Na konferenci F8 pro vývojáře Facebooku byla letos v březnu oznámena nová reklamní funkce aplikace Instagram. Tato stále populárnější sociální síť uvádí na trh novou funkci Shopping from Creators (Nákupy od tvůrců), která umožňuje influencerům v jejich příspěvcích označovat značky, které nosí nebo používají, takže si je uživatelé mohou jediným kliknutím koupit přímo v aplikaci.
Tato funkce bude v nadcházejících týdnech k dispozici malé skupině jednotlivců, maloobchodníků s módou a mediálním značkám, jako jsou sestry Kardashianovy, Gigi Hadid, Vogue, GQ, Hypebeast a Refinery29. Tvůrci obsahu budou moci zatím označovat pouze značky, které jsou součástí beta verze Instagram Checkout.
Jak tato nová funkce ovlivní reklamu na Instagramu?
Služba Shopping from Creators je součást úsilí Instagramu v oblasti sociálního marketingu, při kterém se snaží snížit počet kroků, které musí uživatel podniknout od prvního spatření produktu na instagramovém účtu oblíbeného influencera až po samotný nákup. Přidá také další důvod, zejména módním značkám, k ještě hlubší spolupráci s influencery. Samotným uživatelům obsahu Instagramu umožní služba Checkout prohloubit vztah s oblíbenými značkami a zlepšit jejich nákupní zážitek v rámci Instagramu.
►Samotné módní značky mohou využít výhod širšího dosahu, protože jejich produkty budou pomocí služby Checkout snadněji distribuovány po celém Instagramu prostřednictvím influencerů a jejich fanoušků.
Více o Instagram Shopping from Creators
Tím, že influenceři získají možnost přímého prodeje produktů v rámci svých příspěvků, sjednocuje Instagram své sociální a obchodní funkce a pomáhá také lidem aktivním na Instagramu s monetizací jejich účtů. Influenceři jsou velmi často oslovováni svými fanoušky s dotazy na to, jaké značky nosí nebo kde si kupují konkrétní šaty, hodinky nebo módní doplňky. Dříve museli na tyto dotazy složitě odpovídat. Nyní návštěvníkům stačí pouze kliknout na tag, který se objeví přímo na fotografii v Instagramu.
►Díky nákupním tagům přímo v příspěvcích tak bude mnohem snazší poskytnout svým fanouškům a odběratelům přesně ty informace, které hledají.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com