Dne 26. dubna 2021 byla spuštěna aktualizace iOS 14, která zavedla push oznámení, jenž uživatele vyzve, aby aplikacím povolili nebo zakázali sledování své aktivity. Podle celosvětových statistik se 88 % uživatelů iOS 14 během prvních dvou týdnů po spuštění rozhodlo sledování odmítnout.
Jelikož jsou PPC inzerenti na sledování a retargetingu do značné míry závislí, tato nová aktualizace ohrožuje celou jejich reklamní strategii. Problém se bude jen zhoršovat s tím, jak bude stále více chytrých telefonů aktualizováno na nejnovější systém iOS.
Nicméně není vše ztraceno. V následujícím textu nabízíme několik tipů, jak můžete znovu cílit na uživatele iOS, kteří se odhlásili ze sledování, a minimalizovat dopad aktualizace na vaše reklamní kampaně.
Segmentujte své publikum na uživatele Androidu a iOS
Reklamní kampaně na Facebooku umožňují cílit na uživatele iOS, uživatele Androidu nebo na oba. Vzhledem k tomu, že se aktualizace týká pouze uživatelů systému iOS, je cílení pouze na uživatele systému Android nejjednodušším krokem, který můžete v této nové situaci udělat.
Podívejte se pozorně na své předchozí kampaně a zjistěte, který operační systém vaše publikum používá. Pokud jich velká většina používá systém Android, bude mít smysl cílit v kampaních pouze na uživatele systému Android. Vzhledem k tomu, že data získaná od uživatelů systému iOS budou zkreslená, může to být pro vaši společnost nejlepší volba.
►Ačkoli však uživatelé systému Android nabídnou přesnější údaje, cílení pouze na ně by mohlo být také katastrofální, pokud uživatelé systému iOS tvoří velkou část vašeho publika.
Chcete-li tento problém obejít, rozdělte své publikum na uživatele iOS a uživatele Androidu a podle toho rozdělte rozpočet kampaně. Vaše reklamy zasáhnou část klíčového publika, ale omezíte peníze vynaložené na uživatele, kteří negenerují cenná data.
Přidejte do svých odkazů sledovací kódy UTM
UTM je zkratka pro "Urchin Tracking Module". Jedná se o zkrácené textové kódy připojené na konec adresy URL, které slouží k identifikaci návštěvnosti přivedené na konkrétní webové stránky konkrétními kampaněmi, reklamními sadami nebo reklamami.
►Vzhledem k tomu, že identifikátor UTM je součástí jedinečné adresy URL, kterou obdrží každý uživatel, nejsou UTM nedávnou aktualizací systému iOS nijak ovlivněny.
Facebook umožňuje marketérům přidávat parametry UTM do PPC reklam. Jakmile jsou URL adresy vašich reklam vyzbrojeny parametry UTM, můžete pomocí služby Google Analytics sledovat uživatele, kteří byli na vaši stránku odkázáni prostřednictvím Facebooku. Tato metoda poskytuje informace o počtu návštěvníků, kteří se na váš web dostali kliknutím na konkrétní reklamu. Kromě toho lze parametry UTM použít také ke sledování soukromě sdíleného obsahu, což je něco, co Facebook běžně neumí.
Určení 8 nejcennějších událostí Facebook pixelu
Před aktualizací systému iOS bylo nejlepší praxí umístit pixel na každou stránku a sledovat cokoli, co uživatel může dělat. Zatímco však dříve jste mohli umístit libovolný počet událostí Facebook pixelu, nyní je povoleno pouze 8 událostí na jednu doménu.
Vzhledem ke změnám je nyní třeba zvážit, kterých 8 pixelových událostí je pro vaši firmu nejcennějších. Mějte na paměti, že všechny kampaně optimalizované skrze pixely, které nespadají do tohoto výběru, budou pozastaveny, dokud neprovedete úpravy.
Mějte také na paměti, že pokud uživatel aktivuje na vašem webu více událostí, Facebook nahlásí pouze tu s nejvyšší prioritou. Pokud tedy například uživatel navštíví vaši vstupní stránku, přidá položku do košíku a provede nákup, bude nahlášen pouze nákup.
►Proto musíte pečlivě analyzovat svá data, abyste zjistili, které události pixelů by měly zůstat součástí vaší strategie. Obecně platí, že události jako "Nákup" by měly mít nejvyšší prioritu, zatímco méně kritické události jako "Přidat do košíku" nebo "Přihlásit se k odběru" by měly být zváženy až později.
Rozšiřte své publikum
Od aktualizace systému iOS nyní potřebujete pro úspěšnou reklamní kampaň výrazně širší publikum. To vynahradí ztrátu dat od uživatelů iOS a poskytne algoritmu Facebooku dostatek podkladů pro práci.
Díky většímu publiku budou vaše kampaně udržitelnější, takže je třeba získávat více návštěvníků na vrcholu prodejního trychtýře. Své publikum můžete například rozšířit tím, že při nastavování kampaní vynecháte definice zájmů, věku nebo pohlaví. Nebo můžete jednoduše sloučit více dříve definovaných publik do jednoho.
Přesný přístup bude záviset na vaší předchozí segmentaci, takže se musíte sami rozhodnout, zda je to pro vaši společnost vhodné. Pokud například provozujete místní firmu, která působí v omezené geografické oblasti, nemusí pro vás toto řešení vůbec fungovat. Nezoufejte však, stále existuje spousta dalších možností, jak můžete cílit na místní publikum a prezentovat své zboží nebo služby relevantním lidem.
Využijte seznamy zákazníků a e-mailové seznamy pro retargeting
Čistý a udržovaný seznam stávajících a potenciálních zákazníků byl vždy nezbytnou součástí každého marketingového nástroje. Od aktualizace systému iOS se stal nepostradatelným.
Přestože u uživatelů, kteří se odhlásili, již nelze sledovat určité aktivity, můžete do Facebooku importovat seznamy e-mailů a zákazníků a použít je k vytvoření vlastních a podobných publik.
Přesné složení seznamů bude záviset na typu vašeho podnikání. Dbejte však na to, abyste algoritmu Facebooku poskytli dostatek podrobností, například hodnotu nákupů zákazníka. Tím zajistíte, že algoritmus bude mít dostatek údajů k tomu, aby mohl efektivně uplatnit retargeting na tyto zákazníky.
Nakonec mějte na paměti, že pokud vaše firma nabízí širokou škálu produktů a služeb, které se ne vždy překrývají, mohou takto sestavená publika obsahovat uživatele, kteří ne zcela splňují vaše kritéria. Zkuste tedy otestovat alternativní možnosti a zjistit, které parametry cílení fungují nejlépe.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com