Ochraňte své pozice mezi PPC reklamami ve vyhledávání

Ochraňte své pozice mezi PPC reklamami ve vyhledávání
Zvyšování ceny za proklik není řešením. Pojďte se podívat na techniky, které vám umožní udržet se na špici výsledků vyhledávání.

Jaký je nejlepší způsob, jak zajistit, aby byla vaše PPC reklama v horní části stránky s výsledky vyhledávání?  Pro mnohé se zdá odpověď docela jasná - jednoduše zaplatit více než konkurence. Ale i když vám agresivní PPC strategie jistě může zajistit nejlukrativnější místa na stránce s výsledky vyhledávání, mnoho firem zapomíná na obranné strategie, které pomocí monitorování placeného vyhledávání dokážou ochránit vaše pozice před zneužíváním vaší značky v placené reklamě. Je důležité, abyste dohlíželi a monitorovali výskyt vaší značky a klíčových slov v placeném vyhledávání. Zneužívání vaší značky v reklamě konkurence vede nejen ke zvýšení ceny za proklik na vaší straně, ale také k snížení důvěry ve vaši značku.

Jak ochránit vaši značku před zneužitím v PPC reklamě?

Obrana spočívá v monitorování vaší konkurence, a v případě, že identifikujete reklamy porušující vaše autorská práva, v oznámení zneužití vyhledávačům, což by mělo vést k odstranění reklam parazitujících na vaší značce.

Pokud však nejste dostatečně obeznámeni s pravidly používání ochranných známek ve vyhledávačích, může být obtížné poznat rozdíl mezi reklamou porušující autorská práva a reklamou vyhovující pravidlům PPC platformy.

V mnoha případech totiž může být reklama cílící na značková klíčová slova povolena vyhledávači, například pokud PPC reklamy používající ochranné známky směřují na stránky legitimních prodejců nebo na informační weby.

Dvě hlavní pravidla, která omezují použití výrazů chráněných ochrannou známkou v placeném vyhledávání

V textu nebo nadpisu reklamy nelze použít výrazy chráněné ochrannou známkou, pokud reklama přesměruje uživatele na web, kde není jasné, zda je inzerent prodejcem nebo informačním webem.

Co to znamená? Občas se může stát, že inzerent cílí na chráněnou obchodní značku, aby tak přesměroval návštěvnost na svůj web, kde se nachází další reklamy. Této metodě, kdy reklama vede k dalším reklamám, se říká reklamní arbitráž a jejím cílem je inkasovat rozdíl mezi cenou za přivedení návštěvníka na stránku s reklamami a cenou, kterou dostane inzerent za kliknutí na reklamu na cílové stránce. Tento způsob inzerce není PPC platformami povolen, a pokud jej nahlásíte, budou reklamy zneužívající vaši značku zablokovány.

Výrazy chráněné ochrannou známkou nelze používat v reklamních textech nebo titulcích konkurenčním způsobem.

Co to znamená? Představte si, že vlastníte značku "Josef Novák  - instalatér" a váš konkurent Dvořák bude cílit na název vaší firmy své PPC reklamy, které ovšem povedou zákazníky, kteří hledají konkrétně instalatéra Josefa Nováka, k jeho konkurentovi Dvořákovi. Pan Dvořák tak nejen přetahuje panu Novákovi jeho zákazníky a parazituje na jeho značce, ale navíc mu poškozuje jeho dobré jméno.

V takovém případě se jedná o konkurenční použití ochranné známky, které vyhledávače nepovolují, a tato reklama by byla také po nahlášení odstraněna.

Podniknutí kroků k ochraně vaší pozice

Jakmile pochopíte, jak vypadá porušování ochranných známek, musíte zahájit aktivní hledání problémů. Můžete to samozřejmě provést ručně tak, že jednou týdně prohledáte seznam prioritních klíčových slov v několika vyhledávačích a poté přímo kontaktujete osoby, které zneužívají vaše ochranné známky, nebo rovnou požádáte PPC platformu o odstranění těchto reklam. Bohužel však mnoho lidí, kteří mají na zneužívání značek postavený byznys plán, používá různé techniky, které ztěžují jejich odhalení právoplatným vlastníkem. Může jít například o geotargeting (zobrazování reklam na místech, kde se inzerent domnívá, že je obchodník neuvidí) nebo dayparting (nastavení zobrazování reklam v denní době, kdy se inzerent domnívá, že je nebudete sledovat), V případě, že máte více ochranných značek, může být ruční sledování poměrně časově náročné a drahé. V takovém případě je lepší použít automatizovaná řešení, která dokážou porušení vašich práv vyhledávat a nahlašovat automaticky.

Chraňte své investice

Značková klíčová slova přinášejí velmi cílenou a lukrativní návštěvnost, což z nich dělá lákavý cíl pro různé druhy internetových obchodníků. Pokud však tito lidé nehrají podle pravidel a snaží se pouze parazitovat na vaší značce, může to mít pro vaše podnikání velmi negativní dopad. Nejen, že cena za proklik (CPA) těchto značkových klíčových slov neúměrně roste a přicházíte o zákazníky, ale dochází i k výraznému poškozování vašeho dobrého jména. Zákazník, který klikne na takovou reklamu v domnění, že se ocitne na vašem webu, který hledá, místo toho skončí na stránce plné agresivní reklamy a malware, nebo na stránce méně kvalitního konkurenčního produktu, nebude příliš rád a sníží to důvěru i ve vaši značku a vaše produkty.

Přijetím vhodných opatření na obranu své značky v placené reklamě můžete optimalizovat vaše online investice, posílit vztahy s dobrými partnery a chránit uživatelskou zkušenost svých zákazníků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp