníků. Poté odběratelům zasílejte e-mailingové kampaně, které budují důvěru ve vaši značku a zároveň je posílají na váš web. Tito návštěvníci, jejichž důvěru jste si již získali, nyní budou na vašem webu s větší pravděpodobností vyplňovat tamní formuláře s dalšími poli pro sběr dat první strany.
►Aby vám návštěvníci byli ochotni poskytnout svůj e-mail a další informace, měli byste jim na oplátku nabídnout něco hodnotného, takzvaný lead magnet. Může jít například o vzorek zdarma, slevový kupon, či cokoli jiného, kvůli čemu budou lidé z vaší cílové skupiny ochotni poskytnout své informace.
Začněte s optimalizací PPC reklamy ještě dnes
V současné době se vše překotně mění a svět PPC reklam rozhodně není výjimkou. Abyste si udrželi svou konkurenční výhodu, případně vaše konkurenty předehnali, je zapotřebí využít každé příležitosti a každého nástroje, který vám může pomoci vylepšit či zefektivnit vaše PPC reklamy. Inspirujte se nástroji zmíněnými výše a začněte s optimalizací vašich PPC kampaní co nejdříve.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com