
Zákaznická hodnocení jsou jedním z nejdůležitějších zdrojů informací o spotřebitelích s jedinečnou osobní zkušeností s vašimi produkty nebo službami. Firmy a společnosti však častokrát recenze nakupujících plná nesmírně cenných dat pouze shromažďují, vyhodnocují, ale dál už s nimi nepracují. Možná proto, že kromě implementace potřebných nástrojů na web je recenze prakticky nic nestojí.
Jenže z přímočaré zpětné vazby a uživatelského obsahu lze vytěžit mnohem více. V následujícím průvodci se dozvíte, jak pomocí nástroje Screaming Frog recenze získat a následně je ve spolupráci s generativní umělou inteligencí přetvořit na poutavé a hodnověrné produktové popisky.
Vytáhněte recenze z webu
Crawlovací program Screaming Frog disponuje dlouhé věky funkcí Custom Extraction umožňující vám vytáhnout ze svého webu prakticky cokoliv, co budete chtít.
Díky nedávným aktualizacím je ovšem tento proces o poznání jednodušší než dříve.
- Cesta vede přes Konfigurace > Vlastní > Vlastní extrakce > Přidat. V tabulce se objeví nová položka, kterou pojmenujte Recenze.
- Poté klikněte na tlačítko Globus a s využitím interaktivních funkcí vytvořte konkrétní výtažek.
- Ve vizuálním editoru vložte do adresního řádku URL ukázkové stránky produktu, po jejím načtení stránku prohledejte a najděte recenze. Následně na danou oblast klikněte.
- V sekci Návrhy pak můžete vidět, jak Screaming Frog generuje automatické návrhy příkazů regulárního výrazu nebo CSS k extrahování textu.
V tomto okamžiku nejspíš budete muset přistoupit k úpravě nastavení, aby jste vytáhli přesně ten text, který chcete. K zachycení veškerého obsahu recenzí využijte vykreslený náhled HTML.
Nyní nastal čas na provedení zkušebního procházení. Ještě než pak budete pokračovat, ověřte ve Screaming Frog v sekci Vlastní extrakce, že text je vyjmutý správně.
Propojte Screaming Frog s OpenAI
Pokud je všechno v pořádku a Screaming Frog vytáhl vaše recenze, můžete postoupit o krok dál, tedy k umístění recenzí do OpenAI. Díky tomu pak může ChatGPT texty analyzovat a tvořit z nich popisky.
Nejprve je však nutné zajistit, aby Screaming Frog mohl ukládat HTML.
Postupujte přes Konfigurace > Pavouk > Extrakce a zkontrolujte, jestli máte v seznamu zaškrtnuté obě položky HTML, tedy Store HTML a Store Rendered.
Následně nastavte Screaming Frog pro připojení k umělé inteligenci OpenAI. Budete k tomu potřebovat vygenerovaný klíč OpenAI API.
Až jej dostanete, přesuňte se do Configuration > API Acces > AI > OpenAI, a tam svůj klíč vložte.
Zadejte výzvu
Na kartě Konfigurace výzvy klikněte na Přidat a novou výzvu pojmenujte ji Popisky produktů. V rozbalovacím seznamu Text stránky vyberte Vlastní extrakce > Recenze. Díky tomu může Screaming Frog odeslat vyjmuté texty OpenAI.
Do pole Zadejte výzvu napište svůj prompt. Jakou bude mít podobu, to záleží čistě na vás, ale mohl by vypadat třeba takto: “Níže nalezneš všechny recenze konkrétního produktu z mých webových stránek. Napiš mi prosím na jejich základě popisek tohoto produktu.”
Jakmile výzvu zadáte, otestujte si výsledný výstup pomocí tlačítka Přehrát vedle výzvy. Po kliknutí se vám otevře Open AI Prompt Tester a můžete si přečíst výsledný text při vkládání ukázkové stránky.
Začněte s procházením
Ve Screaming Frog přejděte do režimu Spider, vložte ORL domovské stránky a spusťte procházení. Používá-li váš web k načítání recenzí JavaScript, zkontrolujte, zda máte povolené procházení JavaScriptu, bez kterého by Screaming Frog tento obsah nenašel.
Až bude procházení dokončeno, jděte v pravém postranním panelu na AI > Popis produktu, a tam najdete nové popisky produktů.
Zrevidujte výstupy
Protože umělá inteligence není úplně dokonalá a stále dělá chyby, nechte vygenerované popisky zkontrolovat a upravit SEO copywriterem. Takovou revizi provádějte i u všech ostatních textů vytvořených AI.
Díky kontrole odhalíte případné nedostatky a doladíte popisky z pohledu člověka, který produkty zná.
Chcete-li jít ještě dál, můžete eventuálně spouštět všechna hodnocení vašich produktů prostřednictvím OpenAI. To umožní modelům umělé inteligence získat pestřejší informace o produktech a na jejich základě tvořit sofistikovanější texty související s tím, co vaši zákazníci nejvíce chválí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com