Nejčastější SEO chyby na blozích

Nejčastější SEO chyby na blozích
Nabízí váš blog skvělý obsah, ale neobjevuje se na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání? Možná je chyba v SEO. Jakým chybám byste se měli vyvarovat?

Nabízí váš blog skvělý obsah, ale neobjevuje se na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání? Možná je chyba v SEO. Jakým chybám byste se měli vyvarovat?

Internetový marketing se za posledních 10 let změnil. Google neustále mění algoritmus, na jehož základě kterého vyhodnocuje, na kolikátém místě ve výsledcích vyhledávání se bude daný web zobrazovat. a vzrostly Vzrostly také požadavky na optimalizaci pro vyhledávače neboli SEO. Proč ale někdy u blogů klasické SEO praktiky selhávají?

Neoptimalizovaná struktura klíčových slov

Navzdory vzestupu technologií sémantického vyhledávání a strojového učení by stále měla být věnována dostatečná pozornost výzkumu klíčových slov. Veškerý obsah na webu by měl být propojen podle témat a klíčových slov s vašimi obchodními cíli.

Pokud obsah pokrývá pouze témata a klíčová slova neřešíme, jak pak můžeme vědět, kdo je naše publikum a na jaké otázky hledá odpovědi? Klíčová slova zkrátka stále slouží jako most mezi úmyslem uživatele a informačním obsahem. Optimalizovaný obsah klíčových slov pomáhá umístit jednotlivé webové stránky tak, aby získaly vyšší hodnocení a zobrazovaly se na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání.

U blogů pak doporučujeme zaměřit se na tzv. logn tail klíčové fráze, tedy fráze, které jsou málo vyhledávané. Blogeři často neumí optimalizovat své nadpisy, meta tagy ,ani obsah s cílovými frázemi. A právě fráze klíčových slov budou často v textu popisu v SERPu označeny tučně, což potenciálně zvýší míru prokliku.

Vyvarujte se však nadměrně optimalizovanému obsahu. Při vysoké hustotě klíčových slov si můžete spíše uškodit. Vaše stránka pak totiž může být považována za spam.

Nekonzistentní interní odkazy

Interní odkazy jsou jedním z nejvíce hodnocených aspektů SEO. Interní odkazy pomáhají uživatelům přejít na související obsah a rychleji tak procházet vaše stránky. Proveďte proto důkladný audit vnitřních odkazů a zaznamenejte si, které webové stránky mají nejvyšší autoritu. Jednoduše pak vložte interní odkazy na tyto stránky s tím, že povedou na jiné důležité stránky.

Nedostatečné texty

Možná jste již několikrát slyšeli, že důležité je psát pro čtenáře, nikoliv pro vyhledávače. Poskytujte čtenářům zajímavé informace, které budou napsány čtivě. Zvažte také skutečnost, že průměrná délka pozornosti je odhadována na osm sekund. Nevynechávejte proto nadpisy, vyznačte tučně důležitá slova nebo věty atd., aby uživatel při prvním skenování věděl, o čem si ve vašem článku může přečíst. Dbejte také na poutavý nadpis, který podpoří zájem uživatele přečíst si daný článek.

Neoptimalizované obrázky a videa

Většina blogerů stále ignoruje optimalizaci obrázků a videí. Neoptimalizované formáty a velikosti obrázků jsou jednou z nejběžnějších chyb, která se pak přímo promítá do rychlosti načítání stránky a zhoršuje tak výkonnost SEO. Při optimalizaci videí uložte všechny své video soubory do jedné složky a vytvořte mapu videoklipů pro vyhledávače, které budou vaše videa indexovat.

Špatná propagace obsahu

Špatná propagace je snad nejčastější slabinou blogů i webů malých podniků. Ať už je obsah na blogu sebelepší, bez dostatečné návštěvnosti na webu nemá prakticky žádnou váhu. Kontaktujte proto influencery na sociálních sítích a požádejte je o sdílení obsahu. Umisťujte svůj obsah na vlastní stránku na Facebooku i jiných sociálních sítích, sdílejte ho ve skupinách atd. Pomoci může také placená reklama nebo výměna odkazů se společnostmi, které se zabývají související tematikou.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: searchengineland.com, marketingland.com, moz.com

 

 

Více článků z blogu

Co je edge SEO?

Zaměřte se na efektivní aktualizace SEO implementací změn na okraji sítě, zvýšením flexibility a rychlosti internetových stránek.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp