Aby se vaše stránky zobrazovaly přednostně zákazníkům z nejbližšího okolí, je potřeba zaměřit se na takzvané "lokální SEO", jehož nepostradatelnou součástí je váš online profil na Google mapách a ve službě Moje firma na Googlu. Tyto profily musí obsahovat všechny důležité informace o vaší firmě, na které by se zákazník mohl chtít zeptat, včetně adresy či otevírací doby. Aby lokální SEO fungovalo, musí být tyto informace přesné a aktuální, což pro drobného podnikatele, který neví, kam dříve skočit, může být poněkud náročné na čas. V Googlu to dobře vědí, a proto zprovoznili novou možnost, která aktualizaci profilů na Googlu znatelně zjednodušuje. Komunikovat se svými zákazníky a aktualizovat informace o vaší firmě nyní můžete ze stejného místa pomocí přímých zpráv.
Aktualizujte svůj firemní profil přímo ve Vyhledávání a Mapách Google
Abyste dokázali udržet informace ve vašem profilu co nejpřesnější, můžete je aktualizovat přímo z profilu vaší firmy ve Vyhledávání a Mapách Google. Chcete dnes zavřít o něco dříve? Budete mít otevřeno mimořádně i o víkendu? To vše je potřeba zákazníkům okamžitě sdělit. Ve vašem profilu můžete editovat informace o vaší provozovně, přidávat fotografie, odpovídat na recenze i všetečné dotazy zákazníků a také vytvářet vlastní příspěvky. Nezapomeňte se podívat i na nový přehled výkonu ve vyhledávání, který obsahuje statistiky interakcí zákazníků s vaším firemním profilem.
Komunikujte se zákazníky přímo z aplikace Mapy Google
Pokud máte ověřený svůj firemní profil na Googlu, můžete svým zákazníkům posílat zprávy přímo z aplikace Mapy Google. Jediné, co musíte udělat, je zapnout zasílání zpráv z vašeho firemního profilu. Po zapnutí můžete začít na Mapách Google reagovat na dotazy a podněty zákazníků v sekci obchodních zpráv na kartě „Aktualizace“. Díky této možnosti budete moci mnohem lépe komunikovat s potenciálními zákazníky, kteří budou mít šanci zeptat se na to, co je zajímá, ještě předtím, než se k vám vydají.
Komunikace je klíč
Zákazníci mohou zahájit konverzaci z libovolného příspěvku, který vytvoříte. Pokud se vám například pokouší zavolat a vy nebudete právě u telefonu, mohou vám přes váš profil poslat zprávu. Obzvláště dnes, v době pandemie, je online komunikace se zákazníky velmi důležitá. I když najdou na internetu vaši firmu, nevědí, jestli momentálně funguje, nebo je v důsledku pandemie či vládních restrikcí zavřená. Okamžité a přesné informace, které poskytnete zákazníkům z nejbližšího okolí, mohou znamenat rozhodující faktor, proč dát přednost právě vaší firmě.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com